Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

RååSa BuBBlan skrev 2009-11-13 19:33:41 följande:
    Japp! Nu ska man bara återhämta sig och bli som vanligt igen Låvar att inte skrämmas mer.. MEN.. salg och jag går inte riktigt ihop..Första salgen så gick ju mamma bort.Andra salgen utan anmärkningTredje salgen ramlar Ida o får hjärnskakning o knäckt näsaFjärde nu detta..Den där danska morotsodlingen kanske är mer min grej
    Ja och visst var det i våras som du mådde så dåligt? Du var yr och hade svårt för att andas??
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Tasha78 skrev 2009-11-13 21:42:46 följande:
    skoj skulle också behöva en åkpåse tror jag, har någon italiensk barnvagn som går mig på nerverna och just nu har jag bara lammskin i den visserligen är det varmt, är åkpåsar varma
    Ja det skyddar ju mer mot vind och blåst. Det är ju såå mysigt att stoppa ner dom i en åkpåse Man behöver ju oftast bara jacka i en åkpåse, dom är så varma.
  • Tjollabolla
    SmillaMilla skrev 2009-11-14 08:26:33 följande:
    God morgon!KAN man använda muddbyxor under kjol/klänning? Ja kan kan man för svea har det nu på sig Men ser det ok ut? Gillar inte strumpbyxor men gillar kjol.
    Godmorgon!

Ja men det kan man väl? Jag vet inte, jag har ju ingen tös. ÄN Jag har mkt att lära sen

Fy f*n vilken natt! Sov mellan 00-01, sen har sambon snarkat, Milo snurrat, jag blev bara mer och mer irriterad och kl 03 gav jag upp och la mig i soffan och kollade på usel TV. Tror jag somnade vid halv sex.. Å åtta ringde klockan för då är det dax för minisim för Milo... Så nu har dom åkt och jag försöker bli lite klar i huvudet.
  • Tjollabolla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-11-14 10:39:36 följande:
    Nej, de gäller den! Har ni oxå den!? Målar idioten i vårt nya hus är rent åt h.....e alltså. För de första så har han öppnat två rullar fast att det bara gick en i det ena rummet, allt för att vi skulle behöva betala båda såklart... Men sen i Ts rum, där ska den rosa med stjärnor sitta... för de första så har han satt den upp å ner.... å sen påstår han att de bara går att få ut 2 våder på en rulle... 10 meter lång, 2,40 i takhöjd.. vist att mönsterpassningen e stor men 3 måste man väll iaf få ut!?
    Öhh?? 3 borde han ju få ut minst. Vi fick ut 4, då har vi inte starsen i jämn höjd.
  • Tjollabolla
    Greksmurfen skrev 2009-11-14 10:55:52 följande:
    bubblis så kul å se dej igen...tänkt så mkt på dej...usch å då det som du fått=S.. men det e nya tag nu =).... min ggudmor fick en stroke strax efter hon fått sin sista bebis.... låg å pendalde mellan liv å död ett tag... de fick flyga bebisen till henne så hon skulle höra den för at kunna piggna på sug snabbare... men hon fick lära sig allt från början, tal, gå mm... men hon kämpade å idag kan man inte se vad hon drabbats av nappt.... gäller å kämpa=)...kram pådej:=)tjejer en fråga... nu när max börajra dagis kommer han med få börja äta själv juh.... å vill ju kunna ha lite molokläder på han iaf.. tro ni man kan lämna ett målarförkläde.. lr ja ni vet en sån de har när de mlar eller äter... sjäv har ja det här hemma till max när han ska äta själv... å begära att han har den på sig när han äter kladdig mat å äter själv??
    På vår förskola, och på alla jag jobbat på, använder man haklapp på dom små. Men visst, fläckar kan det ju bli ändå. Det får man liksom räkna med, dom går ju bort i tvätten. Är man väldigt rädd om ett plagg så ska man nog inte ha det på dagis. Fast jag håller med nån som skrev, Milo blir ofta skitigare hemma än på dagis!
  • Tjollabolla
    1 och 1 är 3 skrev 2009-11-14 12:00:50 följande:
    VA!?!?! De e ju precis så dom ska sitta hos mej! Varannan alltså.. inte alla i jämn höjd, tror de blir för stelt... Exakt så!!! Jubel idioten har som sagt satt stjärnorna på fel håll oxå....

Så här sitter våra...
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Var så konstigt igår, vi var hemma hos några vänner och åt och barnen lekte så fint. Plötsligt vid halv åtta sa jag att Milo såg blek ut, tog febern och den var nästan på 40 grader! Så vi körde hem, här hemma visade den 39 grader. Nu idag, ingenting, 37,1.
    Funderar på om det kan ha varit att dom lekte så och det var grymt varmt i huset? Kan det verkligen blir SÅ mkt feber av det? Eller om det bara var en febertopp... Eller så kommer den väl i eftermiddag igen Hoppas inte...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15