• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Kristyr skrev 2009-10-19 15:15:35 följande:
    *TUUUUT utttttt tuttttttt ut*i behov av lurvoverallshjälp! Har hittat den grå med lila kantband Nu hoppas jag bara att stl 86 ska passa, vilket den iof borde göra för sonen är nog typ 80cm lång nu...blir det jättestort eller kommer det funka??
    Min son har nog blivit 80 cm nu och han har 86 i sina, har en i 92 också men den måste vikas upp och är lite stor. 86 sitter snayggt och är ändå inte kort i varken ärmar eller ben.
  • Pimm
    Incommunicado skrev 2009-10-19 16:17:11 följande:
    Hejsan! Idag fick Adrian och jag komma hem, de höll oss kvar ett par dar eftersom det var snitt och för tidig födsel. Maken och Damien är och köper pizza så jag tänkte passa på att ladda in lite bilder från BB.
    Ja vad kul med bilder:) Stort grattis till lillgrabben! Var det läskigt med snitt? Fast du hade kanske dina aningar.
  • Pimm

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-19 16:24:19 följande:

Nä nu är det dags att dammsuga upp pulveriserade hajar och sen ta tag i maten!Cu!
    Ni verkar hitta på mycket kul ihop:) Det ska jag också göra när Milo blir lite större, just nu är det mest mamma staplar klossar och Milo river:)
  • Pimm
    Kristyr skrev 2009-10-19 16:32:47 följande:
    vill inte veta nått om läskigt här inte.... väntar ju på ett sånt i maj...*burr*
    Aj då, det visste jag inte. Såg ett sådant program på tv4 idag med förlossningar och snitt. Fast där låg dom oberörda och lyckliga:) Hade jag visst om hur min förlossning blev hade jag gärna snittats, det var på gränsen också men jag lyckades själv till slut.
  • Pimm

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 08:28:37 följande:

*mutter mutter*Säger glatt nu på morgonen...  " Å snart är det Molo salg, gud va roligt "Gubb skrället surar till på en gång!!!  " De blir ingen resa, bla bla bla bla, Molo är ingen mänsklig rättighet, bla bla bla, det kostar flera tusen, bla bla bla "Men han köper Kent biljetter, teknikprylar o va fasiken han vill ur GEMENSAMMA kassan!!Jag säger att jag säljer ju på T för att kunna åka, det är inget som påverkar vår gemensamma kassa alls..." Men pengarna kommer ju där ur från början " får jag till svar...Jag börjar bli allvarligt less på hans jädra sura humör!!! Allt bottnar nog i att han tycker jag ska jobba, men han ska inte hjälpa till nåt här hemma så det funkar Nu är det krig kan jag lova!! Jag betalde ALLA förra månadens räkningar och förde över ALLT resterande till lånekontot, han hade varenda krona kvar på sitt konto!!!*ARG*
    Godmorgon alla!

Trist att han ska säja så. Han är inte inne i en överarbetad period själv och smått utbränd? Då tåler man ju inte mycket. Att det är svårt att få ett jobb som funkar ihop med hans tider har han nog själv insett men kanske inte vet hur han ska kontra det. Men som sagt, man ska låta sina kära unna sej det som den tycker är kul, det är krydd för livet man har tillsammans och man kan ju säja att han gör sina saker och det är ok med dej. Han borde ta sej en vettig funderare på allt! och tänka sej in i din situation lite mer.
  • Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-10-20 08:40:33 följande:
    Det var länge sen Tradera rullade på så bra för mig så jag får ihop mina salgpengar på 60 auktioner..Fundilerar på att kasta ut mer så att jag köpa mig en schysst dammsugare härnäst Tror nog att det blir mest smått i nästa pro, det ger inte lika mkt men jag blir av med alla kläder som är i vägen Trist med tjurig gubbe, du får komma på något riktigt bra att kontra med varje gång så att han till slut tröttnar på att gnälla Men det är klart roligare start på dagen kan man ju få
    Häftigt med bra T. Då mår själen helfint..hihi
  • Pimm

Jag tror inte jag ska till Molo salg, jag kan ju inte använda så mycket på Milo för han är knubbig och jag gillar inte ta på kläder som är strama. Men det jag kan ha hittar jag säkert på T så småningom

• Pimm
    JuliaochNelly skrev 2009-10-20 08:48:11 följande:
    hihi låter som en bra ide...ska med ta tag i T idag men här kommer pengarna slinka ner till Nellys födelsedag & julen.
    Ja just julen är ju ganska dyr, här går det åt ca 7000 kr till julklappar och jag tycker inte jag vill dra in på något. Men då kommer ju T bra till pass..hihi

Måste bara fråga dej en sak. Var det inte du som hade Dukati väpnarhuva?
  • Pimm

Hade en lite lustig sak här med en pyjamas jag sålde på T. Enligt köparen fattades en tryckknapp och hon undrade hur vi skulle göra innan hon lämnade omdöme. Jag hade jag inte sett det och vi hade använt den ett par veckor innan sälj. Jag erbjöd henne köpa tillbaka med frakt t/r. Men fick svar att hon fattades pyjamasar och behöll den ändå. Jag erbjöd då halva summan och bad om hennes kontonummer men nu hör hon inte an sej alls. Ibland undrar man?

• Pimm

RååSa BuBBlan skrev 2009-10-20 08:54:47 följande:

God morgon!Nä, han trivs med sitt arbete och just nu är det bara roligt enl honom då dom är i en utvecklinsfas och växer..Jo, han fattar nog att det blir svårt att få ihop det med hans jobb och så blir han frustrerad över det.. Jag säger aldrig ifrån om han vill göra något som jag vet han tycker är roligt, vill han gå på kent så gör det, köpa nån ny teknik pryl så gör det, åka några dagar extra om han ska jobba i Usa så gör det.. Det är vad HAN tycker är roligt och jag vill ju att han ska vara glad liksom Men här låter det bara nu för tiden... " du får väl jobba ihop en ny dator"  " ny telefon? Ja jobba ihop till den"  " å du handlar fast du inte jobbar "  men jag JOBBAR JU HEMMA!!!Oerhört barnsligt av honom.. Jag bemöter det inte alls faktiskt, bara töntigt...
    Nej det där tycker jag är oerhört taskigt av honom! Löjligt rent ut sagt och jag hade också blivit helförbannad om min make hade sagt så. Han tror nog att det är en dröm att gå hemma och det är det ju ibland men inte alltid, mycket som ska fixas.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15