Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Smultronhjärta skrev 2009-12-16 17:09:37 följande:
    FurReal  lulu tror jag..
    Ja den var det nog. Då är det nog kört att hitta den
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-12-17 08:17:26 följande:
    god morgon tjejer idag är det julfest på barnens dagis! och så har det snöat så barnen är såå lyckliga ska bli kul att gå ut i snön!!kom på att det är sista dagen barnen går på dagis imorgon och jag skullev ilja köpa en liten present till fröknarna ...vad brukar man köpa dom är hmm 8 st (3 på vaje avd+ mattanten+ 1 resurs) det är ett öppet dagis så jag kan inte bara köpa till min avdelning.. hmm
    Åh Milo står oxå här och hoppar och vill ut i snön! Jag måste hitta nån som kan gå ut med honom i eftermiddag, inte en chans att jag fixar det, framförallt inte med pulka...

Milo ska oxå ha julfest idag på dagis Myys! Han ska ha sina förbannade tomtekläder

Jag har köpt varsinn flaska glögg åt Milos fröknar, men dom är ju bara 3 på deras avdelning.
  • Tjollabolla
    Damien och Adrian skrev 2009-12-17 09:06:58 följande:
    nä det är trist, jag kan inte gå ut med D o åka pulka med en liten hemma, vi har 2 trappor och det är svårt med pulka och 2 som behöver hjälp i trappan - dessdutom måste ju amning och overall tajmas perfekt för jag kan inte amma ute och inte tvinga in Damien en stund med overall. LÄNGTAR TILL VÅRT HUS!!Hur är det5 med dig?Damien ropar.... *rusar till chefen*
    Ja det är verkligen skittrist. Jag kämpar på, har ont alltid. Vi är ju själva hela veckorna och det tar verkligen på mig, det blir värre och värre. Nu är det snart jul iaf och sambon ska vara ledig lite. Ska bli så skönt!

Milo tittade på snön och sa att han ville åka pulka. Hur tusan kan han komma ihåg det? Han var ju inte ens 2 år förra vintern och då tror jag vi hade snö i ca 2 dagar!
  • Tjollabolla
    Morty skrev 2009-12-17 09:45:35 följande:
    Ja, det var en mamma som mailade alla om summa och konto. Himla smidigt. Sen när barnen lussade i fredags fick fröknarna sina guldkuvert. Oj, det kanske inte är vanligt att man ger något till dem eller? Vi har förut bara gett till barnens mentor.
    Vi har oxå en sån insamling här, man ger 50 kr och så är det både sommar och vinterpresent. Men jag tycker det är sååå tråkigt och anonymt, för man får aldrig veta vad dom får för ngt eller se när dom får det! Så jag brukar ge ngt själv, tycker det är roligare.

Det är väldigt olika det där med att ge present. Det är klart att det är uppskattat, men absolut inget man förväntar sig eller tycker att man borde få. Men jag blir alltid lika rörd när jag får ngt av en förälder, det är så gulligt på ngt vis tycker jag, att dom tänker på oss liksom. Som Lilronya sa så är alltid en godisskål i personalrummet uppskattat Det tråkiga är ju bara att dom flesta är lediga nu innan jul... Fast godiset tar nog slut ändå
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-17 10:00:36 följande:
    Å det borde vi med, men det är såååå kallt. JAg vill också ha en molo-overall!!
    Finns dom inte i 150?
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2009-12-17 10:16:40 följande:
    HAhahahha ja det borde jag! Jag är ju en av de få som gillar den.
    Åh jag tycker den är skitcool!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-12-17 10:31:20 följande:
    så nu har jag lämnat barnen. såå lång tid det tog att gå till dagis de skulle göra snö änglar var 5e meter barnen hade på sig regnbågsmolo overall och isabel hade regnbågstermobyxor och lila molo jacka. till det hade dom vars en stickad rånis med stars. JISSES vilka kommentarer jag fick när jag kom till dagis Kul!Tack för alla tips om vad man kan ge! Alltid lika svårt.. kanske man kan ge en gemensam chockladask till alla att ha i fikarummet och sen ger jag nån "större" present till fröknarna på min avdelning också
    Låter jättebra gums!
  • Tjollabolla

Godmorgon! Här är det 4 minus, blåst och det snööar massa! Milo vill ut... Jag funderar på att försöka ta mig ut i trädgården, ta med en stol och sitta på. Vad gör man inte...

Jag måste hitta en ny stickad rånarluva åt honom!! Nån som sett en Molo i storlek M? Ska passa till den gröna molon och till hummel overallen. Vår i s är i minsta laget och den behövs tvättas så jag är rädd att den krymper då..

• Tjollabolla
    Morty skrev 2009-12-18 08:42:31 följande:
    God morgon på er!Mattis lurv har försvunnit på dagis. Personalen har varit väldigt engagerade och letat m m men tyvärr utan lycka. Nu tänkte jag faktsikt sätta upp lappar där i hopp om att någon kanske sett den. Tänkte ha foto på honom med den på (tur man botograferar barnen ofta ) Men vad ska man skriva? Räcker det typ med något så här:Mattis fleece har försvunnit spårlöst här på dagis. Någon som har sett den? Räcker det eller? Inte lönt att skriva lurv för det kanske inte andra vet vad det är.
    Nej fy vad tråkigt! Ja det blir väl bra att skriva så, beskriva den kanske med även om du har kort med?
    Hoppas ingen tagit den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15