Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Tejja skrev 2009-11-13 15:38:04 följande:
    Ja och blir det inte svinet, så blir det väl någon annan influensa ska du se! Murphys lag du vet...
    japp jag har börjat inse att det är så det fungerar. Hittills har det aldrig slagit fel..antingen är det jag eller Alvin som är sjuk eller som sist när bilen havererade på väg från flygplatsen efter att vi skjutsat dit David.

Hade du skoj på molosalgen då?
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-11-13 15:46:11 följande:
    hmm...jag kan visst inte citera idag

ja det blir rätt mycket restid när man åker till danmark bara över dagen. När jag åkte ner så flög jag ju hem och jag tyckte ändå att det var rätt jobbigt med allt resande och lite sömn. Men en salg väger ju självklart upp det.
    Ja jag hörde om er hemresa..det gör ju inte det hela bättre direkt. Nästa gång får du satsa på en hotellnatt i typ malmö...eller hoppas på trådträff med övernattning hos någon där nere

Nu ska jag iväg och äta lite kinamat. Höres
  • FL Lisa
    Everlonn skrev 2009-11-15 09:49:43 följande:
    Inte riktigt i mammans smak Vill ju gärna att hon ska kunna använda klänningen vid andra tillfällen oxå...och jag vet juatt är det nåt jag tycker är sådär fint så sätter jag inte på den igen. Men jag mottar tacksamt alla tips!!!
    har du kollat här om det finns någon fysisk butik i närheten av dig?

www.fransakids.com/Default.aspx
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:09:37 följande:
    God morgon! Vi fick lite sovmorgon idag också. Plus att sonen var lättmutat med "Händige Manny" Vilket tråkväder! Idag blir det innemys och lite fix och trix. Någon som har förslag vad man ska ge för present på en sk Babyshower? Funderar på om man ska ge ett plagg eller ngn pryl?
    godmorgon. härligt med sovmorgon! Här bjöd A på sovmorgon till9..riktigt härligt. Fast då somnade han inte före 23 igår..inte riktigt lika härligt. Börjar nog vara dags att skippa lunchvilan här nu

babyshower..det är sån man har innan babyn är född va? *trögtänkt så här på morgonkvisten*

jag hade nog köpt en suit...eller varför inte en nappburk från cult design
    www.frokenfraken.se/shop/
    fast det kanske är dumt..ifall inte babyn tar napp sen. Men riktigt snygga är dom ju så jag hade nog vågat chansa
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:20:16 följande:
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där. Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen? Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka. Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
    Hahaha...lät som ett härligt andysbesök
    Alvin har fått sova hur länge han vill på dagarna men oftast har det landat på 1-1,5h...sen har vi även testat att dra ner det till 40 minuter några dagar men nu funderar jag på om det är dags att ta bort den helt. I alla fall dom dagar vi bara är hemma...på dagis kanske han behöver sova lite.

aha..hon ska ha en till. så skoj. ett annat alternativ är ju någon snygg mysig filt.

cult design kan man ju annars handla i butik..du har ingen duka (eller önska eller vad dom nu heter nu för tiden) i närheten som säljer det märket.
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2009-11-15 10:20:16 följande:
    Skönt att få sova ut. Noel somnade inte förrän vid 22 igår då vi hade folk hemma. Däremot tog det bara 20 min. Stackarn var helt slut efter en dag på Andys. Noel och typ 1000 andra kids var där. Vi har dragit ner lunchvilan men funderar på att dra ner den ytterligare och se om nattningarna blir bättre. Hur länge sover Alvin på dagen? Japp, babyshower är en tillställning innan bebben är ute. Det är Monkeys lilla fest innan hon ska kläcka. Gillar de där nappnburkarna men tänk om den inte tar napp? Fast då får hon väl titta på den då. Storebror kanske fortfarande har napp Sen får jag ju en bra anledning att själv köpa lite Cult. Har snålat pga frakten
    nä, när man har lång dag på dagis så kan det nog vara skönt att få sova lite kan jag tänka mig.

du får hälsa och gratta från mig också när du är på babyshowern

ja jag ska också äta frukost nu. Ha en bra dag!
  • FL Lisa

godkväll i tråden! kikar in en liten sväng innan det är dags för sängen. är såååå trött idag

MejaKiZnic skrev 2009-11-15 22:09:47 följande:
    Leggings 92/98 och allt i 86 möjligen 92 KÖP JAG VILL KÖPA Vem var det som köpte den fina kappan med skidflickor, älskar det printet blir den för liten så är jag intresserad
    haha..jag är också på shoppinghumör nu..men hittar inget skoj för tillfället. får nog gräva runt på T ett tag så kanske jag hittar något skoj
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2009-11-15 22:15:18 följande:
    Godkväll! Fina bilder i bt!! Sååå söt i råååsa
    tack. haha..japp jag gillar den rosa...sambon är dock fortfarande lite tveksam
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2009-11-15 22:20:48 följande:
    sååå söt han är i bildis såå fin i skidflickorna söt putmage
    Tack {#lang_emotions_flower}
    haha..japp världens sötaste putmage och alldeles för långt hår
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2009-11-15 22:23:31 följande:
    skidflickor, rosa overall och långt hår
    HAHAHA...kanske dags att börja producera en flicka här så Alvin slipper klänning iaf {#lang_emotions_laughing}
  • FL Lisa

helt ärligt så skulle han verkligen behöva klippas..men jag har ingen aning om hur. Jag är rädd för att han har för tunnt hår för att klippa riktigt kort och jag är allergisk mot pottfrisyr (jag är även rätt allergisk mot hans frisyr nu men jag drar mig för att gå till en frisör med honom)

• FL Lisa
    Buttelina skrev 2009-11-15 22:27:15 följande:
    men klipp du hans toppar lite då det är inte alls svårt
    ja jag funderar på att göra det. Där bak kan jag tänka mig att det är hyfsat enkelt..men luggen har vi kämpat med en gång tidigare och det är riiiiktigt klurigt att få rakt. Man får vara glad om man lyckas klippa hela luggen innan han kommer på att han inte alls vill vara med längre
    Sen är det där med klippande inte alls min grej...får nog kanske anlita en kompis att klippa
  • FL Lisa

godmorgon. Här har ni en till som hittat hit till FL nu. Har lämnat sonen på dagis och ska nu hitta på något att roa mig med i 5 timmar vilket iof inte lär vara det minsta svårt.

Funderar på om jag kanske skulle sätta mig ner och verkligen försöka hinna få gjort en almanacka i år också för då behöver vi inte fundera över julklappar mer sen.

• FL Lisa
    Tjollabolla skrev 2009-11-24 09:39:45 följande:
    Finns det ingen kalendertråd i år???
    läste i shopoholicstråden igår att kajsan (?) skulle starta en den 1:a december så nu är det inte länge kvar
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-11-24 09:47:01 följande:
    Oj, vilken ketchupeffekt!!
    haha...nä det är verkligen inte svårt att fördriva 5 timmar. Jag har att välja mellan att ta tag i almanackan, städa, tvätta, slå in paket till Alvins julkalender, julpynta här hemma, ge mig ner på stan och shoppa lite, baka saffransskorpor eller göra färdigt ritningen till Alvins kommande kök. SÅ ja något borde jag ju kunna fördriva tiden med

Vad trist att N är sjuk igen. Hoppas hon kryar på sig snabbt. Hur går det för henne på dagis...trivs hon bra?
  • FL Lisa
    Tejja skrev 2009-11-24 09:58:26 följande:
    hahaha...tack för tipset! Men jag ääälskar paket själv så jag bara måste ha en kalender åt Alvin. Dock insåg jag ju nu att den inte bara är tidskrävande utan även dyr. Min tanke från början var att bara hålla mig till småsaker men det gick ju sådär kan jag erkänna

Du hade ingen plan på att börja liiiiite tidigare med dina 72 paket?
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2009-11-26 19:03:12 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad du är snäll!!! www.kappahl.com/ProductImages/KAW_208900_F_1.... www.kappahl.com/ProductImages/KAW_208876_F_1.... Detta i stl 92.
    nu är jag aningens sen med svar och kanske har du fått något mer svar redan men jag kan meddela att jag var på stan i solounikos stad igår och då fanns både väst och byxor i 92...i flera exemplar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15