Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

JsN skrev 2009-10-26 13:10:40 följande:
    www.tradera.com/Nanook-overdragsbyxa-i-stl-98... Nu vet jag inte vilken storlek du är på jakt efter men de är så smidiga att man vågar köpa för stort. Pytte började använda sina i 74/80 för ett år sedan då hade hen ca 74, de funkar fortfarande utmärkt nu när hen passerat 82 cm och jag tror de funkar året ut. På förskolan är det imponerade över hur torr pytte är och att hen aldrig varit som en michelingubbe trots sin litenhet.
    Anjelin är 90 cm lång.
    Hon borde nog kunna ha 98 då? Eller kanske 92?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    JsN skrev 2009-10-26 13:12:41 följande:
    Nya går byxorna på 975 hos de flesta webshoppar. *surfade runt idag för att jag vill ha ett par till som är för stora men användbara nu*
    Usch vad dyrt det är med bra grejor!
    Tur att T finns!
  • lillronya
    JsN skrev 2009-10-26 13:13:52 följande:
    Jag tror hon kan ha 98 även om de är för stora så kommer de inte att vara klumpigt stora.
    Okej, tack!
    Då ska jag hålla span på såna med.
  • lillronya
    JsN skrev 2009-10-26 13:17:03 följande:
    Jo, men min unge är inne på sin andra säsong med samma byxor och det syns knappt att de är använda, jag har aldrig impregnerat dem och ungen har ALDRIG varit det minsta fuktig vare sig utifrån eller av svett i kläderna. JAg är övertygad om att kläderna utan problem håller både kvalitet och utseende för både två och tre och fler barn.
    Håller helt och fullt med dej!
    Men det ska likväl köpas in till ett gäng ungar som inte kan ärva efter varandra knappt.
    Men det är ju värt det!
  • lillronya
    Milliz skrev 2009-10-26 13:25:26 följande:
    Jag måste bara fråga, håller de byxorna mot väta även om barnet sätter sig i vattenpölar?
    Pops gör det iaf och det gör säkert nanook också.
  • lillronya
    Milliz skrev 2009-10-26 13:31:49 följande:
    Ok, nu måste vi iofs ha vinteroverall här men det kan ju vara bra att hålla sig uppdaterad iaf Visst är det pops skaloveraller du pratar om?
    Ja de är det är det. Bästa köpet här
    Vi använder bara våra vinteroverller när det är som kallast och om det är snö.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-10-26 14:23:00 följande:
    ha ha ja men den ena är lite för stor Men kanske molos 92 också blir lika stor? Denna mala är stl 92.
    Anjelin har 98 i sin ljusrosa overall. Är inte våra pluttar ganska lika stora?
  • lillronya
    Lisabecka skrev 2009-10-26 14:40:36 följande:
    Vet inte om de kom i singel storlekar i äldre kollektion, men nu kommer skalbyxorna bara i dubbelstorlek och de är stora. Jag har ett par i 98/104 om du vill kan jag mäta dom . Annars köpte jag precis po.ps skaloverall med löst fleecefoder till min tjej. Jättefin. Nanook har ju skaloverall också. Väldigt nöjd med båda två iallafall.
    Ja jag såg pops skaloverall med fleece. Så superfin ut!
    JAg tar tacksamt alla tips på vad som finns.
    Försöker köpa sånt här på T, för att då får man oftast helt ok kläder för mycket mindre pengar.
  • lillronya
    Incommunicado skrev 2009-10-26 16:07:26 följande:
    sweetfunky har 20% på Molo men det är sååå lite rea tycker jag.
    Man blir lite snål innan salg med. Eller jag blir det.
    20% rabatt är ju liksom inget...
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-26 16:43:47 följande:
    Godagens tjejer!Vad e de jag ser, de pratas salg!!! 7 nov säjer ni.. då borde ju salgen börja på onsdag den 4e, eller!?
    Borde vara så isf.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15