Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:15:02 följande:
    Nej det var ju inte det. Dock var ju tre läkare samt sköterskorna på avdelningen övertygade om att det var det så alla stod som frågetecken när provet visade neg. Så jag antar att vi har fått en försmak av hur han skulle reagera på svinis.Uscha, men skönt att du äntligen får göra det!!Jag är fortfarande i vaet och kvalet hur vi ska göra
    Usch, men om han blev så dålig av det... tänk då vad han hade kunnat bli eller kanske blir om det är svinis...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:30:32 följande:
    Nej usch säg inte så - försöker intala mig att det är så här han (och vi) kommer bli av svinis eftersom alla trodde att det var det och även om vi trodde han höll på att tyna bort så återhämtade han sig snabbt och det gick bra Vet INTE hur jag ska göra med vacc. skulle kunna vaccinera oss bara för att slippa svinis provet på liten igen!
    Usch! Hur tar dom det? Är det ett jobbigt prov?

Nu ska jag köra o ta min spruta. Bläää...!
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 12:40:09 följande:
    Det vil du inte veta ... 20 cm långa rör upp i näsborrarna sedan tror jag de sög ut genom dom.Har aldrig sett O så panikslagen och vilken styrka han fick! Klarade inte av att man höll i honom på flera dagar och fick t.o.m panik av bilbältet på vägen hem Hoppas det går bra nu
    ÅH men FY bubblan! Jag som trodde det var typ ett enkelt blodprov eller lite kill i halsen!

Ja nu är det över, det kändes verkligen inte, jag som är så rädd för sprutor annars. Efteråt ska man ju sitta och vänta i 15 minuter, så där satt vi, typ 30 pers i sjukgymnastens gympahall. Kändes bara lite dumt. En gubbe tyckte vi skulle lägga oss på golvet och låtsas ha svimmat allihop när sköterskorna kikade in för att kolla hur alla mådde Hade vatt ganska kul
  • Tjollabolla
    Damien och Adrian skrev 2009-11-12 16:27:59 följande:
    var det länge sedan? fick ni stort topplån istället?
    Vi fick oxå låna allt, och renoveringslån. Men det var i maj -08 och mkt har ju ändrats sen dess iom. krisen. Har hört fler som har samma problem som er. Jättetrist!
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-13 09:10:40 följande:
    Angående vaccinationen, så läste jag precis i tidningen att nu rekommenderas även barn från 6 månader (som inte är i riskgrupper) vaccinering. De har gjort en studie på 51 barn och kommit fram till att det är ok. Tycker att det låter som aningens litet underlag. Argumentet var oxå att det är så stor del av de svårt inskjuknande som är under 4 år.
    Ja, vi ska absolut vaccinera Milo. Men jag undrar när, för här är det nu 18-29 åringar som vaccinerar sig, nästa vecka är det 30-39 osv. Ska dom små barnen vänta tills alla äldre är färdiga då? Det är ju inte rätt...

I Norge och Finland har dom hela tiden vaccinerat barn ner till 6 månader
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-13 09:33:27 följande:
    Ja, alternativet kan ju vara att inte vaccinera. Förstår verkligen att du vill vaccinera inför er Thailandsresa. Jag tycker mest bara att studien på 51 barn inte borde ligga till grund för beslutet, då borde man väl mer grunda beslutet på alla andra som redan vaccinerats runt om i världen. Jag tycker att det är otroligt jobbigt med alla beslut man måste ta som förälder. Det känns som om att det alltid finns dåliga saker med alla val man måste göra som det känns som om man måste söka vidare info om. Det är ju en sak när beslutet bara gäller mig själv, men när det handlar om andra människor så tycker jag att det är jobbigt.
    I vår morgontidning stod det att det är ca 5000 svenska barn som fått vaccinationerna för att dom är i riskgrupp, så det baseras på det också, det känns bättre . Sen är det ju såklart ingen som vet ngt om dom långsiktiga biverkningarna, men jag tror inte detta vaccinet är farligare än ngt annat...
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-13 10:00:09 följande:
    Det är jobbigt det där med shoppingsuget...Det verkar inte ha något logiskt samband med tidigare gjord shopping.
    Ja visst är det lustigt! Är jag ifrån att shoppa några veckor så går det bra, men börjar man sen med en liiiten sak, så vill man bara ha MEEEER Så salger är livsfarliga!
  • Tjollabolla
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 10:44:36 följande:
    Ja de har örontermometrar där-dock vet jag inte pris eftersom det är måånga som har klagat på dem..Tips är Fisher Price grejer som det finns massor av, uunderbar lammfällsåkpåse,superfina velourtomteklänningar för 80kr,pussel är väldigt bra pris på....fryspåsar
    Åh vi har den där lammskinnsåkpåsen, den har verkligen varit TOPPEN! En sån går ju på runt 1500-2000 annars. Fast nu är jag ju så DUM så jag vill ha den fina fina från Buppa
    http://www.freshmilk.se/product_info.php?manufacturers_id=77&products_id=2804
    Bara för att den är sååå underbar! Sambon tycker, såklart, att jag är dum i huvudet. Den vi har ju skitbra rent ut sagt. I den räcker det ju med mössa på vintern i stort sett. Men jag vill ÄNDÅ ha den fiiina... {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_tomte}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15