Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

nikki2006 skrev 2009-10-08 09:20:19 följande:
    Nej jag vet, hur är reglerna i finland??
    Dagis kan man få 25 timmar/vecka. Det har alla rätt till. Från 9 månaders ålder då vår föräldrarpenning tar slut, men de placerar dessa pluttar för det mesta hos en dagmamma.

Men fram till barnet är 3 år får man hemvårdsstöd om man inte utnyttjar kommunal dagisplats. Men från 2 år får barnen gå i parken (en utepark som är bemannad med personal) och då får man behålla hemvårdsstödet.

Så parken funderar jag på. Men så himla dum tid. Mellan 12 och 15 varje dag. Mitt i sovtiden och så har jag ju killarna på daigs mellan 9 och 14. Så jag vet inte. Skall ge det några veckor. Finns ju jättebra öppna förskola som Svea gärna går till.
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 09:24:36 följande:
    Hemmamamma hade jag nog också fixat om jag hade kock och städerska
    Nä fy! Sambon min försöker med att vi skall ha en städerska. Känner mig lite förolämpad
  • SmillaMilla
    nikki2006 skrev 2009-10-08 09:45:22 följande:
    måste göra lite annat nu kram kram
    Borde också

Svea är superförkyld i dag så hon sitter bara här i soffan under filten o tittar på tv.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-10-08 09:51:40 följande:
    Nä sorry jag vaknade ju nu Men jag litar på dig då, får Max plats så ska då Maia få plats Vi provade en massa dubbelvagnar på babyproffsen igår o hon fick gott om plats i varenda en Ja priset är ju superduper, hoppas bara syrran får hem den utan extra avgifter Ska köpa en transportväska till den tänkte jag...så kan hon checka in den som en väska. Hon får ta med sig 2 väskor á 20kg så det borde ju gå bra Annars får hon väl skicka den...men då är ju risken att den fastnar i tullen
    Min sambo tog med sig en bugga från usa för några år sedan. Det gick jätte bra. Han checkade in den som en väska.
  • SmillaMilla
    Everlonn skrev 2009-10-08 09:54:46 följande:
    Var tvungen att leta upp magbild  Dagen innan Bus kom till världen, hon satt i säte och kom med kejsarsnitt.
    Wow vilken mage!!!! på mig har det knappt synts att jag var gravid
  • SmillaMilla
    Smultronhjärta skrev 2009-10-08 10:03:45 följande:
    Lyllos dig! Då antar jag att det knappt syntes att du varit gravid strax efteråt heller Jag har varit stor båda ggr och det tog lång tid att komma tillbaka sist så nu fasar jag för att behöva träna på allvar
    Nä jag vägde ju mindre direkt efter förlossningen än vad jag gjorde innan graviditeten. Men inget possitivt. Hade gärna velat haft lite att ta av under amningen. Fick ju sluta amma på grund av att jag tappade för mycket i vikt. Och under själva graviditeten åt jag ju ingenting, spydde ju konstant i 9 månader. Så det här med hormoner är inget för mig.
  • SmillaMilla

Wow vilka magar ni har haft! Så avis!

Min var ju typ bara hälften så stor. Och då vägde ju Svea ändå 4050. Min bm kunde inte förstå vart bebisen legat.

• SmillaMilla
    Incommunicado skrev 2009-10-08 10:25:26 följande:
    Tänk så olika det kan vara! O jag önskar mig en sån mage nu....
    Ja aldrig kan man vara nöjd
  • SmillaMilla

OT

Men någon som har en Chevrole transporter?

Jag måste ha en ny bil! Ni andra stor familjer vad har ni för bilar?

• SmillaMilla

God kväll!

Hur står det till här inne?

Jag är lite glad Har nu ringt o fått parkplats till Svea. Så nu får hon gå i parken mellan 9 o 12 varje dag. Hon kommer kanske inte att gå alla dagar. Men jag behöver tid för de andra två barnen och så har jag ju minst ett möte i veckan. Och så hade det varit skönt att kunna storhandla utan tre skrikiga barn i bland. Och damsuga.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15