Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Molos Lagersalg Hösten 2009!

Ihh imorgon åker ju ni! ÅHHH vad jag är avis! Jag vill oxååå! Fast det är väl lika bra att jag väntar till lördag, mina fogar gör SÅ ont efter att ha jobbat igår och idag Dessutom var jag uppe på stan och växlade så nu känner jag med helt mosad. Jag är så jäkla nervös för att läkaren inte vill sjukskriva mig helt imorgon, jag kan ju inte göra något alls längre och på jobbet bara sitter jag och kollegorna får göra allt *gnäller*

♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 15:03:42 följande:
    Jaha här såg man fram emot imorgon o så ringer de från dagis nu HELVETE!! Sambon vet hur mycket jag vill åka så han kommer säkert stanna hemma från skolan imorgon bara för det men det känns ju inte lika kul längre då Vet att han har viktiga föreläsningar imorgon Får nog ringa morfar o se om han kan ta en paus i jakten...
    Åh är hon sjuk?? Men hade du tänkt lämna henne på dagis när du åker? Det får absolut inte vi göra här...
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 15:07:54 följande:
    Hon hade varit pigg på morgonen, men sen har hon klagat över magvärk o nu hade hon bara gått o lagt sig...så jag ska hämta henne när hon vaknar, eller kör nog innan så får hon sova här hemma. Hängig o dåsig...vet inte om det är av vaccinationen hon fick igår eller om det är förstoppning som vanligt.
    Åh men det är säkert vaccinationen, vi har många barn på jobbet som varit dålig av den i 1 dag och sen har det varit bra!
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 15:09:45 följande:
    Jag är ju sjukskriven så vad jag gör bryr sig inte dagis om...de går efter Felipes schema.
    Aha. Ja här får jag jag lämna och hämta Milo även om jag är sjukskriven, tror det är så att man får ha samma antal timmar som man hade innan och jag har ju bara jobbat 75% innan. Bävar lite för hur det ska gå om foglossningen blir ÄNNU värre, sambon är ju oftast iväg och jobbar mellan 6.30-17.30 så så länge kan han ju inte va på dagis....
  • Tjollabolla
    Zvartaliljan skrev 2009-11-03 15:15:03 följande:
    Felipe lämnar oftast, men jag hämtar då han slutar för sent (efter dagis stängt). Men de går efter hans Schema o inte det jag hade tidigare...låter lustigt om de går efter ditt tidigare? Fast mitt tidigare så bestämde jag ju ändå själv vilka tider förstås.
    Ja jag har inte kollat riktigt hur det är än, då jag bara är halvt sjukskriven. Känns inte lönt att köra och lämna honom 2 timmar innan jag börjar jobba och sen köra hem, så nu är han bara där när jag jobbar. Vet att det är väldigt olika i olika kommuner, nån hade att man bara fick lämna 15 timmar även om man var sjukskriven, vilket är vanisinnigt ju!! Jag kommer nog att lämna honom 9-14 eller 9-15 om jag blir helt sjukskriven...
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-03 16:22:44 följande:
    ihh jag ska nog snart gå och lägga mig
    HAHA

butte hur dax behöver vi hämta er på lördag? Om vi är i Malmö halv sju är vi ju i god tid??
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-03 16:28:20 följande:
    tjolla: halv sju ja då är vi verkligen i god tid tror 7-halv 8 räcker gott och väl. var skulle vi mötas?? på svågertorp igen?
    Ja svågertorp it is!

Hmm vi MÅSTE ju där minst 2 timmar innan! Jag måste köa inne så vi inte fryser ihjäl Så senast sju. Det tar väl ca en timme från malmö till salgen? Fast det vet ju nu efter imorgon. Ta tiden
  • Tjollabolla
    Therese1981 skrev 2009-11-03 16:10:43 följande:
    funderar på om vi ska byta? vad tycker ni?
    Jag hade bytt. Dom säger ju att det ska snöa, inte för att jag tror det, men man vet aldrig!
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2009-11-03 16:32:00 följande:
    tjolla: jepp vi tar tiden 7 låter liiite mer mänskligt då får man gå upp kl 5 huuuu
    HA! Jag får nog gå upp fyra... Hämta Mollan först oxå, sen tar det ca 1,5 timme till Malmö från Mollan
Svar på tråden Molos Lagersalg Hösten 2009!