• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • pcalma

tack Ludenben o jag tycker att det är lika skönt att prata med dig!! Min matilda är så lik din Frodo. Ska bli spännade att höra vad de kommer fram till!!
    Kramar på dig o alla andra här inne!! Hoppas att ni får sova gott inatt!!

Kramar

• Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-11-03 22:32:54 följande:
    tack Ludenben o jag tycker att det är lika skönt att prata med dig!! Min matilda är så lik din Frodo. Ska bli spännade att höra vad de kommer fram till!! Kramar på dig o alla andra här inne!! Hoppas att ni får sova gott inatt!! Kramar
    Natten blev hyfsad. Elias var vaken tidigt men somnade om sen utan att vecka Frodo så vi fick sova en timme till i alla fall.
    Vi har föresten börjat med ny sorts omega3 olja till Frodo. Han har ätit i 9 dagar nu och på dessa 9 dagar har det vart ETT ENDA utbrott som kräver fasthållning. Innan var det ungefär ett utbrott om dagen som var så intensivt att vi behövde hålla honom. Ibland flera om dagen men minst ett i alla fall. Och under dessa 9 dagarna har 7 vart lediga från skolan. Han är ju lika stissig och orolig som tidigare, det har inte blivit bättre men just humöret är mycket bättre. Antingen är vi inne i en bra period eller så gör kapslarna sitt jobb...hoppas på det sistnämnda

Hoppas att ni fått en bra natt och att ungarna inte vart vakna allt för mycket!
    Kram till dig.... och givetvis till alla andra här inne med som med är underbara att prata med och alltid förstår ens bekymmer
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Mirakel händer

Idag har Kim en stor dag framför sig. Det är innebandyturnering mellan de olika särskolorna i Östergötland. Hur kul som helst tycker han. Hoppas han får en bra dag.

• pcalma

Trollet Ludenben skrev 2009-11-04 07:23:13 följande:

Natten blev hyfsad. Elias var vaken tidigt men somnade om sen utan att vecka Frodo så vi fick sova en timme till i alla fall. Vi har föresten börjat med ny sorts omega3 olja till Frodo. Han har ätit i 9 dagar nu och på dessa 9 dagar har det vart ETT ENDA utbrott som kräver fasthållning. Innan var det ungefär ett utbrott om dagen som var så intensivt att vi behövde hålla honom. Ibland flera om dagen men minst ett i alla fall. Och under dessa 9 dagarna har 7 vart lediga från skolan. Han är ju lika stissig och orolig som tidigare, det har inte blivit bättre men just humöret är mycket bättre. Antingen är vi inne i en bra period eller så gör kapslarna sitt jobb...hoppas på det sistnämnda Hoppas att ni fått en bra natt och att ungarna inte vart vakna allt för mycket! Kram till dig.... och givetvis till alla andra här inne med som med är underbara att prata med och alltid förstår ens bekymmer
    Härligt att höra att ni har sovt gott!! Vi med:) Ändå till 05 sov Anton, så jäkla skönt rent ut sagt o ingen har varit vaken inatt. Ja M var vaken o drack vatten, men annars helt lugnt!! Anton får 10 dr Theralen nu men sover inte så här bra ändå annars..
    Vad heter den nya omega-3 du ger? Låter ju som något jag vill testa:) Super om det är det som gjort han "lugnare" eller bättre i humöret! Jag ger Eye-Q men det är dyrt o jag märker inte ens skillnad.. Känns som att kasta pengar i sjön..
  • Trollet Ludenben
    pcalma skrev 2009-11-04 07:54:28 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-11-04 07:23:13 följande: Härligt att höra att ni har sovt gott!! Vi med:) Ändå till 05 sov Anton, så jäkla skönt rent ut sagt o ingen har varit vaken inatt. Ja M var vaken o drack vatten, men annars helt lugnt!! Anton får 10 dr Theralen nu men sover inte så här bra ändå annars.. Vad heter den nya omega-3 du ger? Låter ju som något jag vill testa:) Super om det är det som gjort han "lugnare" eller bättre i humöret! Jag ger Eye-Q men det är dyrt o jag märker inte ens skillnad.. Känns som att kasta pengar i sjön..
    Åh, bra att ni fått en son bra natt
    Den omegan heter e-epa. Tror den säljs i välsorterade hälsokoster om annars beställs den. Men den finns bara i kapslar och kapslarna är enorma. Men Frodo är så duktig på att svälja dom. Trodde aldrig att det skulle gå men det har gått galant. Lägger den på en matsked med youghurt och han sväljer som ingenting. En kapsel om dagen tar han. De är inte billigare per kapsel än eye-q men eftersom man behöver ge färre av e-epa så räcker den mycket längre. 120 kapslar räcker 4 mån så då blir det billigare i längden. Eye-q måste vi ta 6 st om dagen för att få resultat med humöret. När vi hade 6 kapslar så var han bättre, sen givk vi ner till 2 om dagen och sen la vi av med dom. Det var först efteråt som jag sammakopplade det med att han fått sämre humör utan eye-q.

här är en länk om nån är intresserad:

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/hjarta-karl/e-epa-fiskolja-dr-tolonen
  • Unicorn73

Kims mamma: Stort Grattis!!! Håller tummarna! Ja det är trist med jobbet men tror de förstår i slutändan.

Kram till er alla här inne!

Igår fick båda mina barn svininfluensavaccinationen.....själv har jag funderat på om jag ska ha den & det lutar mycket åt det hållet faktiskt.

Nä nu ska jag snart köra dottern till skolan & sen ska jag iväg & jobba ett par timmar.
    ha en bra dag alla!!!

• Petra78

Godmorgon

Kimsmamma: Grattis till bebis!

Ludenben: Min pojk är ju fortfarande på utredning men det vi fått till oss är att han oxå har drag av as. Och min pojk har inte heller ngn speciell talang.
    Jag kan inte heller speciellt mkt om vare sig det ena eller andra så de är så skönt att ha denna sida och läsa på så man lär sig lite. Tack

Efter att ha haft en lugn period här hemma i ett par veckor så har helvetet brytits löst. ursäkta mina ord. Men min pojk var ju som sagt borta nästan en vecka på lovet och efter att han kom hem i fredags så har det varit kaos kaos kaos.
    Han är värre än nånsin tycker jag. Ett fruktansvärt humör både hemma och i skola. Har börjat vara så elak och tyken mot mig, säger jätteelaka saker. Känner inte igen honom.
    Min fråga: Är det så här när rutiner bryts och de kommer tillbaka igen?
    På tal om eye q så hade vi det oxå för ett bra tag sen. höll på med det i ca 6 månader men märkte ingen direkt skillnad. Kanske skulle ta och testa de här andra.

Ha en bra dag!!!

• Trollet Ludenben

petra: Hoppas det går bra med er utredning och att de kommer fram till rätt slutsats. Har den hållt på länge?? Hoppas inte vår drar ut på tiden. Det gjorde den första utredningen vid gjorde. Väldigt långdragen...
    Skickar kram för erat kaos därhemma. Hoppas det går över snart och blir bättre. Men så kan vi med ha det. Att gå i skolan är ju en sorts rutin och lov är en. När min son kommit in i rutinen med lov (som egentligen inte är rutin men han vänjer sig vid att va hemma) kan det vara jobbigt att komma tillbaka till vardagen de första dagarna. Nu har det inte vart så här men vi har haft så förut.

• Trollet Ludenben

unicorn: kramar tillbaks =)

• yrrol2

Kims mamma skrev 2009-11-03 16:37:52 följande:

Idag var vi på utvecklingssamtal. Å, det var bara bra saker som sas angående Kim. Skönt som bara den.Sen händer det saker här.... Kim ska bli storebror. Om allt går vägen. Jag plussade igår kväll... självklart var jag tvungen att att testa imorse med. Självklart vart det starkt .Jag plussade exakt 7 år och 1 månad efter att vi startade barnverkstan. Så mirakel kan hända. Det har hänt oss....
    GRATTIS va roligt
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig