• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

e kortbet bäst eller bankinbet??
    vilket ser de fortast o kan hålla mina saker?? kort va??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

status: betalning godkänd..
    gillar inte att betala med kortnummer över nätet eg..
    men men.. måste jag så måste jag.. hoppas de finns nu med bara..!!

nu ska jag klä på barn o åka iväg..

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2

hej igen tjejer..

var på vårdcentralen.. *dock inte en stor undersökning, behövdes tydligen inte*
    läkaren tittade på han o sa att han va för pigg för att det ska va nåt med huvudet!!
    o sa sen att 12 timmar e för lång tid, att sånt brukar komma ganska fort så det va ju bra!!
    Att det förmodligen bara va vanlig magsjuka han åkt på *tyvärr, fast tur!!*
    han hade 38.4 sen igen när vi tog.. 38.1 vid halv två, kvart över så hade den stigit..
    fick flytande ipren när vi kom hem, o sen har han ätit! iofs bara 3 köttbullar o lika mycket makaroner som lillan, men ändå!! =) o nu bråkar han i soffan liite, dock lite gnällig.. blir ledsen när lillsyrran "smäller till" han..
    så tror inte det e nån fara.. tror bara vi har att vänta oss mer kräk här tyvärr på de andra.. *hoppas inte!!!*
    ska iaf va hemma med dom i morgon med, e de kräkfria då så får de går på ons tror jag, om inget hänt fram till dess.. ? det tar väl bara mellan 1-2 dygn så spyr man vid smitta?? *va så sist här, ganska så precis 1 dygn mellan oss alla...*

o den där länken med klänning..!! vilken klänning!! hade velat haft blå 92 ju, men fanns inte tyvärr..
    o bra pris med!

hmm.. får man längta till barnen ska sova?? *trött mamma!!!*
    eller e man elak då??
    tvättar kräkmaskiner nu med, o sambon åkte till jobbet innan, så själv med allt.. *suck*
    o jag ska va vaken o passa mina fynd från t som ligger i minnes sen med... FÅR inte missa dom..

o sen har jag en garderob fortfarande o skruva ihop... *suck*

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Damien och Adrian skrev 2009-11-30 17:40:46 följande:
    vid magsjuka som är så smittsamt ska man vara hemma 2 dagar utan kräkningar för de andra barnens skull. policy på vårt dagis iaf, ganska bra med för att slippa smittspridning.
    han spydde sista gången 6.30 i dag på morgonen..
    o sen inget mer.. så om han inte spyr idag, o ingen mer under morgondagen heller, så borde de kunna gå ons?
    men..
    än så länge så är det hemma som gäller.. han har ju feber idag med, o har han det i morgon så är det ons med.. de måste va feberfria en dag hemma med här innan de får gå på dagis..
    så än så länge e det inte nåt prat om annat.. i morgon kväll får vi se..
    pratade med dagis på fm med, o de sa med tidigast ons OM han inte kräks mer efter idag på morgonen.. eller nån annan naturligtvis..
    alla e hemma till alla e friska.. stora fick va hemma från skolan idag med
    jaja.. får se hurdan natt vi har.. ska ställa hinakr hos alla iaf =) o ladda med pyjamas uppe framme, o allt..

har nog allt hemma inför kommande kräkfamilj tror jag..
    cola, sockerdricka, nyponsoppa, blåbärssoppa o rostbröd, flytnade ipren, näsdroppar, panodil, isglass o det där druvsocker paketet med pulver i...
    hoppas bara vi slipper det.. HATAR o spy..!!!
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Damien och Adrian skrev 2009-11-30 18:13:52 följande:
    eg en dag till alltså, för det kan ta längre tid mellan kräkningarna. D hade för 2 v sedan, han kräktes en gång per dag, ibland gick det 1-2 dgr  eemellan, då trodde man han var frisk. han hade lätt feber ibland men var väldigt pigg annars så vi blev lurade. han var hemma ändå eftersom jag är ledig för Adrian så han hann inte smittas.
    o om ingen mer spyr.. när kan jag gå o jobba igen då??
    *då får sambo va hemma med barn*
    då borde jag kunna gå ons? eller tor??
    OM ingen mer spyr nu.. *hoppas hoppas*
    får se hur natten e först.. nu e alla pigga här, trots lite feber..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

nä.. ge barnen nåt att äta, o sen fixa inför natten..
    inne senare igen =))

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    lillronya skrev 2009-11-30 18:35:08 följande:
    För det första är den inte från 2007. Bara liggdelen. Om du tittar på sufletterna på liggdelen och vagnen så är de inte lika. Annars är den nog ok.
    ÖNadja skrev 2009-11-30 18:31:32 följande:
    Hallå i tråden! ja å mina OT frågor..men vad tycker ni om den här prismässigt? www.tradera.com/Babytravel-syskonvagn-tvillin... närmaste ja hittade gick på 5000 kr 6 mil härifrån, har sökt i hela sverige och dom är jätte svåra att hitta för "en billig" peng. När ja skriver måttet för vagnen på bussgods så kostar frakten 479 kr och då är inte liggdelen medräknad! tror att denna säljare kommer att få betala endel frakt själv, fast de är ju inte mitt problem.. =)
    tror den e 06 typ..
    jag hade en sån som jag sålde för 2 mån sen..
    jag släppte den för 1700 *en kompis, annars hade jag lagt ut den dyrare*
    utan ligglift.. den sålde jag för 400 i somras nångång..
    dom e kanon!! bra med plats, o smidiga o köra..
    tar inte mer plats än min vanliga vagn..

har bild i mitt galleri..!
    de vi köpte den av sa 06, o vi köpte den i april -08 av dom..

nä..fixa barn här sa jag ju.. *s*
    dumma FL..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-30 20:09:51 följande:
    Skitsvårt när bilderna e så dåliga Varför varför har dom ritade bilder på plaggen??? *fattar inte*
    nä.. vet.. lite irriterad på det med.. en e ljus orange, den andra orange.. ?

den ena e iofs på rea, så kanske ska ha en i varje? men har inget mer som orange passar till, så känns onödigt...
    hoppas på att folk här vet vad de pratar om , så litar på att de passar till
    annars finns som alltid, syster yster eller t..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

www.luckylittleme.se/picview.asp

dom fiina e på väg hem till mig *hoppas jag* betalda iaf..
    visade sonen tröjan o hans kommentar va" kan du söpa hem en sån till mig mamma?" med jätteglad röst, o sånt smile..
    då hade jag redan klickat hem den.. så gissar på att han blir glad

e sugen på denna med, men väntar nog lite till.. kanske {#lang_emotions_tongue_out}
    får se om jag behöver tröstas om nån dag om vi kräks här med... =(

* 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15