• Anonym (bläk)

Behöver gå ner snabbt...14 kg, hur snabbt?

Hur lång tid/snabbt kan man gå ner 14 kg tror ni? Som det är nu försöker jag hålla mig till 1300 kcal om dagen. Skulle behöva gå ner rätt snabbt till februari något...tror ni det går?

• Svar på tråden Behöver gå ner snabbt...14 kg, hur snabbt?
  • Anonym

Ja till februari är det garanterat möjligt. Rör du på dig?

• Mallory

det bästa är ju att gå ned 1 kg i veckan, och då borde det ta 14 veckor. men tänk på att röra dig med

• Fridayyy
    Anonym skrev 2009-10-14 18:35:07 följande:
    Ja till februari är det garanterat möjligt. Rör du på dig?
    Jag har läst att träning bara är 10 % av viktnedgång. (om man nun inte tränar jätteofta)
  • Anonym
    Fridayyy skrev 2009-10-14 18:36:27 följande:
    Jag har läst att träning bara är 10 % av viktnedgång. (om man nun inte tränar jätteofta)
    Ekvationen är enkel, in med färre kalorier än vad man gör av med.
    Och då hjälper det ju att röra på sig. Det bränner ju fett. Särskilt om man går på morgonen, innan frukost (så att det tas av resvererna) och sen äte ordentlg frukost direkt när man kommer hem.
  • Anonym (bläk)

Japp jag rör på mig en del.

tackar för svaren.

• Anonym (-8 kg)

TS: Jag har gått ner 8 kg på 10 veckor från jag började träna 2-4 ggr i veckan. Då äter jag ca 1500 kcal.

• Anonym (bläk)

Anonym (-8 kg) skrev 2009-10-14 18:47:27 följande:

TS: Jag har gått ner 8 kg på 10 veckor från jag började träna 2-4 ggr i veckan. Då äter jag ca 1500 kcal.
    Grattis ska försöka träna lite mer jag också när jag hinner.
  • Anonym (-8 kg)

Tusen tack. Är riktigt nöjd med mig själv. Lycka till till dig.

• Fridayyy
    Anonym skrev 2009-10-14 18:41:04 följande:
    Ekvationen är enkel, in med färre kalorier än vad man gör av med.Och då hjälper det ju att röra på sig. Det bränner ju fett. Särskilt om man går på morgonen, innan frukost (så att det tas av resvererna) och sen äte ordentlg frukost direkt när man kommer hem.
    Jo det är sant. Men många som tränar äter nog mer än vad de gör av med. Man blir ju ganska hungrig av att träna menar jag och då är det lätt att äta ett par mackor extra. Men det är ju jättebra att träna men jag tror att kosten är viktigast när man ska gå ner i vikt, men träning är bra för kroppen och själen!! och ökar väl förbränningen på sikt också.
  • Anonym
    Fridayyy skrev 2009-10-14 18:52:13 följande:
    Jo det är sant. Men många som tränar äter nog mer än vad de gör av med. Man blir ju ganska hungrig av att träna menar jag och då är det lätt att äta ett par mackor extra. Men det är ju jättebra att träna men jag tror att kosten är viktigast när man ska gå ner i vikt, men träning är bra för kroppen och själen!! och ökar väl förbränningen på sikt också.
    Absolut, du har helt rätt.

JAg tror en del lurar sig själva också, att de unnar sig mer när de tränar.. Då håller man kanske vikten, men man går inte ner i rask takt..
  • Anonym (GI)

jag har gått ner 10 kilo på sju veckor med hjälp av GI. kan vara värt att prova. jag tycker det är en befrielse att slippa blodsockersvängningarna.

• Anonym

Har du tänkt använda dig av någon speciell metod för att gå ner i vikt, som tex VLCD/LCD-diet (alltså pulver som nutrilett/naturdiet osv) eller ska du äta vanlig mat men med reducerat kaloriintag på max 1300 kalorier/dygn? Eller är tanken att du ska använda dig av en diet som viktväktare/LCHF/GI osv?

Har du starkt psyke och karaktär kan pulverdiet där man får i sig 500-1000 kalorier/dag vara ett alternativ och om du samtidigt promenerar 1 timmer om dagen kommer du tappa 1-2 kg/veckan.

Annars kanske LCHF / GI eller någon annan typ av kostförändring vara ett alternativ. Det finns många vägar att nå målet det svåra är att veta vilken man ska välja

Svar på tråden Behöver gå ner snabbt...14 kg, hur snabbt?