Behöver gå ner snabbt...14 kg, hur snabbt?
Hur lång tid/snabbt kan man gå ner 14 kg tror ni? Som det är nu försöker jag hålla mig till 1300 kcal om dagen. Skulle behöva gå ner rätt snabbt till februari något...tror ni det går?
Hur lång tid/snabbt kan man gå ner 14 kg tror ni? Som det är nu försöker jag hålla mig till 1300 kcal om dagen. Skulle behöva gå ner rätt snabbt till februari något...tror ni det går?
Ja till februari är det garanterat möjligt. Rör du på dig?
det bästa är ju att gå ned 1 kg i veckan, och då borde det ta 14 veckor. men tänk på att röra dig med
Rör på dig och ät rätt så blir det finemang!
Japp jag rör på mig en del.
tackar för svaren.
TS: Jag har gått ner 8 kg på 10 veckor från jag började träna 2-4 ggr i veckan. Då äter jag ca 1500 kcal.
Anonym (-8 kg) skrev 2009-10-14 18:47:27 följande:
Tusen tack. Är riktigt nöjd med mig själv. Lycka till till dig.
jag har gått ner 10 kilo på sju veckor med hjälp av GI. kan vara värt att prova. jag tycker det är en befrielse att slippa blodsockersvängningarna.
Har du tänkt använda dig av någon speciell metod för att gå ner i vikt, som tex VLCD/LCD-diet (alltså pulver som nutrilett/naturdiet osv) eller ska du äta vanlig mat men med reducerat kaloriintag på max 1300 kalorier/dygn? Eller är tanken att du ska använda dig av en diet som viktväktare/LCHF/GI osv?
Har du starkt psyke och karaktär kan pulverdiet där man får i sig 500-1000 kalorier/dag vara ett alternativ och om du samtidigt promenerar 1 timmer om dagen kommer du tappa 1-2 kg/veckan.
Annars kanske LCHF / GI eller någon annan typ av kostförändring vara ett alternativ. Det finns många vägar att nå målet det svåra är att veta vilken man ska välja