• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • 7 michelingodingar

nää jag hade heller aldrig hört nånting om detta o jag pratade dessutom med skolsköterskan häromdagen för o kolla lite om detta med o ta vaccinet o samtidigt äta den medicin han gör men hon sa ingenting om det så nu när jag fick höra detta så vart jag jätteorolig herregud det räcker väl liksom med det man har!!

jag kommer inte ta den men det är pga att jag är gravid,jag känner att det finns inga garantier för hur det påverkar bebis m.m och vad jag förstått så är den stora risken dom som är gravida från v 28. var tänkt att våra 3 skolbarn ska ta den då dom får den via via skolan samt att 3 åringen får den via bvc dom 2 minsta är för små än för att få den men jag är väldigt kluven nu om nån av dom alls ska ta den!!
    vi ligger ju inte heller i riskgruppen eller jo jag gör väl lite pga min övervikt men ingen av oss har ju problem med typ astma o sånt.

fyyy så kluven jag är nu

• carita1974

Hej hej tjejer!Är helt slut idag...det är suuper jobbigt nu.Visst..på sätt och vis har det varit lugnare nu sen J fick sin strattera och jag min....men nu är det nästa unges tur... Nu ska vi mognads kolla honom och sen efter det blir det väl utredning där med..få se om vi hamnar på BUP eller Habiliteringen...O är ruskigt enerverande nu...suger ur varje must energi av mej...och mitt i detta har nu dottern fått sin trots ålder.Mot denna stress hjälper dessvärre inte stratteran...skulle nog faan behöva valium..eller nått..känner mej deppad och utbränd...orkerslös ...less på att strida med 1:an och 2:ans pappa om ALLT..för vad jag än gör så är det fel...min man försöker peppa mej så gott han kan...och allt är bara upp och ner....*suck*Dom försöker med alla medel knäcka mej.

• Mirakel händer

Tack alla för era grattis...

Det gick bra för Kim och hans klass. De vann innebandyturneringen. Så idag är jag en av de stolta föräldrarna till denna klass.

• Xantippah
    mammat2 skrev 2009-11-04 12:04:49 följande:
    Vi håller på att testa eye-q på vår yngste son. och vet inte om det är dem som hjälper eller om det är en ren tillfällighet. Men han har blivit mycket lugnare. Så skönt. tyvärr kan vi inte testa dem på Elias då han inte skulle klara av att svälja dem. elias har efter höstlovet blivit mer orolig av sig, hoppas att det snart blir bättre. när han börjar vänja sig vid rutinerna igen. igår fick han ett utbrott igen, men då försökte han själv stoppa det, genom att han ville lägga sig i sängen och att jag skulle hålla om han. Kändes bra att han försökte och ville själv undvika det värsta utbrottet. Så det blev ett "lungt utbrott" eller han förstörde, slog inte sig eller andra iallafall. det är det jag menar med lungt utbrott. kram på er alla
    Fitline ska tydligen sälja olja motsvarande Eye Q fast som droppar. Kanske vore ngt??
  • Trollet Ludenben
    Kims mamma skrev 2009-11-04 17:50:23 följande:
    Tack alla för era grattis... Det gick bra för Kim och hans klass. De vann innebandyturneringen. Så idag är jag en av de stolta föräldrarna till denna klass.
    Kul att det gick så bra för Kim med innebandyn...
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Mirakel händer
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-04 17:53:32 följande:
    Kul att det gick så bra för Kim med innebandyn...
    Visst var det kul... bästa av allt var i finalmatchen vann de med 2-0 mot ett lagsom har vunnit 2 år i rad...

Men Kim brinner för bowling annars. Så det är bara innebandy som gäller i skolan.
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2009-11-04 19:16:49 följande:
    Eye q finns flytande med.
    och som tuggbara kapslar =) de har vi haft innan han kunde svälja tabletter. Tuggisar med jordgubbsmak
  • Trollet Ludenben
    norgesessan skrev 2009-11-04 19:29:30 följande:
    Vi har tuggisarna...
    smakade en sån och höll på att spy. Fy vad illa det smakar men Frodo tuggade glatt i sig dom
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig