• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • FlowerPowerMama

Undrar om jag skulle ta och fota senaste tidens shopping...Var himlans länge sedan jag fotade kläder annat än till Tradera.

Bloggar, adressen finns i min profil.
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:11:42 följande:
    Jag hade som sagt inte vaccinerat mig om jag inte tillhört en riskgrupp eller haft någon i en riskgrupp i närheten. Så jag klandrar inte de som väljer att inte vaccinera sig. Särskilt eftersom man tydligen kan bära på viruset o smitta fast man är vaccinerad, då hjälper dte ju inte omgivningen mycket ändå. Så bia kan ju ändå bli smittad av er även om ni vaccinerar er. Men tillhör inte han ändå en riskgrupp så han kan få vaccinet? Tänker på alla hans luftvägsbesvär.
    vi har bara fått en kallelse till isabel det är det som är så konstigt. den som i denna familjen har ett "behov" är ju lillebror...
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 11:12:38 följande:
    Ja, av det du skriver så skulle det känns skumt för min del också att vaccinera den ena när dom båda går på samma dagis och allt sådant.I Es skola hade dom skrämt upp barnen rejält ang flunsan och sådant, E kom springande med sin vaccinationslapp för ett par veckor sedan och var halvt hysterisk och trodde att hon skulle dö om hon inte fick sprutan...*morr*Jag fick prata länge med henne om varför jag tackade nej till sprutan när fröken hade sagt att ALLA måste ta den...Så fult gjort!
    va? fy fasiken vad dumt gjort av dom på skolan!!!
  • Buttelina

oiiii nu ska ju jag hämta mina älklingar

ses senare

• Mamma Kråkan
    Buttelina skrev 2009-10-21 11:12:51 följande:
    du tänker inte det alltså?? nu känner jag mig ännu lugnare det kändes ett tag som att jag var den ENDA som inte skulle vaccinera barnen. det som gör mig liiite nervös dock är lillebrors "problem" med luftrören. men det känns knäppt att vaccinera isabel för att förebygga smittorisk till lillebror  när det finns smittorisker i mängder på dagis. där är ju minst 12 barn till under 3 år
    Jag pratade med läkaren som vi har till Nelly ang hennes exsem på barnkliniken här om just det med smittan i mellan lillebror & Nelly ( viggo har en hel del problem med astma och lufrrören) och hon sa att det är ingen mening att vaccinera Nelly för att hon inte ska smitta lillebror, hon kan likaväl bära på smittan & smitta han ändå. Plus att dom ändå vistas i samma miljö.
  • Mamma Kråkan
    FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 11:12:38 följande:
    Ja, av det du skriver så skulle det känns skumt för min del också att vaccinera den ena när dom båda går på samma dagis och allt sådant.I Es skola hade dom skrämt upp barnen rejält ang flunsan och sådant, E kom springande med sin vaccinationslapp för ett par veckor sedan och var halvt hysterisk och trodde att hon skulle dö om hon inte fick sprutan...*morr*Jag fick prata länge med henne om varför jag tackade nej till sprutan när fröken hade sagt att ALLA måste ta den...Så fult gjort!
    så fult gjort jag hade blivit ilsken på fröken {#lang_emotions_demon}
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:17:03 följande:
    röd/grå. Maia o sambon fick bestämma...mamma ville ha en helsvart men blev nerröstad
    Men röd/grå är ju snygg ju! Även om jag också hade röstat på svart för matchningens skull med filtar, åkpåsar och allt sånt.
  • Mamma Kråkan

föresten så fick jag hem den grå/lila lurven igår så fiiiin den är och min är väldigt mer långhårig än dom andra jag har så gosig {#lang_emotions_heart}

• FlowerPowerMama
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 11:17:22 följande:
    så fult gjort jag hade blivit ilsken på fröken
    Mmm, nu kommer inte E ihåg vilken fröken som sa det, dom har flera olika utöver klassföreståndaren då dom är en klass med två årskurser i och jag hoppas att det inte var klassfröken som sa det för jag har högre tankar än så om henne...
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-10-21 11:16:53 följande:
    Jag pratade med läkaren som vi har till Nelly ang hennes exsem på barnkliniken här om just det med smittan i mellan lillebror & Nelly ( viggo har en hel del problem med astma och lufrrören) och hon sa att det är ingen mening att vaccinera Nelly för att hon inte ska smitta lillebror, hon kan likaväl bära på smittan & smitta han ändå. Plus att dom ändå vistas i samma miljö.
    men jag tycker ni ska vaccinera lillebror då...han tillhör ju en riskgrupp så han kan få det. Svaret jag fick när jag frågade varför de satt gränsen vid 3 år var bara att barn under 3år behöver bygga upp immunsystemet och sjukdomen kan t.o.m vara bra för dom, men inte för de som är i riskgrupp!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15