Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Mawe123 skrev 2009-11-12 18:37:14 följande:
    Som jag förstått det här, ska de minsta vaccineras på bvc, alltså inte på samma ställe som andra vaccineras. Här fick jag uppfattningen om att de ville komma igång med dessa småttingar så snabbt som möjligt. Nästa vecka vaccineras 3-5 + föräldrar här, kanske de även börjar med de under tre på bvc då också, hoppas!
    Jaha? Hmm känns som att  jag ska forska i detta imorgon.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-12 18:38:25 följande:
    Kollade lite nogrannare. Här står att barn 3-12 år vaccineras med start 17 nov och därefter tas en åldersgrupp i taget.Då borde det väl ändras till 6 mån-12 år kan man tycka
    Ja det kan man tycka.
    Har ingen börjat vaccineras hos er?
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-12 18:41:38 följande:
    Det är ju SÅ olika mellan landstingen. Här håller de fortfarande på med barn 3-6år...Felipe lär inte få vaccin förrän om 2 veckor *suck*.Godkväll förresten
    Godkväll!

Verkar som att vi ligger långt fram i turordningen här då.
  • lillronya

Idag har vi fått hem den fina softshelljackan som snälla Wilma köpte till oss på salgen. Jättefin mörkrosa och den rosa vantfleecen funkade toppen att ha under. Var rädd att det skulle skära ihop sej helt.
    Perfekt med personlig leverans hem till dörren också.
    Tack för trevlig fika!!

Tänkte att jag varit ot för det mesta ganska länge, så jobbade ganska hårt nu för att inte vara det.

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-11-12 20:02:52 följande:
    Hur är det i Sverige? Får inga barn under 3 år vaccineras?Här får alla över 6 månader vaccin nästa vecka. Denna veckan fick alla riskgrupper.
    Tidigare fick inga barn under tre år vaccineras om de inte tillhörde riskgrupp.
    Idag har det tagits ett beslut att låta barn från sex månader vaccineras.
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2009-11-12 20:18:38 följande:
    okej, då kan vi lungt vaccinera svea också Så att det inte bara är något Åländs påfund.
    Det ska nog vara lugnt.
    MejaKiZnic skrev 2009-11-12 20:28:05 följande:
    Så fint tryck snälla ta den annars trycker jag ner min fis ner i den:www.tradera.com/Molo-bodysuit-med-tropical-tr...
    Fin! Köp du om den passar din plutt.
  • lillronya
    solouniko skrev 2009-11-12 21:11:20 följande:
    Nu håller sambon på att lägga mammafis-Milla, jag sitter här med hög volym på TVn så jag inte hör oljudet Haha. Eller det gick bra att lägga henne vid 20, men nu vaknade hon och då låter det visst inte lika lätt.. Nåja, det är bara bita ihop. Det är ju hennes pappa för guds skull, inte en vilt främmande karl
    Usch vad jobbigt!
    Små mammiga tokar är inte att leka med.
  • lillronya
    Rååsa Smurfen skrev 2009-11-12 21:06:14 följande:
    isålsKPPAHKÖGSJL'KELY0´'¨'ÅOUOÅŨ¨IOP90OK
    Okej
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-11-12 21:17:46 följande:
    Här skulle sambon också lägga Maia men så brakade sängen ihop!! Så nu är Maia uppe i högvarv o smaskar glass medans sambon försöker laga sängen...
    Hahahaha förlåt, men det lät så himla roligt och gulligt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15