Zvartaliljan skrev 2009-10-21 11:11:42 följande:
Jag hade som sagt inte vaccinerat mig om jag inte tillhört en riskgrupp eller haft någon i en riskgrupp i närheten. Så jag klandrar inte de som väljer att inte vaccinera sig. Särskilt eftersom man tydligen kan bära på viruset o smitta fast man är vaccinerad, då hjälper dte ju inte omgivningen mycket ändå. Så bia kan ju ändå bli smittad av er även om ni vaccinerar er. Men tillhör inte han ändå en riskgrupp så han kan få vaccinet? Tänker på alla hans luftvägsbesvär.
vi har bara fått en kallelse till isabel

det är det som är så konstigt. den som i denna familjen har ett "behov" är ju lillebror...
FlowerPowerMama skrev 2009-10-21 11:12:38 följande:
Ja, av det du skriver så skulle det känns skumt för min del också att vaccinera den ena när dom båda går på samma dagis och allt sådant.I Es skola hade dom skrämt upp barnen rejält ang flunsan och sådant, E kom springande med sin vaccinationslapp för ett par veckor sedan och var halvt hysterisk och trodde att hon skulle dö om hon inte fick sprutan...*morr*Jag fick prata länge med henne om varför jag tackade nej till sprutan när fröken hade sagt att ALLA måste ta den...Så fult gjort!
va? fy fasiken vad dumt gjort av dom på skolan!!!