Tjollabolla skrev 2009-10-21 12:50:04 följande:
Ser att ni pratar vaccin. Jag kommer att vaccinera mig, när jag nån gång får... Tycker det är vansinnigt att man som gravid förskollärare inte får nån förtur Nästan inga av våra förskolebarn kommer vaccinera sig heller, dom tror inte att dom kan få svininfluensan för dom äter ju inte griskött... Sen tänker jag mkt på bebis som ska komma med, har vi vaccinerat oss minskar ju risken lite
iaf. Jag tror inte att denna sprutan är farligare än nåt annat vaccin, det har blivit så jädrans uppförstorat av befolkningen som egentligen inte har några kunskaper om det och det är synd tycker jag. Jag menar, att en del har startat massa prat som inte stämmer och sen litar alla på det... Se bara på artikeln som aftonbladet tryckte om att man kunde bli förlamad av vaccinet, den fick ju dom dementera sen, men det är ju inte det folk kommer ihåg precis.... Jag tycker att alla gör som dom vill, självklart, men det är synd att det har startats så enormt många rykten.
Bra teori där med grisköttet.
Jag har slutat lyssna på och läsa om vaccinet. Vi bestämde oss för att ta det och har gjort det. Lyssnar inte längre på alla teorier.
Michaela har nu ångrat sitt beslut och kommer att ta sprutan hon med. Vi lät de ju stå för sina val och det var bra, tror jag.