Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Everlonn skrev 2009-11-15 10:48:43 följande:
    Jo, man kan få så mycket feber av att röra sig! Fick hem sonen typ 3 gånger i veckan från dagis ett tag..men det var bara rörelsevärme! Maken kunde komma upp i 39 grader av att spela fotbollMan märker att det är rörelsevärme på att tempen sjunker ner rätt snabbt efter att de lugnar ner sig..sonen var oftast feberfri efter nån timme. Och på att de inte är sjuka eller påverkade.Fast det är inte vanligt så har lite koll på om han får feber igen.
    Ja eftersom febern visade 40 grader hemma hos våra vänner och sen 39 grader 40 minuter senare när vi kom hem så undrar man ju.... Nu är han lika pigg som vanligt.
    Hoppas verkligen inte det blir mer, vi hade ju planerat in Ullared på tisdag...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Ullis 10 skrev 2009-11-15 10:49:33 följande:
    har inte läst bakåt, men är han nyvaccinerad? min kille blev sån, sen inget mer.
    Nope... ingen vaccination.
  • Tjollabolla
    ängeln83 skrev 2009-11-15 11:16:08 följande:
    Morning girls.Har sovit alldeles oförskämt bra inatt, Meja sov från kl 24-08, duuuuuktig lillfisa OT men  är det någon som vet hur man avbryter man en auktion på T som man fått bud på?
    Oj vad bra hon sover!
    Hmm, jag tror inte man kan det??
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-15 12:40:09 följande:
    TJOLLA: fiiina söta milo han var suuuperfin i knapp printströjan
    Visst är han! Älskar verkligen den!

Visst är våra småpluttar söta? Tänk att det är 2 år sen {#lang_emotions_surprised}
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:24:41 följande:
    Skiktröntgen tror jag det heter? Har jag med gjort några gånger. Är lite läskigt det också men inget kommer ju i närheten av den där jävla slangen ner i halsen...men visst, det är väl bra ändå att de har den tekniken så de kan se!Jag fasar inför morgondagen...jag är rädd för att jag kommit in i ett aktivt skede av mitt Chrohns..har jätteont i tarmarna och blöder rätt mycket med avföringen...så imorgon lär jag väl få slangar inkörda både genom halsen o det ännu mindre trevliga alternativet....(fast halsen är fortfarande det värsta även om det andra gör ondare!)Vågar inte ta min medicin...står att den kan påverka fostret så jag har ju låtit bli den hela graviditeten...När de kollade ditt socker, gjorde de en glukosbelastning då? Jag ska in o göra en sån på torsdag...aldrig gjort förut o är lite skraj Har hört flera som mått så dåligt efter det...Hoppas du får bra svar från läkarna nästa gång du träffar dom. I din ålder kan det väl ändå inte vara så vanligt o bara få en stroke sådär?? Visserligen har du haft det jävligt stressigt o jobbigt men ändå...
    Här gör alla glukosbelastning i v.28.. Det är inget farligt. Man dricker ett glas med sockerlösning (ta med en citron så är det inte så äckligt) och sen väntar man 2 timmar, tar ett stick i fingret och kollar sockervärdet. När jag gjorde det med Milo blev jag lite snurrig, men det gick över så fort man fick äta efteråt. Har gjort en gång denna gången med för vi har det i släkten, det var ingen fara alls. Bara trist att sitta på mvc och vänta i 2 timmar.

Godkväll flickor!
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:32:21 följande:
    glukosbelastning går bra=).. jag fick göra en när ja väntade max då mitt blodsocker låg lite högre än vad det borde...man får komma på morgonen å dricka hmm tänk dej massa druvsocker blandat i vatten ungefär.. det e rätt så sött men du får ett glas med vatten .. å ett tips drick lite av varje pö om pö men dra inte ut på det....ta gärna med citron.. då smakar det lite bättre...låg på 9,3 efter å 10.0 låg gränsen på
    Här får vi inte dricka vatten ens...
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-15 20:34:48 följande:
    Ja det låter ju inte så farligt...jag ska lämna in urinprov samma morgon o det låter värre, måste ju hålla mig minst 4 timmar där på natten Jag vet inte hur jag ska kunna det, går ju upp MINST en gång i timmen *suck*
    Hmm jag fick hem ett rör från bm om jag skulle behöva nångång att pinka i hemma... Kan du inte få ett sånt? Jag hade aldrig kunnat hålla mig så länge Jag får panik när jag vaknar på nätterna och behöver pinka! Kommer ju knappt upp ur sängen och bebben sparkar på kisseblåsan och jag får sååå bråttom, men det går ju sååå långsamt
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2009-11-15 20:38:36 följande:
    VA???här har vi en mugg med sådan sockerlösning å ett glas vatten till å sedan citron i om vi vil då.... mysko att det e olika...
    Citron får vi ha med oss, det häller dom i lösningen. Men inget vatten eller någonting förrän det är över...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15