Inlägg från: hemlig mamma |Visa alla inlägg
  • hemlig mamma

    Kristna se hit(del18)!

    *Gud led Tanja så att hon får hitta en passande arbetsplats att arbetsträna på. Låt inte fienden få någon möjlighet att splittra deras relation. Beskydda och bevara hela familjen. Amen.*

  • hemlig mamma

    Förra veckan var jag på en kristen kvinnokonferens. Det var så uppbyggande och inspirerande.
    Var vid gott mod tjejer och våga ta steg i tro. Gud vill ha oss med när Han når Sverige av idag.

  • hemlig mamma

    Jag vet inte om jag nämnt detta förut, men bed gärna för att jag ska få sålt min bröllopsklänning. Nu är det över tre år sedan vi gifte oss och det var svårare än jag trodde att sälja den. Dels behöver vi platsen i garderoben och sedan skulle vi behöva pengarna.

  • hemlig mamma

    Be att jag snart ska få bli bra från min förkylning. Min syster är här för att hjälpa oss lite med tjejen - men det har inte blivit så mycket gjort av städning och grejer. Samtidigt har det varit skönt att hon har varit här och hjälpt oss när vi varit förkylda. Min man och jag lyckades bli förkylda samtidigt.

    I dag fick jag negativ besked från försäkringskassan på min begäran om omprövan. Är det någon som överklagat till länsrätten? Jag undrar hur man gör. Det verkar som att de mest tittar på att läkaren inte tillräckligt beskrivit symtomen och besvären. Därför undrar jag om man får be läkaren skriva ett mer utförligt intyg eller om de bara kommer titta på samma papper som försäkringskassan haft tillhanda.

  • hemlig mamma

    Det finns inga ord för något sådant.
    *Gud, jag ber för den familj som förlorat sin lilla barn. Du vet varför och vad som hänt. Jag känner dem inte men Du vet hur de känner och tänker. Jag ber att du ska vara med dem i allt detta. Jag ber att du ska ge dem kraft att sörja. Låt begravningen få bli en minnesvärd stund. Minnet kommer alltid leva kvar, hjälp dem att bevara alla fina minnen som de har. Låt detta få föra dem närmare dig. Låt dem få känna sig buren av dig. Ge människorna runtomkring modet att finnas kvar. Många blir rädda och vet inte hur de ska göra. Men det är just nu som de behöver en tröstande hand och främst ett lyssnade öra. Jag ber att du ska visa dig verklig genom människor som finns runtomkring dem. Amen.*

  • hemlig mamma

    Sitter uppe miss i nassen . Jag skyller på min förkylning, att jag har svårt att somna.
    Önskar alla en fortsatt trevlig Allhelgonahelg!

  • hemlig mamma

    I måndags var jag till bvc och vaccinerade dottern. Hon fick inga biverknignar vad vi kunde se. Det var väldigt skönt.
    Ni får gärna be för mig inför och den 10/12 - då ska jag på jobbinterjuv. Bed att Gud får leda oss rätt.

  • hemlig mamma

    *Gud beskydda allas våra tankar. REna våra hjärtan i ditt blod. Vi förtjänar det inte. Men vi längar efter att få leva nära dig och kunna tjäna dig och våra medmänniskor på bästa sätt. Hjälp oss att hålla oss nära Dig. Låt Ditt Ord få vara levande och verksamt i våra liv. Låt den Helige Ande få leda oss och forma oss mer lika Jesus Kristus. Amen.*

  • hemlig mamma

    Jag tog den i fredags och blev bara riktigt öm vid insticksstället. Det påverkade mig mest när jag skulle sova och sov dåligt ett par dagar. Men nu tror jag att det börjar kännas bättre. En del har ju fått riktigt ont i armen. En mamma sa på öppna förskola i förra veckan att hon fått ringa hem mannen att ta hand om barnet. Så jag är glad att det inte blev värre, så vi fick satt upp två hyllor som vi tänkt.

  • hemlig mamma

    Mrs K:
    Finns det inte lagar för hur många helger man får jobba på en och samma tjänst? Jag tror att man har rätt till en helg minst, ledigt i månaden. har man halvtid, så mer. Men då blir det kanske svårt att få ihop en tjänst alls. Fast det kanske vore bättre att bli heltids arbetslös.

    Själv var jag på intervju förra veckan, som jag skrev om tidigare och bad om förbön. Samtalet kändes väldigt bra, men det var flera som var kallade på intervju, så vi får se. Fortsätt gärna be att Gud får leda oss vidare.

    För några söndagar sedan var jag delaktig i en gudstjänst med tydlig Guds ledning. Det var jag salig och tacksam för i flera dagar .

  • hemlig mamma

    Idag hörde jag en predikan om att vara/bli mer fokuserad på Jesus, så här inför det nya året. Bra men utmanande. 

  • hemlig mamma

    *Gud, tack för året som gått. Välsigna och led alla vidare i alla livets situationer detta år. Hjälp oss komma ihåg att vi är frälsta och dina barn oavsett om vi känner det så eller inte. Låt inte fienden få kunna skjuta några brinnande pilar på oss. Utan att vi får vara fokuserade på jesus Kristus och vad han gjorde på Golgata kors. Tack Far för att vi får vara dina barn. Tack för att du dog och uppstod för att vi skulle ha liv. TAck helige Ande för att du leder oss och uppenbarar Jesus Kristus för oss. Låt Guds ord få bli än mer levande för oss var och en detta år. Amen.*

  • hemlig mamma
    Nillan skrev 2010-01-04 14:52:45 följande:
    Hejsan alla!Vi har varit sjuka nästan hela slutet av förra året och i år (jag vet det är fortfarande bara den 4;), så har vi fortsatt. Jag fick till på köpet njursten i går...fattar inte vad det är som händer. Är vi förföljda av något eller har någon satt en förbannelse över oss?? Vår lille vill inte äta och går inte upp i vikt. Alla i familjen har haft både vanliga influensan och kräksjukan, tätt följt då av mitt njurstensanfall.Alltså, det är inte som jag vill klaga eller så, det finns verkligen de som har det värre. Jag bara undrar...tror ni det går att göra något för att vända denna "trend" som verkar ha drabbat oss? Jag tänker iallafall och ber för er som har det värrekram n
    Det behöver inte vara hårda angrepp från fienden. Även om vi alltid är ansatta. Jag tror att vi inte ska tolka in fienden för mycket, utan att fokusera på Jesus. Vissa saker tror ajg oxå är konsekvenser av syndafallet, med en sämre kropp och natur och allting. (Ibland skojar jag och undrar om damm är en konsekvens av syndafallet .)
    När ajg hade flyttat hit var jag förkyld åtta gånger på ett halvår. Den åttonde gången behövde ajg gå till läkaren för sjukintyg och hostmedicin. Jag frågade om det inte finns något att göra - jag tänkte att det kanske var något med immunförsvaret eller så. Först fattade han inte. SEdan skojade han och sa: "Du menar en helkropps datortomografi?" Typ, sa jag. Då sa han att det finns inget, det är bara så under vinterhelvåret. Nu efteråt fudnerar ajg om det inte berodde på att det var en ny stad och nya virusar som jag inte stött på tidigare. Där ajg nu fått motståndskraft, och inte ¨är förkyld lika ofta. Magsjuka säger de att man inte blir immun mot, tyvärr.
Svar på tråden Kristna se hit(del18)!