Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

    Feb04 - ytterligare en gång...

    Så var det dax för ännu en tråd ~ Februari 2004 kör vidare Så har vi avverkat ännu en tråd, och vi kan lägga ytterligare en tråd om våra trotsiga, bestämda, envisa, busiga och fullkomligt underbara numera 5-åringar till historien och fortsätter prata vidare om våra "små"!

    Vi fortsätter vi prata om allt mellan himmel och jord - glädjeämnen och sorger, frågor och svar.

    Gamla som nya trådmedlemmar är hjärtligt välkomna, ordet är fritt!


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden Feb04 - ytterligare en gång...
  • Teskedsmamman

    Så, nu får jag skriva igen

    Jag fick spamavstängning för att jag hade skickat för många meddelanden och gjort för många gästboksinlägg på en gång....

    Så häftigt att de börjar bli så stora nu att tänderna börjar lossna! Eller ja, Totte blev ju av med sin första för 3 år sedan men det har ju inte med utvecklingen att göra


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

    Totte är rätt lugn för tillfället, lite tjurig när han inte får som han vill och kan få utbrott emellanåt... däremot VÄLDIGT kärvänlig och talar mycket och gärna om hur mycket han älskar oss, hur vacker jag är, hur gott jag luktar osv

    Själv har jag åkt på en höstdepression som heter duga, men jag verkar kunna jobba mig igenom den själv... har blivit mycket bättre sedan "fallet" förra måndagen och återfallet i lördags.. så nu hoppas jag bara att kunna jobba bort resten av ångesten som trycker på ibland...


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

    Jag tänkte vaccinera alla tre faktiskt, nya rön visar ju att vaccinet är ok ner till 2 år... den här veckan var vaccinet slut så jag tänkte åka upp nästa vecka, självklart!!! Har ungarna blivit förkylda

    Annars rullar det på här, min 5:e vecka på utbildningen börjar imorgon och jag trivs varje dag


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

    Här har vi funderat klart julklapparna... det är till kusinerna som det ska shoppas så småningom...

    Totte och Ian kommer få en extra handkontroll till Wii och ett spel till Wii. De två stora får 500 kr var och så tar jag dem till Ullared och så får de shoppa loss

    Vi har en kraftig spärr på 500 kr/barn... jag vägrar vara med om "ha-hysterin" som jag har sett ett par barn i min närhet ha...

    De får välja på många billiga eller en dyr paket... och så är det bra sedan... Så lägger vi pengar på nåt kul på sommaren istället.


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Ts Mamma skrev 2009-12-02 18:13:35 följande:
    Håller med dig! Jag har tom sagt ifrån till min Mamma att hon inte får köpa så mycket som hon brukar...:-O
    Jag har försökt dra ner brorsan och pappa.... men de är ohejdbara
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Docendo díscimus skrev 2009-12-03 12:14:23 följande:
    uSCH OCH fY! Linnéa är inlagt på sjukhuset. Hon hade höga halter av blodsocker och verkade blek och trött. Hon har alltså diabetes typ1. För tre veckor sedan började hon dricka mycket vatten och sprang på toaletten. Verkade okoncentrerad på dagis i förrgår och igår. För oss kommer det innebära en stor omställning.
    Vad tråkigt! Hoppas hon blir bättre snart och det går smidigt att ställa in doser osv....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    JFL skrev 2009-12-23 19:45:58 följande:
    Teskedsmamman: Jasså det har börjat nu ingen. Fy bubblan. Hoppas att ni kryade på er snabbt. Själv är jag sjuk just nu, förkylningen har satt sig på balansnerven och jag går runt konstant yr, men det positiva är att jag slipper jobba Kram på er alla
    Nähä då... bonusen var sist ut... imorse *suckar* Ian och Alfred båda två natten till fredag, jag på naten till måndag och så bonus imorse... men han var bara dålig 1 gång och har både ätit och käkat glass

    GOD JUL ALLA!!!!
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman

    Vi blev kommenderade till farmor fast bonusen hade kräkts en gång den 23:e på morgonen, nått annat gick hon inte med på, och alla var ju pigga så...

    Ungarna fick 2-3 julklappar var, alldeles lagom, fast pappa kommer ju med ett gäng på nyår...


    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Docendo díscimus skrev 2010-01-01 17:03:55 följande:
    Snart har en månad gått med Linnéas diabetes. Det har gått bättre än förväntat  Hon förstår att hon har det, men hatar sprutorna och låter oss ändå ge dem till henne. Förrestenn en god fortsättning.
    Skönt att det fungerar ändå... tror hon kommer vänja sig.... Hon kan inte få en pump då?

    Här snurrar allt på som vanligt, pappa och hans fru var här igår på en lugn och stilla nyår...
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Docendo díscimus skrev 2010-01-02 17:46:58 följande:
    Hennes läkare har sagt att det finnns planner redan under denna månad för pump. Har ni erfarenheter av diabetes?
    Njae, egentligen inte men min mamma har typ 1 som hon inte sköter och så har jag några kompisar som har typ1 och där har man ju fått vara med att häva både lågt och högt blodsockeranfall....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Docendo díscimus skrev 2010-01-02 18:56:48 följande:
    Wow. Kunnigare än vad jag var. Jag har tidgare trott att diabetes skulle vara en slag överkänslighets grej. Men är en brist sjukdom på insulin. Samt att kontrollerar blodsockret.
    Präsis! Jag käkar GI för att ha koll på vikten och ett par kompisar käkar GI för då kan de minska dosen ganska rejält... en äldre kompis med typ 2 behöver inte reglera alls med medicin när han äter GI....
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Feb04 - ytterligare en gång...