Smultronhjärta skrev 2009-11-13 11:30:03 följande:
Vi har bestämt oss för att vaccinera mamma,pappa och barn i vår familj(inte Lova då)Detta för att maken arbetar med testproven för viruset,Max för att han känns som den som har störst risk av oss att dra på sig den och jag för att Stoffe säger att han har inte tid att vaffa (och för att skydda Lova)
Ja det lutar åt det här med. Sambon tyckte det var självklart att vi skulle vaccinera oss direkt medans jag var emot.
Efter Oliwer var sjuk så vill jag ju inte utsätta honom (eller oss) för det och kanske än värre igen.
Enda anledningen till att jag överväger att vaccinera mig själv är att jag är rädd att bli såpass dålig att jag inte kan ta hand om O samt att jag vill slippa stänga så klart.
Samtidigt så vad händer sedan? Influensan lär ju inte dö ut även om folk inte kommer insjukna lika mkt nästa år kanske ... man kan ju inte hålla på att vaccinera sig för alla nya och gamla flunsor vareviga år ...pust ... panik .... det kändes nästan skönt när vi inte fick vaccinera honom, då låg inte beslutet hos oss ...
ChokladMoshin skrev 2009-11-13 11:29:46 följande:
Vill inte nämna ngn speciell men hon tröttnade. Får hoppas hon kommer tillbaka framöver, jag försöker övertala via mail och msn. KAnske ska börja sms terra också!
Du får hälsa henne så hoppas vi hon kommer tillbaka snart