Inlägg från: Mamma Kråkan |Visa alla inlägg
  • Mamma Kråkan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

frulle dax

• Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-16 08:55:09 följande:
    Tycker hon!? Många fröknar jag pratar med tycker det är bra att vänta eftersom grupperna är så stora.Min största hade jag hemma tills hon var 2,5 år och det passade henne utmärkt för hon var en liten tjej som gillade vara hemma med mamma. Sedan gick hon 15 timmar tills hon var 3,5. Lillan började på dagis mycket tidigare, men det passade henne - hon ääälskar dagis.Det är så olika, man känner sitt barn bäst. Men har du möjlighet att vara hemma med henne är ju det underbart. Jag önskar jag kunde vara hemma mer med mina "en och en".
    Jaap nu kan jag säga att min svärmor är nog fasiken den mest konstigaste människan jag stött på och hon blir alldeles till sig varje gång vi träffats för att Nelly inte går på dagis och säger jämt till Nelly stackars dej som inte får gå på dagis {#lang_emotions_dreamer} Alla barn är ju olika Igår pratade vi om dagis jag och Nelly och svaret jag fick var " nää jag vill vara hemma med dig" hehe lilla sötfisen. För någon månad sen ville hon börja men nu har intresset svalnat lite. Hon står i kö så kommer det ett erbjudande så går vi dit och tittar så får hon bestämma själv.Jag tyvker verkligen att alla får bestämma själv och dömer igen. Men visst är det alltid en het potatis då " nya" vänner får veta att Nelly är hemma.
  • Mamma Kråkan
    Olivers Mamma skrev 2009-10-16 09:25:35 följande:
    Här hemma lessnade jag... Min man är arbetsnarkoman (o tur e väl det för jag e köpnarkoman) och han har typ aldrig vabbat o knappt varit hemma, vi har 330 föräldradagar kvar o vår son är 2,5 ÅR. jag har fått sköta allt krångel med kära försäkringskassan o allt annat pappersarbete. en dag fick jag nog och lekte ombytta roller, han skulle göra allt jag gjorde och jag skulle göra det han gjorde, efter en timme ville han ge upp men jag gav mig inte o nu så fort han säger ngt så säger jag bara att vi jättegärna kan byta om han vill Juliaochnelly, vilken efterbliven svärmor... så kan man ju inte säga till ett barn 1 och 1 är 3, det är min dröm att kunna jobba extra så en helg i månaden, det gör mycket faktiskt
    haha tro mig med henne är allt möjligt...{#lang_emotions_dreamer} Just nu umgås vi inte pga av divers konflikter. Men hon är verkligen egen.
  • Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-16 09:34:05 följande:
    Vem vet, hon kanske har andra motiv. Hon kanske vill att du ska börja jobba för att hennes son vill det. Olivia ville alltid hellre vara hemma med mamma. Och fortfarande.
    hehe säkerligen...min sambo vill stundtals att jag ska jobba, men själv känner jag att en utbildning är bättre just nu med tanke på arbetsmarknade.
  • Mamma Kråkan
    Mawe123 skrev 2009-10-16 09:23:42 följande:
    Ser vad ni diskuterar, tror det är såna här saker som gör att det knakar i fogarna i de flesta äktenskap. Vi har också haft svårt att hitta en lämplig balans mellan ansvar för barnen, hemmet och jobb.Nu har vi hittat en lösning som passar oss jätte bra. Min man jobbar heltid som chef på ett medelstort företag och tjänar med det tre gånger så mycket som mig. Men han har huvudansvaret för att vara hemma när barnen är sjuka ändå. Så länge han inte är på resande fot fungerar det toppen, klart att det blir mycket jobb för honom när han är hemma då men det fungerar både för oss och barnen.Jag jobbar 90% på bank och har svårt för att vab:a så jag är tacksam att han kan ta den biten.För att komma ifrån alla gräl om vem som gör vad hemma, har vi skaffat oss hushållsnära tjänster 10 timmar/månad. Vilket är sååå värt kostnaden.  Det vi inte tycker att vi själva hinner göra ber vi "städhjälpen" fixa när han är här.Vi bråkar mindre nu, när vi hittat en lösning som fungerar, som vi båda är nöjda med. 
    Låter som en toppen lösning.
  • Mamma Kråkan
    mortillsju skrev 2009-10-16 09:39:56 följande:
    Går ifrån jämställdheten och undrar lite om Ns om det är ok?? Visst har du en röd hood och bruna NS byxor??
    Jaap & det är den underbaraste kombinationen någonsin lilleman är såååå söt i det {#lang_emotions_heart}
  • Mamma Kråkan
    mortillsju skrev 2009-10-16 09:47:30 följande:
    Åhhh det var den bilden jag så Så fint, jag vill så gärna ha lite sånna plagg till lillebror (som egentligen är S storebror men lillebror till fem storasyskon ) . Har du nåt till din dotter med?
    Jag tänkte faktiskt köpa dom bruna till henne då dom är så mjuka annnars så vägrar hon NS för dom är så hårda {#lang_emotions_undecided} Tyckte hooden är helt underbar i kvaliten och är lika fin efter 4 tvättar nu. Mitt N på byxorna är lika fint fortfarande.
  • Mamma Kråkan
    saturnina skrev 2009-10-16 10:37:33 följande:
    Ja, när jag såg blanket i verkligheten var de lite "mesigare" i färgerna än jag tänkt mig.Skulle någon vilja vara gullig och ge mig ett tips. Min man kommer hem bus-sent ikväll, så jag tänkte ha myskväll med barnen. Tänkte hyra en barnfilm (aldrig gjort), men vad kan passa alla tre som varken är för tjejigt eller killigt? Astrid Lindgren har man ju sett de flesta redan. Någon?
    pettsson och findus fick vi på lådan för någon vecka sen och den går om och om igen en stor favorit. Sen har ju monsters kommit på dvd nyss och den ska vara super rolig. Bolt är ju super med.
  • Mamma Kråkan
    mortillsju skrev 2009-10-16 10:36:43 följande:
    Dina små är så fina på bilderna i BT. Jag roade mig ju igår med att kolla in hela den senaste. De är så fina och har mycket fina kläder!!
    mortillsju skrev 2009-10-16 10:35:45 följande:
    Hårda?? M har ju jeans från HM och där kan vi snacka hårt, men han ska abolut ha dem, han älskar jeans.
    Hehe hon är en riktig gnällspik där, tyvärr. Tack så mycket {#lang_emotions_embarassed}{#lang_emotions_kiss}
  • Mamma Kråkan
    mortillsju skrev 2009-10-16 11:04:17 följande:
    Du som har Katvigs långärmade tröjor. Vilken storlek ska S ha som är ca 100 cm?
    svårt dom blir ju sladdriga så lätt. Men jag hade nog tagit 104 faktiskt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15