Vanligt att tända på äldre män?
Är det vanligt att "yngre" tjejer /kvinnor tänder på äldre män?
Alltså bara för sexets skull, inget förhållande? Tänkte att det är väl forfarande lite tabu med detta, yngre kvinna-äldre man alltså?
Är det vanligt att "yngre" tjejer /kvinnor tänder på äldre män?
Alltså bara för sexets skull, inget förhållande? Tänkte att det är väl forfarande lite tabu med detta, yngre kvinna-äldre man alltså?
Frågan är om de nyare årsmodellerna är bättre än de gamla. ;)
Ja han är min man och blivande pappa! :D Lyckligare "gubbe" får man leta efter ;)
Behöver inga sidospår när jag har honom :D
Jag är en tjej (under 25) som är tillsammans med en 30 år äldre man sen flera år. Jag drogs till honom från början p.g.a. hans utstrålning. Vi hade mycket gemensamt intellektuellt. Visst var det en sexuell spänning där redan från början också men det var nog inte från mitt håll den allra starkaste dragningen när vi först började träffas.
Jag kan hålla med om att det kan finnas mycket hos ädre män som kan attrahera en yngre tjej, bl.a. att de kan vara mer världsvana, trygga i sig själv, säkrare och mer erfarna (också sexuellt) än många yngre killar. Trots allt är det nog inte det som spelar någon större roll i hur det går sen... Det gäller, som någon sade, att ha en stark äkta kärlek också för att det skall kunna hålla.
Åldern är inte direkt en avgörande faktor. Stämmer vibbarna mellan oss vuxna människor så kan även en kortvarig ögonkontakt få benen att vika sig under mig, och då spelar åldern faktiskt ingen som helst roll (varken neråt eller uppåt)...
Det är väl därför som jag knappt vågar se folk i ögonen (jag nästan avskärmar mig ist), för att jag bl.a. är rädd att det skall hända igen eftersom jag i det läget tappar bort mig själv så totalt... (Men det är iofs också en härlig känsla... Och den behöver inte heller på något sätt och vis ha med sex att göra?
)
/Pentra
Ser att tråden är lite out-of-date, men kan ju ändå svara :)
Jag är 21 år gammal och attraheras av äldre män, absolut. Med äldre män avser jag äldre män i relation till min egen ålder, alltså drygt 15-20-25års åldersskillnad. Jag har egentligen sedan tidigare tonåren haft dragning till män runt 40, men det är nu på de senaste åren som jag verkligen öppnat upp ögonen för dessa ståtliga manliga varelser. Jag har läst runt lite och funderat kring saker som plånbok, sexuell attraktion, trygghet, fadersfigur osv, som ofta tas upp i dessa sammanhang. Jag personligen dras till sexuell attraktion och trygghet. Det finns få saker jag uppskattar så mycket som när jag vet att en man ger mig uppmärksamhet - naturligtvis ska mannen vara välvårdad och välbehållen - för då känner jag mig attraktiv. Jag anser ofta att männen för sig bättre och har bättre temperament och förhållningssätt. Den äldsta personen jag haft en romans med var 15 år äldre, den yngsta jag haft har varit 11 år äldre, jag har dessvärre aldrig fått chansen till att komma i kontakt med en man i 40årsåldern.
Grejen med att söka äldre män är ju att många tror att man är ett luder och söker pengar. Men det gör jag inte. Jag söker kärlek, en man som älskar mig och respekterar mig, tar hand om mig och jag om honom, en man jag kan leva med, baka kanelbullar åt, skratta med, gråta med, osv. Precis som alla andra gör med sina partners. Men jag vill att folk accepterar och respekterar detta, inte kommer med klagomål. Vi är trots allt över 18, båda två. Varför ska detta vara så svårt att hitta måntro?
Hoppas jag gett ett bra svar, och att folk förstår mig, kram
Jag tänder inte på stor åldersskillnad åt något håll.
Många gör det tydligen, förmodligen pga att vi är lugnare och mer säkra på jur tjejer skall få njuta maximalt i sängen.
Ingen som är sugen på att träffa en snygg, trevlig, välutrusad man på 48år på västkusten?
Tänder jätte mycket på äldre män! Den äldsta jag har haft sex med va nog 57 år och jag va 33 :) det va helt underbart!
Nu är jag sambo och skulle så klart aldrig va otrogen men jag tänder jätte mycket på tanken på att ha sex med en äldre man som vet vad han gör helt enkelt. Han ska ju också se någorlunda bra ut men den sexuella attraktionen kan ju komma av andra saker också svårt att sätta fingret på vad som gör en kåt ibland. :) Nu är jag 37 min sambo är 45 men jag skulle gärna va med någon som är kanske 60-65 år någon riktigt erfaren man som vet vad han gör :) men det får fortsätta va fantasier