• Anonym (Äldre)

Vanligt att tända på äldre män?

Är det vanligt att "yngre" tjejer /kvinnor tänder på äldre män?
    Alltså bara för sexets skull, inget förhållande? Tänkte att det är väl forfarande lite tabu med detta, yngre kvinna-äldre man alltså?

• Svar på tråden Vanligt att tända på äldre män?
  • Anonym (Jo 2)

Max 10 år äldre, är kvinna.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna27år) skrev 2022-06-18 21:16:27 följande:
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-18 17:33:35 följande:
    Få äldre män är attraktiva för kvinnor i din ålder, säger dom flesta kvinnorna.

Ja, en sån kommentar, "det är bra med lite variation" är ok när en kvinna säger det. Skrattande

Så sant, tycker också det är patetiskt men det gäller väl samma i alla åldrar tycker jag. Det handlar ju om att ha lite självdistans och bra självbild oavsett ålder. Inte så charmigt med en kille i min ålder heller som tror för gott om sig själv. 

?Det är bra med variation? får även killar/män säga i min värld, jag är inte PK precisTungan ute 

Ja, det är märkligt. Du vill ligga med äldre, men tycker att dom är patetiska.
    Det är också märkligt att fler kvinnor dömer män som tror att yngre kvinnor kan attraheras av dom. Män dömer inte kvinnor i samma utsträckning (kvinnor som tror att yngre män kan attraheras av dom)

Min teori är att kvinnor inte tycker att män ska få ha lite kul här i livet, och få njuta av tillvaron.

Ja, men jag kan garantera att dom flesta kvinnor tycker illa om män som säger samma.
    En kvinna vill känna sig speciell. Inte bara vara en i mängden.
  • Anonym (Brown)
    Fnurra01 skrev 2009-10-12 20:22:53 följande:

Tror att TS mer menade vad en äldre man skulle ha för chanser om han gick ut och började ragga på yngre kvinnor en lördagkväll. Om man bortser från status och utseende. Kommer han vara "åldersdiskriminerad" eller eftertraktad.

Tror TS snarare menade vad en äldre man skulle ha för chanser att bli uppraggad av en yngre kvinna en lördagkväll.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-06-18 21:47:01 följande:
    Ja, det är märkligt. Du vill ligga med äldre, men tycker att dom är patetiska.
    Det är också märkligt att fler kvinnor dömer män som tror att yngre kvinnor kan attraheras av dom. Män dömer inte kvinnor i samma utsträckning (kvinnor som tror att yngre män kan attraheras av dom)

Min teori är att kvinnor inte tycker att män ska få ha lite kul här i livet, och få njuta av tillvaron.

Ja, men jag kan garantera att dom flesta kvinnor tycker illa om män som säger samma.
    En kvinna vill känna sig speciell. Inte bara vara en i mängden.
    Ja självklart kan hon tycka att det är patetiskt när äldre män som hon inte tänder på saknar självdistans nog att förstå att de är feta 50 åringar och ändå ligga med ödmjuka, snygga och vältränade diton. 
    Inte det minsta konstigt egentligen, det är långt ifrån alla som åldras som männen i dressman reklamerna. 
    Jag tränar väldigt mycket, har alltid gjort och är mellan 40-50 och har väl alltid haft lätt att träffa damer i alla åldrar, främst via tinder eller gymmet. Dock börjar ju klart min attraktionskraft försämras med de lite yngre damerna ju äldre jag blir. 
  • Anonym (Brown)
    Anonym (yngre tjej) skrev 2009-10-13 18:44:30 följande:

Jag är en tjej (under 25) som är tillsammans med en 30 år äldre man sen flera år. Jag drogs till honom från början p.g.a. hans utstrålning. Vi hade mycket gemensamt intellektuellt. Visst var det en sexuell spänning där redan från början också men det var nog inte från mitt håll den allra starkaste dragningen när vi först började träffas.
    Jag kan hålla med om att det kan finnas mycket hos ädre män som kan attrahera en yngre tjej, bl.a. att de kan vara mer världsvana, trygga i sig själv, säkrare och mer erfarna (också sexuellt) än många yngre killar. Trots allt är det nog inte det som spelar någon större roll i hur det går sen... Det gäller, som någon sade, att ha en stark äkta kärlek också för att det skall kunna hålla.

Att tjejer kan känna stark äkta kärlek för äldre män det förstår vi alla, men kan en man känna så för en yngre tjej?
  • Anonym (Josefine)

Har alltid tänt på äldre män. Från typ 12-13 år var jag intresserad av typ 25-35 åringar. När jag var runt 15-16 var det mer 30-40 åringar och nu när jag är 20+ så är jag mest intresserad av 35-45 och kanske uppåt 50 om de är snygga och vältränade. Jag miste oskulden med en 35-åring när jag var 12. Verkligen inget jag ångrar!

Har kompisar som absolut inte tänder på äldre män. Tur att smaken är som baken! :)

• Underhill
    Anonym (Josefine) skrev 2022-12-10 19:41:35 följande:
    Har alltid tänt på äldre män. Från typ 12-13 år var jag intresserad av typ 25-35 åringar. När jag var runt 15-16 var det mer 30-40 åringar och nu när jag är 20+ så är jag mest intresserad av 35-45 och kanske uppåt 50 om de är snygga och vältränade. Jag miste oskulden med en 35-åring när jag var 12. Verkligen inget jag ångrar! Har kompisar som absolut inte tänder på äldre män. Tur att smaken är som baken! :)

Så olika det kan vara :)
  • Anonym (hiss)
    ElmaJ skrev 2009-10-12 18:05:08 följande:

"vanligt" är det väl inte, men inte direkt ovanligt heller.
    Har ett antal vänner som liksom jag har förhållande med mycket äldre män. 20 års skillnad och uppåt.

Vi har diskuterat det ett antal gånger och jo, det är det sexuella, utstrålningen och tryggheten för många i början.
    Det är senare när man lär känna varandra som man "glömmer" bort att det faktiskt är en stor ålderskillnad. Det är då som kåtheten och förälskelsen övergår till kärlek.
    (ofta en mycket stark kärlek eftersom man måste försvara den hela tiden och överbygga de naturliga hindren som finns)

Drömmer
  • Anonym (hiss)
    Anonym (Usch) skrev 2017-01-20 12:32:26 följande:
    Ok. Fast idag är det jättevanligt att träna på gym och att träna MMA tex... Fullt av unga killar där jag tränar på gym och kickboxning... Vanligare att 50åringar är i dålig form faktiskt även om dom säkert tränar mer idag än på typ 80talet.
    Vet inte om du var med på 80-talet men gymkulturen var STOR då.
Svar på tråden Vanligt att tända på äldre män?