Tejja skrev 2009-10-25 20:54:53 följande:
Sitter här och bävar lite för att Johan och barnen kommer hem snart. De är i Globen och kollar på Walking with dinosaurs. Det slutar vid 9, så de borde vara hemma vid halv tio. Till saken hör att jag för ett par timmar sedan hittade vår katt död i tvättstugan. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra när de kommer hem. Ska jag berätta på en gång, eller låta dem få gå och lägga sig och ha ett trevligt Globen-besök i minnet och berätta i morgon istället. Jag tror att jag precis bestämde mig för att berätta imorgon istället. Jag har så otroligt dåligt samvete för att katten blev utestängd i natt och hon har tillbringat sin sista natt utomhus. Dessutom var jag borta i eftermiddags. När jag åkte låg hon i soffan och 4 timmar senare hittade jag henne i källaren. Förlåt för att jag blev så
OT, men jag ville bara höra om ni tycker att jag gör rätt om jag väntar med att berätta. Kommer det att bli stor skillnad till i morgon, om de skulle vilja se henne?
Vänta tills imorgon så att de har dagen på sej att bearbeta det tills de ska lägga sej igen. Så hade jag gjort.