Pums skrev 2009-10-23 09:36:49 följande:
Mitt lilla projekt "Skafferiet" är så gott som klart!! Blev sååå sött! Är jätte nöjd! Om det behagar bli lite ljusare här idag så jag kan lyckas få lite bra bilder så kan jag visa det senare ikväll.
Åh, spännande, vill gärna se!
Daggdroppen skrev 2009-10-23 10:14:32 följande:
Alltså faktikst! Nu skulle jag vilja sätta mig ner och gråta som en treåring! Är så trött på allt krångel så jag vill spy!!!! Det fungerade inte att komprimera mappen med bilder. Vad gör jag då? Nu har jag testat två olika sidor för framkallning på nätet. Jag har antagligen som sagt både för stora bilder och för många. 823 objekt och 1.42 GB står det. Kan någon hjälpa? Att gå till en fotoaffär vore väl det enklaste men det är nog otänkbart med tanke på priserna.... Jag antar det blir hundra gånger dyrare.... Och laddar man upp bilderna i många omgångar hamnar man väl att betala för flera frakter? Eller? Snart kastar jag ut hela datorskrället och kameran. Jag är så förbannad just nu
Det finns resizer-program gratis på nätet. Ofta kan man högerklicka på bilden och resizea den, tror att man kan markera flera samtidigt innan man gör det...

Kvalitetskillnaden tror jag inte är synlig för ögat om du inte skall göra fondvägg av någob bild

Gummsan82 skrev 2009-10-23 10:23:14 följande:
mage06; alltid kul att kunna glädja någon Låter lite fånigt att en vuxen vill gå i kalasbyxor men de är sköna att dra runt i om man vill ha kjol eller klänning i denna årstiden. De är ju lite mera hållbara också, går inte så lätt maskor i dem. Tål mao vardagsstökeriet bra! Alternativet är ju som sagt tjockare stumpbyxor, typ tights av något slag. Kollade sist jag var på Lindex men de hade inga sånna som jag ville ha. Ska kolla Kappahl nästa gång jag för tillfälle. Nån som vet om de stora pumporan dykt upp i affärerna än? Vill göra en att ha ljus i ute i år! Firar inte halloween men barnen gillar sånna pumpor och det är lite mysigt! Ska leta lite inspiration till vad jag ska skära ut!
Ha, ha nej men oj, det var inte att du ville ha strumpbyxor som jag tyckte var roligt

Men nu när du säger kalasbyxor så var det lite roligt ändå
Peak: Jag tror som Ari att det kan vara husets rörelse eller att det helt enkelt funnits en spänning i glaset som gav med sig till slut. Kunde ju vara coolt med bänkskivor i betong...men vad skall ni behandla dem med? Jag tror att fettfläckar kommer att sätta sig direkt och att det är svårt att torka av utan behandling

Vaxa kanske?
Beställer föresten också bilder från Fujidirekt, så löjligt billigt!
Jag har en riktig slappardag, sov 2 timmar inatt så nu har jag sovit på dagen. Usch, tycker att hela dagen blir förstörd... Nu blir det snart tvättstugan!