• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2009-11-08 19:09:39 följande:
    Greksmurfen: Jag har ett par dinoleggings till dig här hemma
    weeeeeeeeeeeeeeee butte kom ihåg å ge dej dem=)...visst e dem underbara=)
    du e i stan i stort sett varje vardag har ja för mej va??
    mamma till Maximilian född 081028
  • lillronya
    Busbellan skrev 2009-11-08 19:09:02 följande:
    De hade nog visserligen passat med en gång, men vi använder inte så mycket linnen på vintern
    Inte vi heller, därför köpte jag bara ett.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    lillronya skrev 2009-11-08 19:13:21 följande:
    Inte vi heller, därför köpte jag bara ett.
    JAg köpte fler, men de kommer att användas året runt.
    Alicia älskar linnen.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Greksmurfen
    karmasus skrev 2009-11-08 19:11:26 följande:
    har ingen erfarenhet av utedagis men jag kan säga att snäckan kommit hem med fläckar som varit omöjliga att ta bort! (givetvis var det på en fin småfolkströja). Ta kläder till dagis som du kan leva med om de blir fläckiga.
    hmm får nog bli OT kläderna han får ha på dagis då=P... för det mesta...
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-11-08 19:06:43 följande:
    goddagens... hur här inne med er=)?? hade så velat åka på salgen en runda till men men bätre en gång än ingen gång.... en helt OT fråga men i som har barn på dagis.... max ska börja den 13 nov och jag vet alvarligt talat inte vad han behöver ha i uteklädes väg på dagis.. det är ett ute dagis så de e ju ute mkt.... brukar ni få hem barnen med mkt fläckar som inte går bort??? vill ju inte ha feta fläkar på fina molosarna nu direkt precis=S...
    på vårt dagis e dom inte rädda om kläderna.. (vilket man inte ska behöva vara på ett dagis!! ) dom åker rutchkana på blöt sådan, med sand över hela kanan.. o sen ner på gräs, eller ner i sandlådan..
    o åker bilar, cyklar, klättrar, kryper, trillar o ja.. blött, snö, blåst, regn...
    hennes overall har sandfläckar varje dag på rumpan o knäna!! o vantarna e grå ist för röda eller rosa.. så..
    ta bra kläderm, men kläder du kan leva med om du får fläck eller hål i dom!!
    * 3 underbara busfrön *
  • Greksmurfen
    LJ2 skrev 2009-11-08 19:15:00 följande:
    på vårt dagis e dom inte rädda om kläderna.. (vilket man inte ska behöva vara på ett dagis!! ) dom åker rutchkana på blöt sådan, med sand över hela kanan.. o sen ner på gräs, eller ner i sandlådan.. o åker bilar, cyklar, klättrar, kryper, trillar o ja.. blött, snö, blåst, regn... hennes overall har sandfläckar varje dag på rumpan o knäna!! o vantarna e grå ist för röda eller rosa.. så.. ta bra kläderm, men kläder du kan leva med om du får fläck eller hål i dom!!
     men frågan är vad behöver jag ha med tilll han första dagen...overall e ju sjävklart... men mer.. behövs ngt tunnare än overall?, hur e det med regnkläder, stövlar?
  • Zvartaliljan
    Saraia skrev 2009-11-08 16:29:59 följande:
    oj va jobbigt!! e det svinet som drabbat dig??? fast du som gravid är väl vaccinerad?? min dotter vaknade m hosta idag o har hostat konstant trots ventoline o cocilliana....
    Ja jag är vaccinerad.
    Har lyckats sova nu en stund halvsittande efter jag tog cocillana förut, o tog precis lite till och en kopp med timjanté (fy f*n vad äckligt det var {#lang_emotions_throwup} men hoppas det gjorde nytta...). Funderar på om jag ska låna Maias Airomir inatt...
    Stackars dottern, hoppas hon kryar på sig snabbt o att det inte är svinis!

Jag tror jag har åkt på den vanliga influensan eller halsfluss eller nåt sånt. Ska försöka ta mig till vc imorgon. Är lite orolig att skiten ska sätta igång värkar igen....var ju ungefär det som hände med Maia, värkarna startade ordentligt med helt utplånad tapp i v.30 o då hade jag någon infektion i kroppen. Nu är jag i v.29...o när jag hostar får jag djävulska sammandragningar...tur att jag har en tid inbokad sen tidigare till min bm imorgon för kontroll.
  • LillaÄrtan

LJ2... Hur går det med sortering & fotografering? Jag börjar bli något otålig, lite nyfiken på om och vad jag fått från salgen nu

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • LJ2
    Greksmurfen skrev 2009-11-08 19:19:25 följande:
     men frågan är vad behöver jag ha med tilll han första dagen...overall e ju sjävklart... men mer.. behövs ngt tunnare än overall?, hur e det med regnkläder, stövlar?
    jag lämnade allt första dagen
    man e ju ute som sagt, även vid besök.. =))
    så fodrade stövlar, fodrat regnställ som hänger, o sen kommer  hon i overall varje dag..
    har extra vantar o extra kläder liggandes, o en halskrage om det blir jättekallt eller blåsigt.
    just de ja.. ett fleeceställ med liggandes..
    om ifall att..

så de har att välja på =))
    *är ju regnstället eller overall, plus extra under vid behov*
    funderar på om fleecestället behövs där, kanske räcker med en kofta o ett par strumpbyxor som de kan sätta på?
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15