Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

melizza skrev 2009-11-16 13:46:37 följande:
    Luna är fint medMilo och Luna
    Åh DET gillade jag! Luna... Riktigt fint! Får nog lägga fram det för sambon Fast allt jag gillar gillar ju inte han ändå
    Jag vill verkligen ha MAJKEN men han tvärvägrar...
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-16 13:47:21 följande:
    Man får nog ta folks associationer med en nypa salt när man är i namnletartagen. Det finns alltid folk som tycker än det ena än det andra och som säger; Men inte kan hon väl heta...det heter ju....!Så länge man gillar namnet själv så kommer det ju att bli bra. (Ja, med vissa restriktioner kanske- jag menar Hitler är väl kanske inte det bästa namnet även om man skule gilla namnet...)
    Ja det är jättesvårt. Jobbar man på förskola som jag gör så får man ju associationer med ALLA namn!
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-11-16 13:44:17 följande:
    Det är så typiskt det där med folks åsikter om namn.När Nikita kom och folk förstod att hon verkligen skulle heta det så fick vi supermycket komentarer.Antingen var det ju efter det fruktade ryske diktatorn eller så var det efter yrkesmördaren på tv....Vi tyckte bara att namnet var fint och passade bra.
    Hmm å jag som bara tänker på den låten där dom sjunger om Nikita. Vem är nu det... Bra är den iaf!
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-16 13:47:21 följande:
    Man får nog ta folks associationer med en nypa salt när man är i namnletartagen. Det finns alltid folk som tycker än det ena än det andra och som säger; Men inte kan hon väl heta...det heter ju....!Så länge man gillar namnet själv så kommer det ju att bli bra. (Ja, med vissa restriktioner kanske- jag menar Hitler är väl kanske inte det bästa namnet även om man skule gilla namnet...)
    PÅ tal om Hitler så var det nån i nån tråd som på allvar gav Adolf som namnförslag... Huu!
  • Tjollabolla
    Tejja skrev 2009-11-16 13:55:29 följande:
    Ja, Majken är ett riktigt häftigt namn med lite attityd! Bikke är oxå coolt tycker jag! Vet bara en som heter så. En stentuff tjej som nu hunnit bli 9 år!
    Eller hur! Tycker min sambo borde inse det oxå...!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-16 14:00:05 följande:
    majken är i samma stil som tjorven tycker jag lite saltkråkan varning
    Tjorven kanske hon ska heta då
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2009-11-16 17:31:33 följande:
    När? För om Liljan slänger in extrastol så går det säkert Hmm Johanna har förmodligen svinis Hon får reda på det på onsdag, och är rätt sjuk..Så hon får ursäkta men just nu vill jag inte träffa henne  
    Haha nej, det vill inte vi heller!
    Jag vet inte när Liljan hade tänkt, hon skulle till Åhus med Maia nån dag och lämna prover tror jag, kanske nästa vecka? Ingen aning!
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 18:03:20 följande:
    Tjollabolla: Vad tycker du om namnet Lola? Såå fint o passar ju till Milo.
    Läs ett par sidor bak så ser du *porrfilmsnamn*
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-16 18:21:33 följande:
    ha ha nu ser jag Men Luna är jättefint! Känner en liten flicka (eller ja hon är 6 år nu) som heter Luna, hennes lillebror heter Lion. Båda fina namn.
    Ja jag tyckte det var fint, men sambon bara rynkade på näsan. Som alltid! *suck*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15