Inlägg från: Fantastiska Skatt |Visa alla inlägg
  • Fantastiska Skatt

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

LA Woman skrev 2009-11-12 17:13:24 följande:
    Gokväll Ja, det provet var väl inte så kul att göra. Det kunde mycket väl vara flunsan med knorr men svaren kommer först nästa vecka, så det blir inget dop för oss i helgen Mitt kusinbarn ska döpas och jag hade dessutom lovat att göra doptårtorna, känns supertrist att missa det!!!!
    Hej!
    Huu, hoppas det inte är det så ni klarar er! (å andra sidan kan det vara skönt att ha den "avklarad" så man slipper oroa sig mer såvida man inte bli jättesjuk vill säga)
    Jättetrist med dopet! Hur stor är risken att man får så smittsamt sjukdom innan en sådan stor grej då ...

Håller tummarna att du snart mår bättre och att töserna klarar sig!
  • Fantastiska Skatt
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:36:46 följande:
    Ja, det är ju som sagt barnen jag är mest nervös för. Matilda fick vaccin idag men Felicia är ju för liten och även om Matilda fick vaccinet idag så kan hon ju hinna bli sjuk ändå. Läkaren ville gärna gett Felicia vaccin idag men det går ju inte. Han undrade också om jag hade nån att lämna henne till de närmaste dagarna men det har jag inte.Mycket retfullt med dopet, kändes väldigt taskigt med tårtorna också men min kusin skulle försöka göra dom själv...
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?
    Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..

Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan.

Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
  • Fantastiska Skatt
    Greksmurfen skrev 2009-11-12 17:44:33 följande:
    jo det e jobbigt för dem små.. max har haft det sen han var 5 mån så det har ju återkommit varje gång han blir  förkyld... inte så kul när inget hjälper.. u fick vi iaf en starkare medicin till han...
    Hoppas den hjälper!! Ett tips är att inhalera Pulmicort också, sätter man in det i tid /riktigt tidigt och tar två inhalationer åt gången så fungerar det faktisgt bra. Värt att fråga läkaren om ifall han inte blir hjälpt. Fick själv det tipset från läk. till O.
    Falsk Krupp är hemskt för de små...

Hej så länge
  • Fantastiska Skatt
    LA Woman skrev 2009-11-12 17:52:41 följande:
    De ska släppa på det men tror inte det är gjort ännu...Jo, det var så jag resonerade
    Ah Hörde "ryktesvägen" att det släpptes igår el idag här hos oss, men vet ej säkert.

Nej NU pyser jag
  • Fantastiska Skatt
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 10:57:20 följande:
    Vet inte om ni missade mitt inlägg men ni som frågade om Julia&Nelly så har hon avreggat sig pga lite tråkigheter på Fl & T.
    Men va katten då, vem (vilka?) är det som har så svårt att låta henne vara ifred?  Har det hänt ännu mer tråkgheter nu? {#lang_emotions_frown}

Hej töser!

Känner mig helt sönderstressad i vaccin frågan, det känns fel att vaccinera och det känns fel att inte göra det {#lang_emotions_undecided}
  • Fantastiska Skatt
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:30:03 följande:
    Vi har bestämt oss för att vaccinera mamma,pappa och barn i vår familj(inte Lova då)Detta för att maken arbetar med testproven för viruset,Max för att han känns som den som har störst risk av oss att dra på sig den och jag för att Stoffe säger att han har inte tid att vaffa (och för att skydda Lova)
    Ja det lutar åt det här med. Sambon tyckte det var självklart att vi skulle vaccinera oss direkt medans jag var emot.
    Efter Oliwer var sjuk så vill jag ju inte utsätta honom (eller oss) för det och kanske än värre igen.
    Enda anledningen till att jag överväger att vaccinera mig själv är att jag är rädd att bli såpass dålig att jag inte kan ta hand om O samt att jag vill slippa stänga så klart.
    Samtidigt så vad händer sedan? Influensan lär ju inte dö ut även om folk inte kommer insjukna lika mkt nästa år kanske ... man kan ju inte hålla på att vaccinera sig för alla nya och gamla flunsor vareviga år ...pust ... panik .... det kändes nästan skönt när vi inte fick vaccinera honom, då låg inte beslutet hos oss ...
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 11:29:46 följande:
    Vill inte nämna ngn speciell men hon tröttnade. Får hoppas hon kommer tillbaka framöver, jag försöker övertala via mail och msn. KAnske ska börja sms terra också!
    Du får hälsa henne så hoppas vi hon kommer tillbaka snart {#lang_emotions_sunny}
  • Fantastiska Skatt
    Tejja skrev 2009-11-13 11:41:26 följande:
    Då ligger vi på samma nivå då angående vaccinationen. Alva (9) VILL verkligen bli vaccinerad- så hon får väl. Här i vår familj låter vi  barnen själva välja- det är väl ansvarsfullt föräldrarskap?
    Ja men barnen ska väl ha frihet under ansvar eller
  • Fantastiska Skatt
    lillronya skrev 2009-11-13 12:46:59 följande:
    JA gör det är du snäll! Tokigt att det inte är lika för alla...
    Jag tycker det är underligt att inte E räknas till riskgruppen. Även om han inte medicinerar året runt så medicinerar han ganska mkt och är ganska dåligt när han väl gör det som jag förstått?
    Oliwer räknas inte heller till riskgruppen trots astman och falska krupp (d.v.s ena halvåret andningsbesvär av astma och andra halvåret andningsbesvär av falsk krupp om inte båda sätter in samtidigt) Han är inte heller tillräckligt sjuk i sin astma ...
  • Fantastiska Skatt
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 12:44:18 följande:
    Inomhus??? Trodde maken bara var som en sån där prydnas tomte man har på tomten HAn kom från jobbet tidigt, kom hem och hämtade 2 av barnen och åkte igen Näe, posten var det. Att det är så rackarns svårt att slita sig härifrån!!
    hahaha
    Morty skrev 2009-11-13 12:45:34 följande:
    Lammen ser jättefina ut!!!! De som jag sett på alla salg bilder.
    lammen är helt underbara {#lang_emotions_heart} 
  • Fantastiska Skatt

Var visst tvungen att jobba lite också {#lang_emotions_dreamer}

lillronya skrev 2009-11-13 13:10:14 följande:
    Ja det är ju så...Han har ju också både kupp och astma samtidigt ibland.Tycker man borde få bestämma som förälder.
    Både ja och nej ... Men ja har man barn som nästan ligger i en liten gråzon till att vara riskgrupp eller ej så är det ju frustrerande klart.
    Fast O får ju ta vaccinet om 2 månader - vad kan det göra för skillnad i biverkningar kan man ju tycka? (om de nu inte skulle släppt på åldersrekomendationerna)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15