Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Zvartaliljan skrev 2009-11-12 21:26:18 följande:
    sambons svordomar var inte riktigt lika gulliga Benen på sängen hade böjt sig o helt plötsligt föll den ihop...tror att en viss liten loppa hoppat lite väl mycket i den
    Nä det är klart
    Den där lilla loppan, hon kan hon.
    solouniko skrev 2009-11-12 21:19:16 följande:
    Nä verkligen inte, nu hör jag hur hon låter "mamama" hela tiden. Lilla gumman. Men hon är mätt och belåten så det är ju inte synd om henne iallafall, hon är bara jäääkligt mammig Det är bara bita ihop, för både mig och henne! Haha. Och pappa såklart.. Hoppas hon somnar snart för det är liiiite jobbigt att höra faktiskt.
    Jag är alldeles för blödig för sånt där. Tycker du är duktig nu.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    solouniko skrev 2009-11-12 21:34:08 följande:
    Haha, typiskt! Så kan det gå ibland. Då kanske det dröjer innan hon somnar mao Ja, fast jag är påväg att ge upp och gå in dit nu alltså.. Hujja. Men, det är ju som sagt hennes pappa så det är ju inte så farligt ändå. Försöker jag intala mig själv
    Förstår dej.
  • lillronya

Hejj i tråden!
    Är det vaccinationssnack idag igen?
    Ringde till vc och kollade  hur det var med vaccination av de små barnen under tre år. Här blir de kallade v 49. Bätte än inte alls iaf...

• lillronya
    melizza skrev 2009-11-13 12:22:59 följande:
    bara det inte blir för sent.....hos oss så går det redan i skolerna och på högstadieskolan som min äldsta går så har dem haft ca hälften av eleverna sjuka redan innan vaccinet hade kommit så det är ju änna lite sent tycker jag....
    Precis!
    Jag frågade om de inte kunde göra undantag eftersom E nästan alltid är sjuk, men just nu frisk. Men det gick INTE.
  • lillronya
    ChokladMoshin skrev 2009-11-13 12:41:22 följande:
    Ska jag springa förbi min vc och rycka en dos i farten Tycker det är larvigt att säga att han itne tillhör riskgruppen.Min son som har tendens till astma vinter halvåret och "bara" falsk krupp räknades in som riskgrupp här. Men sen just på vc här så vaccinerar dom alla som sagt oavsett ålder och riskgrupp el. ej Att det är så himla olika runt om i landet är orättvist!!!!!
    JA gör det är du snäll!

Tokigt att det inte är lika för alla...
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 12:52:09 följande:
    Jag tycker det är underligt att inte E räknas till riskgruppen. Även om han inte medicinerar året runt så medicinerar han ganska mkt och är ganska dåligt när han väl gör det som jag förstått?Oliwer räknas inte heller till riskgruppen trots astman och falska krupp (d.v.s ena halvåret andningsbesvär av astma och andra halvåret andningsbesvär av falsk krupp om inte båda sätter in samtidigt) Han är inte heller tillräckligt sjuk i sin astma ...
    Ja det är ju så...
    Han har ju också både kupp och astma samtidigt ibland.

Tycker man borde få bestämma som förälder.
  • lillronya
    Tejja skrev 2009-11-13 13:02:14 följande:
    Villa underbara bilder på era barn! Vilken topenbörjan på nya BT!MejaKiznic- SÖÖÖT! Tjolla! -Vilken underbar bild!Smultron- Det är så man smälter!
    Har vi ny bt?
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2009-11-13 13:25:22 följande:
    Hihi..satt du där och undrade vad hon pratade om (brukar jag nämligen göra innan jag fattar)
    Ja det gjorde jag
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 15:14:03 följande:
    Var visst tvungen att jobba lite också Både ja och nej ... Men ja har man barn som nästan ligger i en liten gråzon till att vara riskgrupp eller ej så är det ju frustrerande klart.Fast O får ju ta vaccinet om 2 månader - vad kan det göra för skillnad i biverkningar kan man ju tycka? (om de nu inte skulle släppt på åldersrekomendationerna)
    Jag tycker inte heller egentligen att man ska få bestämma själv. Är bara en aning frustrerad.
    Det var mitt argument när jag ringde till sjukhuset. Att han är 2½ år och inte 6 månader....
  • lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2009-11-13 15:23:12 följande:
    Jag funderade också lite på det ... Oliwer älskar att vara med och "spela" Wii och det finns ju spel som inte är så avancerade. Han skulle nog fixa att fiska ect *hmm* Men de godtog inte det eller? Hoppas hoppas han klarar sig med sin astma och allt, han har det ganska jobbigt med den va?
    Nej de håller stenhårt på 3årsgränsen! Eller gjorde..
    HAn har, peppar peppar, varit ganska ok denna hösten. Hade en rejäl omgång med astma och krupp samtidigt för drygt en månad sen. Annras har det bara varit lite astmahosta varje dag. Inget jätteallvarligt.
    Hoppas att han håller sej frisk!
    Han har inte haft någon infektion än i höst, det är ju det som gör så att astman drar igång ordentligt.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15