Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Fantastiska Skatt skrev 2009-11-19 10:41:17 följande:
    Svårt .. Ja det är klart att man ska vara tacksam så länge det finns uppdrag åt en men synd att familjen blir så lidande.Du får väl bjuda in en kär vän eller förälder att bo hos er ett par dagar Jo han fick vara frisk i hela *trumvirvel* tre dagar denna vända. Helt otroligt, han har inte haft många friska dagar sedan början av oktober Igår fick han sådan hemsk krupp att jag trodde dte skulle bli amulansfärd, så illa har det inte varit på de två år han haft det. Lyckades få det under kontroll iaf så får se hur det utvecklas, brukar ju bli sjuk två dygn efter kruppen sätter in.Tack för omtänksamheten vännen Hoppas ni mår bra nu!!
    Men lilla Skatten, vad han får stå ut med! Man undrar hur det är möjligt att dom kan vara sjuka så ofta. Krama om honom från mig! {#lang_emotions_flower}
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-19 10:39:40 följande:
    Hej hej...precis hemkommen efter glukosbelastning som gick strålande, snittvärdet låg på 5,3 så jag behöver verkligen inte oroa mig för nåt sånt. Blodvärdet däremot låg på 93 o en massa annat var inte som det skulle...men men...man kan inte va bra på allt Tjolla - Men FY så jobbigt, vet inte hur jag skulle klara det om inte Felipe kom hem om kvällarna...den avlastningen behövs ju! Tycker synd om dig
    Skönt att det gick bra! Det är väl snart dax för mig igen antar jag. Det är sååå trist att sitta där och vänta!

ja det är ju det som gör att man fixar det liksom, klart jag kan ha honom ett par timmar själv. Men på kvällarna när det ska lagas mat, duschas och nattas så behövs det verkligen hjälp. *suck*
  • Tjollabolla
    Morty skrev 2009-11-19 14:30:27 följande:
    Då kommer jag också med något OT. I morse när vi skulle köra till jobbet så såg vi att studsmattan var borta!!! Den låg slickad mot ett par träd och hängde lite smått på en kvist. Så jag vet vad vi ska göra ikväll....Krya på alla sjuklingar! Jag själv har knappt någon röst.För att hålla mig till lite danskt oxå så längtar jag efter alla Molo nyheter! Samt att jag var och kikade på gallerian och såg fina ringar (danska ). Jag ska önska mig presentkort så jag kan välja ut själv. www.spinningjewelry.dk
    Näääe! Stackars studsmatta

Jag höll på att backa över soptunnorna i morse, dom hade blåst ner bakom bilen, det var precis jag såg dom.
    Är fortfarande förvånad över att vi fick behålla strömmen igår, det blinkade så många ggr så jag trodde det var kört...
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-11-20 08:22:43 följande:
    Godmorgon!Idag är jag sååååå trött!E har varit helkass hela natten och behövt inahalera flera gånger....Hur 17 ska jag göra med mitt jobb? Jobbar ju ett dygn from kl 16 i eftermiddag....Är ju bara jag som vet hur det ska medicineras..
    Usch fy vad jobbigt! Stackars Liten...
  • Tjollabolla

Hej flickor!

Jag är såååå glaaad idag! Det ringde en söt liten dam från Försäkringskassan i morse och frågade hur det var med mig, hur illa det var och lite annat. Så sjukskrivningen är godkänd och det är sååå jäkla skönt att veta! Snabbt gick det oxå, jag skickade in den för 1½ vecka sen {#lang_emotions_surprised} Är sjukskriven till 15 jan, men hon tyckte gott jag skulle va sjukskriven tills bebisen kom så ont som jag hade så skulle jag inte behöva ta FP innan. Undebara människa!
    *Tjolla löves Försäkringskassan* {#lang_emotions_heart} 

• Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-20 11:20:06 följande:
    hmm jag gör så att jag åker till butiken, packar alla paket och SEN ringer jag förlossningen o kollar med dom...så kan jag ta det lugnt OM de nu vill lägga in mig...Kom inte så jättemycket.
    Slemproppen återbildas ju, men du borde verkligen ta det lugnt nu! Tänk på bebben och dig själv, skit i paketen...! Det är ju ganska tidigt att få bebisen nu...
  • Tjollabolla

Hörni, kan ni hjälpa mig med att säga vad Milo ska ha på sig ikväll? Vi ska på 30 års fest. Jag funderar på knapptröjan, som han själv älskar, men då får det bli NS till för velorurisarna är i tvätten... Eller andra förslag?

• Tjollabolla
    Milliz skrev 2009-11-20 14:05:30 följande:
    Hej! Vad händer hätr då?Nu har jag lite storleksfunderingar på småfolktröjor igen. Tror ni att 74/80 blir för litet på en småfolktröja till Ella? Hon är 78-79 cm lång. 86/92 blir väl jättestort?
    Jag tror hon kan ha både och, men 74/80 sitter säkert bäst ett tag till. Milo kan fortfarande ha många av sina i 86/92 och han är 95 lång, minst!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15