RååSa BuBBlan skrev 2009-10-16 08:12:33 följande:
Jag och gubben drar verkligen inte jämt just nu För TVÅ dagar sen blev det ju så att vi måste bo kvar och IGÅR kväll kom det..." kanske dags för Ida att börja på dagis nu, kanske du ska skaffa ett jobb, dags att släppa taget " Jag blir så vansinningt irriterad!! Han tror dagis är enbart kul!! Han fattar inte att hon kommer vara mycket sjuk, att hon kanske inte alls kommer trivas då hon inte gillar röriga miljöer, att allt kommer att ändras runt henne.. Å så förbaskat bråttom är det åxå, det har gått TVÅ dagar sen bo-kvar faktum!!! Jag frågade HUR MÅNGA vård av sjukt barn kommer du ta ut? Å den biten hade han ju inte tänkt på såg man, "det blir väl mest du som kommer ta det men visst tar jag nån åxå" får jag till svar... Yeah right!! Han kommer aldrig kunna eller hinna utan det kommer bli jag som tacksamt får ta det...Sen kan jag ju inte ta tidiga mornar eller sena eftermiddagar på ett arbete då han reser jämt.. Inte långt bort heller då vi bara har en bil...Jag är så vansinnigt irriterad på karln just nu alltså
Förstår dig precis min sambo är lika "korkad" där med. Här hemma är det jag som sköter allt & det är självklart tycker jag då jag gått hemma. Att jobba är lika krånligt här med eftersom han aldrig kommer kunna hämta eller lämna pga sina arbetstider inte heller ta vab för barnen. Han förstår liksom inte heller att den dagen jag börjar jobba ska det delas lika på ALLT annat *suckar* Nu har jag börjat plugga och dessutom har jag båda hemma. Och han har blivit utnämd till att laga mat & diska VARJE dag vi får se hur länge det funkar. Men det är svårt och få ihopa allt annars. Stå på dig tycker jag. Viggo ska vara hemma tills han är 4 och Nelly vet vi inte ens om hon kommer få plats på dagis så det är lönt innan skolan. Min sambo har svårt och förstår varför jag vill vara hemma & tror med det handlar om att släppa taget.
För mig handlar det dock om att jag själv var hemma då jag var liten och minnns hur mysigt vi haft det. Jag vill kunna ge mina barn den tryggheten & tror verkligen starkt på att den tiden man spenderar med dom som små är den som lägger grunden för dom som personer.
Berätta för din gubbe vad det är han måste börja dela på om du börjar jobba nu, dvs gör en lååååång lista på allt som du gör nu som han säkert precis som min sambo tror att det är den magiska städtanten & fixarlisan som gör