Inlägg från: söta sotnos |Visa alla inlägg
  • söta sotnos

GI Del2

gott nytt år på er som är här o kikar!!!!!!!!!!!!!!!!!

• söta sotnos

Tjing på er alla glada gi are=)!!!!!!!!!!!!!
    Jaha då var det ett nytt pepp år =)
    Så nu kör vi,jag har fuskat nu på nyår o julafton så 3 kg +
    Men nu kör vi igång =)
    Nu har jag startat me lite zumba i dag =)
    FF:1 avacado + en bit oxfilee(sen i går =) )
    MM:en liten bit fetaost
    MIDDAG:lite risgryns gröt me lite mjölk o kanel Vet inte hur det är me det enligt gi??

I kväll vet jag inte riktigt vad det blir för vi är bortbjudna men det blir nog någon köttbit o sallad =)
    Nej nu ska jag gå o ge min lilla mellis o ta en kopp kaffe själv o en liten bit feta=)
    Någon som vet hur mycket kolhydrater det blir i havregrynsgröt om man gjör det;typ vad kan man jämföra det me ???
    Ha det gottt
    mvh malin

• söta sotnos

Tjng tjing på er!!!!!!!!!!!!!
    Så hur går det för er då????
    Jag själv mår fin fint (försöker få bort de der extra kilorna som satt sig nu över ledigheten =)
    Var bort bjudna i lördags o då blev det bara massa kolhydrater (lite synd men men ..)
    Säger man att man kör gi så säger bara kompisar :ja ja det är bara bull ,man går upp sen igen som me allt annat...Eller :Det är inte bra att hålla på att käka gi för det är inte bra för kroppen ........o bla bla bla
    Jag blir så jävla trött på detta tjat så jag säger inget om gi bara till er der vi talar o peppar varandra o till min gubbe =)
    När man är bortbjuden så brukar det ju va sallad o kött,men nu var ju köttet inbakat...
    Men i dag har jag i allla fall zumbat loss 20 min cardio skitkul =)

Min dag i går
    FF:en avakado en litenbit fetaost
    MM:En liten bit fetaost
    Lunch 2 korvar 74 procent kött som jag skar upp o la i lte ost=) o en klick beaneisesås
    MM:en kopp kaffe ...
    Kväll:6 bitar fläskfilee o halomee ost muma
    O så var jag ute o sparng inan sissta målet=)

I dag
    FF:2 ägg mosta me en klick smär o en klick philadelphiaost
    O så har jag zumbat
    MM:en kopp kaffe o liten bit ost
    Lunch:en choritso (korv) me ost i
    Kväll vet jag inte än har inte kommit dit  än =)
    Mvh söta sotnos

• söta sotnos

go kväll nu till kvällen blev det grillad kyckling som jag doppde i chremefraich o åt en mega go gurka till =)
    O i morgon så tänkte jag starta dagen me äggröra o bacon =)
    Muma =)

Jo jag har för mig att det har skrivits här i tråden någon gång att havregrynsgröt som man gjör själv me kastrull på platta är gi vänlig...??
    Eller är det jag som missuppfattat???
    Mvh !!!!!!!!!!!!!

• söta sotnos
    Zafiren skrev 2010-01-04 22:46:21 följande:
    Hittade denna på allt om mat.se Paulúns GI-gröt 1 port 1 dl havregryn 2 dl vatten 1 msk krossade linfrön 1 msk kanel 1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet 1 nypa havssalt eller mineralsalt 1 dl havregryn 2 dl vatten 1 msk krossade linfrön 1 msk kanel 1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet 1 nypa havssalt eller mineralsalt 1 dl havregryn 2 dl vatten 1 msk krossade linfrön 1 msk kanel 1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet 1 nypa havssalt el mineralsalt Tillagning: Lägg allt i en kastrull och låt koka upp. Sänk värmen och låt koka vid så låg temperatur som möjligt i ca 10 min. Servera med mjölk, soja mjölk eller havremjölk och drick gärna en kopp en kopp te eller kaffe samt ät ett kokt ägg till. Då står du dig hela tiden fram till lunch
    Hej =)tack så jätte mycket!!!!
    Stod det något om att det var ganska mycket gi ,eller var det helt ok ???
    Ska pröva detta snarast =)
    Mvh
  • söta sotnos
    Zafiren skrev 2010-01-05 16:31:30 följande:
    I min ena GI-kokbok (Våra bästa GI-recept, Ola Lauritzon & Ulrika Davidsson) står det i GI & GB-tabellen: Havregrynsgröt på tjockar gryn (1 mm) GI 53 I en annan ( Klaras goda GI-dagar): Havregrynsgröt GI 80 Havregrynsgröt, snabb  91 Livsmedel med GI under 40 = superlågt glykemiskt index Livsmedel med GI mellan 40 och 70 = lågt glykemiskt index Livsmedel med GI mellan 70 och 90 = mellanhögt glykemiskt index Livsmedel med GI mellan 90 och 110 = högt glykemiskt index Livsmedel med GI över 110 = superhögt glykemiskt index Så svårt det där..jag skulle iaf använda fiberhavregryn
    Okej,ja då vet man ju inte riktigt???
    Det verkar ju vara så delade meningar om havregrunsgröt ??
    Det är ju faktist gott o enkelt o min lilla tös kan ju äta det me ,men man vill ju inte äta något onödigt =)
    Ja i dag så har min dag set ut så här
    FF:2dl naturelyogurt me 2 msk linfrö
    mellis 3 ostskivor liten bit kalkon kött 4 bitar skinka
    MIDDAG:5 stekta bacon (hårdstekta ) =) O ägg röra =)
    Mellis:liten bit fetaost o en bit inlaggd gurka
    KM:en bit oxfilee me murkelstuvning=)
    Stuvningen är egengjord=)
    Stek murklorna sen lägger man dem i cremefraich o kryddor mmmmmmm
    Skulle sprungit i kväll men min spring kompis va sjuk =(
    Ha det gott vänner=)
  • söta sotnos

Tjing tjing!!!!!!!!!!!!
    Hur går det för er då???
    Själv så har man ju gått o sparkat på en spik när man renoverat (klumpklump)
    Men maten går bra=)
    Zafiren:jag ska gå o köpa den =)
    Ha det gott!!!!!!!!!!!!!!!

• söta sotnos

Tjing!!!
    Lill ymer:Ja om du ska köra fas ett så ska man inte ät grönsaker som växer under jord ..
    O der ingår morot...

O jag själv åt stekt köttfärs o bacon der i hadde lite philadelphia ost..
    som jag la i en form o på det la jag skuren lök o tomat o strödde me ost över o in i ugnen ca 20 min mmmmm smarrigt blev det =)
    Krydda efter eget tycke gjivetvis =)

Få se vad det blir till kvällen antingen bara ett glas yogurt me linfrö eller så steker jag en god kött bit ???? hm det är frågan =)

• söta sotnos
    Annamamma 83 skrev 2010-01-07 15:49:09 följande:
    Fastde där med över jord o under jord är väl mer LCHF?
    Nej det tror jag inte för jag har läst det på gi sajter...
    Men jag är inget proffs bara läst =)
  • söta sotnos

Jo i kväll blir det kycklinfilee me cremefraich sås m rödlök i o kanske lite sallad till =)
    MMMM smasken=)

• söta sotnos

Tjing!!!
    Lillymer:Jo om jag ska gå enligt min bmi så ser jag sjuk ut!!!!
    Jag trivs vid ca 64 kg o då ligger jag på för högt bmi för jag är bara158 cm ...

One wisch:är päron den bästa frukten att äta enligt gi???

Jag har börjat att fundera på vilka frukter är mer ok att äta enligt gi?????
    I övrigt så har jag dragit nr lite på fett..
    Kanske bättre att äta en bit frukt än en bit ost ???
    Kan ju inte va bra för hjärtat i längden....?
    Hur mycketfett äter ni ungefär på en dag???
    Någon som har något saftigt gott recept på gi bröd???
    Jag tänkte börja baka det till sambon =)
    Hur ser era dagar ut i matväg???
    Vad ska ni äta för gott i kväll då???
    Själva så ska vi gjöra oxfilee=)Tänkte gogla lite efter ett gott recept på oxfile=)
    Trevlig helg vänner o ha det gott!!!

• söta sotnos
    One Wish skrev 2010-01-08 17:39:46 följande:
    söta sötnos....förmodligen är inte päron den nyttigaste frukten enligt GI, men jag har alltid unnat mig en frukt om dagen om jag velat...och det har funkat för mig Det finns så många olika direktiv inom GI...någon skriver att man ska undvika frukt helt...en del säger ta en frukt om dagen...och en del säger ät så mycket frukt du vill...så jag satsar på ett päron om jag är sugen på sött och frukt
    Nej jag instämmer,det är så himla många som säger att man inte ska äta frukt o många som säger det går bra ..
    Man blir liksom lite förvillad ..
    Men jag kollade tabellen o päron o äpple funkar ju=)
    Lite hälsosamm måste man ju va me =)
    I dag har jag faktist ätit ett halvt äppli....
    Mvh
  • söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-08 21:19:55 följande:
    Hej, lite nyfiken. Funkar GI? Vad hände med er när ni började äta GI?
    Vadå händer?
    Man går ner i vikt!!!
    O jag mår mycket bättre o känner mig gladare o har inget sötsug när jag kör gi,eller vad menar du??
  • söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-08 21:27:02 följande:
    Går ni ner, får ni ont i huvudet, får ni problem med magen, har ni sug efter annat. Vad som helst, vad har ni för upplevelser?
    Jag har avrken haft sufg efter något eller ont i huvudet eller ont i magen mm
    Det har bara varit bra....
  • söta sotnos
    CombatLover skrev 2010-01-09 22:25:11 följande:
    Jag har tänkt börja med GI, läst lite här. Kan ni ge mig tre anledningar till varför ni tycker att en person ska börja äta enligt GI. Jag behöver sporras och övertygas så om ni orkar med en nyfiken eventuell ny GI:are så skriv gärna
    Tjing!!!!!
    Jo då jag kan ge dig några sporrar=)
    Man mår bättre av att komma i form me vikten =)
    Man mår bra av att inte äta en massa kolisar
    O jag känner mig lättare me !!!!!!!!
    Jo sen jag började me gi så har allt kännts mycket bättre =)
    Så det är klart du ska hänga på !!!!!!!!!!!!!!!!
    Komm igen nu så peppar vi varandra =)
    Ha det gott vännen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  • söta sotnos

Tjingeling!!!!
    Dagens meny =)
    FRUKOST:2 dl yougurt me lite hallon o linfröi mmmmmmmmm så gott o man står sig länge=)
    MELLIS:delade en avakado me min lilla princessa men fick kanppt en hel....
    LUNCH:plev en kebabsallad på tenhultskrogen..
    MELLIS:en litenbit fetaost
    KVÄLLSMAT:ca 3 dl yougurt en bit fetaost 4 vanliga ost skivor o lite räkost=(
    Blev lite för mycket feta produkter der =(
    Menjag har ju kört zumba i dag me =) (tränat)
    Men jag tänkte att jag skulle börja dra ner på fetaprodukter!!!!!
    Va tror ni om att äta en morot om dagen ???
    Vilket är bäst morot eller frukt??
    Mvh söta sotnos{#lang_emotions_smile}

• söta sotnos
    emmgus skrev 2010-01-10 10:25:08 följande:
    Oj i början gick jag ner 2 kilo men sedan allt ifrån 0,5-1 kilo i veckan. Får tillbaka internet imon efter flytten, då kan jag va mer aktiv igen!
    Hej=)
    Hur mycket har du gått ner allt som allt nu då??
    (lite nyfiken )
    Ha det gott!!!!
  • söta sotnos
    mickans skrev 2010-01-12 10:59:42 följande:
    Söta s: Vad jag har lärt mej så är det ingen fara att äta morötter ( så länge de är råa ) när du äter gi. Om man kollar rent på gi index, vad de säger kan vara faran är om du haft ett stort sockerberoende är att du kan trigga det om du äter morötter. Så skulle jag välja mellan morot och frukt så faller det på moroten. Äter själv minst en morot om dagen . Jag tror iof att det är lite olika beroende på vilken "gi-guru" man följer för de säger jue lite olika. Själv följer jag Ola laruitzzon.....
    Halloj=)
    Ja  okej då vet jag =)
    Nej nu ska jag ta tag i mig själv o gå ner 10 kg =)
    Kanske me börja följa ola lauritzens rivstart=)
    Ha det gott!!!
  • söta sotnos
    Myror i brallan skrev 2010-01-13 10:13:50 följande:
    Japp, vi har ju följts åt innan så vi fortsätter väl
    Klart vi gjör{#lang_emotions_laughing}
  • söta sotnos
    One Wish skrev 2010-01-13 15:44:05 följande:
    Vad säger ni tjejer om att lyxa till det lite till kvällen? (lilllördag ju ) har precis hittat  ett GI recept på chokladmousse! snabbt och lätt...står nu på kylning i kylen 2 pers. 100 gram mörk choklad (minst 60%) som man smälter 1 äggula som röres i den smälta chokladen 1 dl vispad grädde som man tillsätter i choklad smeten Klicka upp moussen i två glas. Ställ kallt i minst en timme...klart! Servera med lite vispad grädde.
    mmmm det låtr gott=)
    Ska pröva till helgen
Svar på tråden GI Del2