Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Emmsan skrev 2009-11-11 14:05:25 följande:
    hohooooooo kikar in då o då  från mitt lilla helvete ;) ( som jag hoppas är över snart) saknar er sååååå 
    Hej!!!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-11-11 18:53:45 följande:
    hej tjejr.hur har ni det? jag blev lite sjuk i helgen, fick en stroke så jag ligger på sjukhus. gubben min har fixat dator åt mig här så jag kan kika in till er.
    Hej!
    Trevligt att se dej, äntligen.{#lang_emotions_flower}
  • lillronya
    LJ2 skrev 2009-11-11 19:05:02 följande:
    få se om jag fattade det rätt som wilma sa.. en liten tjej gör pärlplattor, hennes bästa kompis dog i cancer, så hon säljer *med hjälp av hennes mamma*  o sätter in på ett konto för cancersjuka barn..
    Men å vad gulligt!!!
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-12 17:48:49 följande:
    Fast jag tror de har släppt på 3 årsgränsen nu så även Felicia skulle kunna få?Dessvärre smittar man ju redan 2-3 dagar innan första symptomerna sa de till oss så man smittar ju redan innan man vet att man själv är smittad Hoppas att det inte är det nu då så Matildas vaccin hinner göra någon verkan - Gu' så typiskt, samma dag ..Förstår att det känns taskigt med tårtorna men du får vända på det - jag tror inte de skulle uppskattat att du/ni kom dit med både vackra tårtor och flunsan. Nu har tiden sprungit ifrån mig, måste stänga ner och åka hem snart.
    De hade inte släppt på det häromdagen när jag ringde till sjukhuset iaf. Vi vill vaccinera Emilio pga astman, men får inte.

Hej i tråden förrresten
  • lillronya
    Jes sica skrev 2009-11-12 18:18:03 följande:
    Men om han har astma tillhör han väl en riskgrupp och borde få vaccineras? Kompisens 1,5 åring fick vaccineras.
    Det var vad jag trodde med. Men han är inte tillräckligt sjuk av sin astma. Han inhalerar sällan på sommaren, bara hela vintern.... Ja vad ska man säga?
  • lillronya
    Mawe123 skrev 2009-11-12 18:23:17 följande:
    Men nu rekommenderar de även att barn mellan 6mån och 3 år vaccineras, så jag kommer att ringa bvc imorgon bitti och tjata om en vaccinationstid.Ringde imorse också men då kunde de enligt dem förlora legitimationen om de vaccinerade honom som bara är 2 år, men från och med imorgon borde det vara fritt fram..
    Var finns det nån fakta om att de sänkt åldersgränsen?
  • lillronya
    nikki2006 skrev 2009-11-12 18:27:07 följande:
    Jag har sett det i flera dagstidningar
    Ja jag såg det med nu, men undrar vad som egentligen gäller...
    Busbellan skrev 2009-11-12 18:28:24 följande:
    h, vad är det jag ser, har de godkänt vaccinet från 6 mån nu?Måste springa ner och vaccinera Ella så fort som möjligt i så fall
    Det står på aftonbladets sida att de ev ska vaccineras efter den turordningen som gäller nu. Isf kan det ju kvitta...
    Jag ska också ringa ner direkt!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-12 18:33:17 följande:
    I turordningen på vårt landsting står det att allmämheten börjar vaccineras 17 nov. En åldersgrupp i taget, kan inte det betyda att de börjar med de yngsta?
    Här vaccineras just nu folk mellan 20 och 29 år. Nästa vecka är det 30 till 39...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15