Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Nä nu vill tvätten bli upphängd hör jag

Cu!

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan

Alltså jag stryyyyyper karl snart här hemma!!! {#lang_emotions_yell}

Hans föräldrar hade läst på Facebook att jag söker jobb igår kväll.. Ja då hamnade ju det på tapeten här igen..

Jag: Det finns inte så gott om jobb som passar dina arbetstider, det måste du ju vara medveten om..

Han: Vadå mina arbetstider, det är väl bara att söka alla jobb, hur många har du sökt liksom?..

Jag: Men ge dig! Jag hittade ju två jobb och dom skulle jag ju INTE söka sa du..

Han: Men alla jobb är väl i normalfallet mellan 8-17, sök dom då!

Jag: DET FINNS INGA LYSSNA!!

Alltså jag söker nu fasiken vad som här, orkar inte med tjatet och hans orimliga krav, jag tar vadsom nu känns det som...

*arg Bubbelmamma* {#lang_emotions_yell}

• RååSa BuBBlan

Go eftermiddag!

Fick fiiiiiina lila randiga Katvig tröjan i lådan idag, gud så snygga färger!! Men varför gör dom inte leggings???? {#lang_emotions_undecided}

Bubblis är ställd i dagiskö IGEN, känns helt hemskt ..  Mamma vill inte...

Liljan---- Den tårtan blev Bubblis helt gaaaaalen i   " sån tåta vill ja ha nä ja ha kalas, såna dä fina pinpessa hus på den "

Jättefin va den, va du e duktig!!!

• RååSa BuBBlan

Go kväll!

Ser ni pratar vaccinering..

Jag kommer inte vaccinera mig, inte heller barnen.. Gubben ska dock absolut vaccinera sig självklart.. Vi tycker inte lika om nåt i dagens läge

Jag tycker vaccinet kommit alldeles för snabbt, jag kommer gå på min känsla denna gång och den säger låt bli!!

Enda oron är Ida som ska börja på dagis med noll motstånd efter att ha varit hemmabarn så länge {#lang_emotions_undecided} 

• RååSa BuBBlan
    RååSa BuBBlan skrev 2009-10-23 20:12:29 följande:
    Go kväll!Ser ni pratar vaccinering..Jag kommer inte vaccinera mig, inte heller barnen.. Gubben ska dock absolut vaccinera sig självklart.. Vi tycker inte lika om nåt i dagens läge Jag tycker vaccinet kommit alldeles för snabbt, jag kommer gå på min känsla denna gång och den säger låt bli!!Enda oron är Ida som ska börja på dagis med noll motstånd efter att ha varit hemmabarn så länge  
    Ida kommer INTE vaccinera sig glömde jag skriva, trots oron!!
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2009-10-23 20:15:26 följande:
    Åhhh det är så svårt med vaccin!Vi umgås mycket med en familj som har en son som inte kan ta vaccinet men som skulle dö om han fick denna influensa. Så för att skydda honom och många andra i samhället som inte heller kan ta vaccinet så skall vi ta den.
    Ja det är skitsvårt verkligen!! Jag skulle aldrig tvinga på min åsikt på någon eller vilja ha övertalningsförsök åt mitt eget håll, alla gör som dom känner är rätt, ingen verkar ju veta riktigt säkert.. Alla gissar,tror och hoppas..

Jag står dock rätt stenhårt för att vi inte ska ha det vaccinet! Gubben får ta det om han vill, han är vuxen.. Men barnen får det inte!!
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-10-23 20:20:40 följande:
    nä sluta inte med det skit i vad folk säger ja det är så svårt!! min svärfar har också dåliga lungor och åker ofta på lunginflammationer... jag hade sagt till din gubbe att idag gott kan vänta med att börja på dagis tills våren. det är ingen ko på isen för er del eg väl? ekonomiskt alltså?
    Det kommer nog ta några månader innan hon får plats på dagiset vi vill ha.. Lite ko på isen är det, men inte alarmerande.. Drar man ner på lyxköpen så klarar vi oss utmärkt
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-10-23 20:21:20 följande:
    en till idag idag IDA menar jag juuu
    Å jag e vaaaaan   Hon har hetat allt från Idag till IdaT
  • RååSa BuBBlan
    SmillaMilla skrev 2009-10-23 20:23:51 följande:
    Hmmm tror du att jag försökte övertala dig?Så var det inte!
    Nej!  Nu missppfattade du mig!!

Var bara allmänt om hur det KAN bli två läger i detta.. Vissa är FÖR och driver frågan till max, andra EMOT och driver sitt tycke..

Menade bara att jag respekterar båda sidor lika mycket då alla har olika tänk, tycke, behov och tro

Vi som inte vaccinerar oss kommer kanske vara inne mer, hålla oss undan köpcentran osv just i värsta flunsan.. Jag vet att vi är mycket försiktiga iallafall! En i Bellas klass har haft den, ingen annan i skolan blev sjuk som tur va!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15