LJ2 skrev 2009-11-30 12:06:35 följande:
Hej tjejer... Lite hjälp nu igen då... vaknade 3.30 av att max gråter, o ropar efter oss, sen kliver han upp o kommer in.. ska klappa han på kinden o känner att jag blir blöt.. tänder lampan o ja.. han e totalt nerspydd.. hela han, händerna, pyjamas, säng, snutte.. ja.. så tvätta han, byta i säng*sambon tar sängen o jag sonen* sen lägga sig med hans dörr öppen.. sen kräks han igen *hinner till toan!!* o igen.. nån halvtimme mellan gångerna.. o sen går han tydligen upp o dricker på lilla toan.. o hinner utanför sitt rum innan han spyr ner hallen o sig igen... så.. EV magsjuka.. MEN.. vi va o badade igår efter jag från jobbet.. han får för sig o hoppa där.. *en liten bro över till barnbassängen* så hoppar 4 trappsteg, o när han landar så halkar ju fötterna undan o han smäller huvudet i golvet.. blir ledsen, o tröstas *jag va i bubbel med lillan då, så sambon som va med han* sen fortsätter han leka o bada o åka kana o allt.. sern duscha, klä oss o sen mcdonalds.. han äter jättebra o e pigg hela tiden.. min första tanke va hjärnskakning.. men överallt jag läser så står det att kräkningar kommer med en gång, o att man blir slö o trött o huvudvärk som första symtpom innan man kräks.. o att kräkningar isf kommer ganska så tätt inpå.. har de inte spytt kraftigt inom 6 timmar e det inte hjärnskakning.. så.. vad tror ni?? va det bara tillfällighet att han spydde o blev magsjuk just nu?? pratadae med mamma *6 barn* o hon har inte hört eller varit med om att man spyr 12 timmar efter.. dessutom ska man va trött o slö o ha huvudvärk sa hon.. ? jag har inte haft nåt barn med det innan, så vet inte.. hoppas väl på att det INTE är kräksjukan...
såhär har jag det.. dessuotm feber på han nu med..
ska va där o kolla han halv tre..
hon gillade inte att han kräkts alls.. men pos att han va pigg *då iaf, upptäckte febern för 15 min sen*
hoppas inte det e hjärnskakning, men hoppas inte heller på magsjukan *då har jag 2 barn till som kommer kräkas inom kort!!! plus jag o sambon*