Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

lillronya skrev 2009-11-20 15:42:17 följande:
    Men vad skönt att hon får vara frisk för en gång skull!!
    Ja men känns bara så konstigt, det händer ju verkligen inte ofta! Är så himla roligt o se henne så här pigg, samtidigt som man inte riktigt orkar med henne då {#lang_emotions_sealed}
    Maia 060528 och Lillebror bf. 100130
  • Zvartaliljan
    Damien och Adrian skrev 2009-11-20 15:42:18 följande:
    Jag ahr en del riktigt grabbigt du kan få tips om sen när jag laddat. stlk 50 är ju över nu.....
    farligt farligt....det är snålt i strl.50 här {#lang_emotions_wink}
  • Zvartaliljan
    Damien och Adrian skrev 2009-11-20 15:50:45 följande:
    Jag kan inboxa dig när det är dags... jag tänkte börja med t snart, han en stor låda att bli av med igen, men det är så mkt anant nu o med trasig dator o sjukdom så får det vänta 1-2 v.
    det låter jättebra för jag har ändå inte råd just nu...så det får gärna vänta liiite till
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2009-11-23 11:44:37 följande:
    Någon som hört något från Liljan?
    kom precis hem Haft fullt upp. Slemproppen gick i fredags o idag kollade de upp det o anledningen var ju uppenbar, lilleman har vänt sig o lagt sig nästan fixerad med huvudet neråt...redan. Så han tryckte väl till så hårt då så en bit av proppen gick. Men tappen var fortfarande 4cm o inget öppen så jag behöver inte oroa mig...än. Mitt höga blodtryck har sjunkit avsevärt, från 148/70 förra veckan till 116/60 denna veckan...men så är jag kvitt från lunginflammationen också och svanskotan är nästan helt läkt så självklart var det ju det som påverkade blodtrycket. Blodvärdet låg på 93 så fortfarande inget vidare, fick spruta idag så vi får väl se om det gör någon verkan.

Så det var en liten uppdatering från mig, nu måste jag fortsätta med alla bestyr...under tiden får ni gärna hjälpa mig med något helt OT men systerdottern vill ha ett fotbollsslott som tårta till hennes födelsedag i helgen...hur fasen ser ett sånt ut då???? Nä där tog t.o.m min fantasi slut...knäppa unge {#lang_emotions_dreamer}
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2009-11-23 12:37:40 följande:
    Tårtan som fotboll (en kulle då) som slottet står på?
    Greksmurfen skrev 2009-11-23 12:31:15 följande:
    liljan: 4 torn ett i var ände på innegården är det en fotollsplan med spelar å fotboll...va tror du?? omgärda alla tornen med saket av ngt slag ex kex=)
    Greksmurfen skrev 2009-11-23 12:21:02 följande:
     hmm kan du inte ta ngt harry potter inspirerat kanske .... de splar ju alltid sitt magiska spel  vid slotet men att du justerar om lite=)
    Tack för tipsen. Får fundera lite mer hur jag gör...orkar inte krångla för mycket. Ska göra en tårta till brorsan o hans tjej på lördag också. hade tänkt göra en enkel tårta med en bild av Hannah Montana till systerdottern men så kom hon o önskade sig detta...o då känns det ju taskigt om hon inte får som hon vill när lillasyster fick ett så fint prinsessslott...
    Kanske då att jag gör en fotbollsplan med mur och torn runt...o sen köper plastspelare, mål m.m...
    Så går det när ungen är en liten "tomboy" men samtidigt avis på lillasysters prinsessslott men SÅ flickig kan ju inte hon va så hon ska ha ett likadant
  • Zvartaliljan

Godkväll Nu har jag tid att sitta här en liten stund.
    Idag postade jag mååånga paket...gick på ca.1800kr i frimärken! Helt slut är jag efter allt packande. Nu kokar det lite knäck på spisen för jag tycker jag förtjänar det

Jessica - Grattis till pyret {#lang_emotions_gravid}
    o Catta kan få ett grattis här med

• Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-11-23 20:45:23 följande:
    nää.. tror inte det.. jag spyr ju konstant o blir inlagd o går på mediciner o sånt.. sängliggandes 4-5 första mån o därefter bara kräkig som attan.. o mellan det så mår jag konstant illa typ.. o så 3 barn som vill ha sin mamma på det.. nää.. de är värda bättre.. stackars felicia när jag väntade max.. hon fick inte sitta i sängen - spydde jag luktade hon nåt hon ätit eller druckit, spydde jag.. försöka läsa för henne o hon böjde sig o kolla i bokne, då rörde sig ju sängen--- o då spydde jag... nä.. de är värda bättre.. jag har lyckats 3 ggr får va nog så.. även om jag e sugen som bara den.. men nä.. sätter mina barns behov framför mitt eget.. hade jag vetat att jag bara blev gravid o sen va det inte mer typ.. då hade jag nog funderat myyycket mer
    Sambon tjatar om att vi ska köra på med 3an på en gång...så fort lillebror är född vill han starta bebisverkstan på nytt...men jag känner som du, hur snällt är det egentligen mot lillebror o Maia med tanke på hur jag lär må {#lang_emotions_undecided}
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-11-23 21:04:41 följande:
    e ju lätt för dom o säga.. de bara blir ju pappa ändå.. ja, jag förstår dig verkligen!!! man känner sig elak mot första.. o mot andra.. hua hur man skulle må sen..! nu va sista för mig lättare.. har ju tätt mellan, blev gravid när han va 11 mån ca.. *planerat* o trro det va tur för mig.. mådde inte lika illa, o spydde "bara" 2 dagar i veckan o mådde illa däremellan.. men det räcker..!!! man planerar sina resor då kan jag lova.. e så nöjd över mina underverk =)) så, jag förstår dig!! du har ju massa andra strul dessutom, så fy.. !! jag hade ju "bara" mitt dygnet runt kräkande till dom kom... o bara konstant illamående.. =( o det räckte för mig.. !!! men.. bebissuget e större ibland än rädslan för kräkningarna o eländet.. därför tog vi nr 3 tätt jag va ju lixom redan hemma o skulle slippa va sjukskriven från jobbet då..
    Jo det känns ju lite som man ska gå med på det o få det "överstökat" Har hört flera som sagt att chansen är större att jag kommer må bättre ju mer tätt inpå jag blir gravid...men tänk om det blir likadant eller värre Jag vill nog iaf vänta över sommaren för jag vill INTE vara gravid då i värsta månaderna...nä fy...jag vill njuta av en underbar sommar med de två älsklingarna jag har då
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-11-23 21:06:47 följande:
    förresten gjorde jag kakan igår.. mycket!! uppskattad av alla.. dock väldigt söt, även för ett godismonster som mig.. tog 200 i grädden, ska nog bara ha 150 nästa ggn.. =)
    Ja det är ju en smaksak hur mycket man vill ha Jag brukar ju göra som en tårta med flera vanliga bottnar mellan, så då blir det ju inte lika sött.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15