• mage06

Vita hem

Hej, hej! Oj, oj, hinner inte riktigt med...
    Anton: Tänkte precis på att du "fattades"! Roligt att se dig!
    Pums: Vilka galningar! Vill gärna höra vad de sa om den fakturan! Ibland tror jag att de skriver en faktura och drar till med något och hoppas att den bara skall bli betald...sällan en faktura är åt andra hållet...
    Miss Goldie: Ang rör så låter det helmärkligt att det inte skulle kunna gå att ha vattenledningar i en yttervägg i ett modernt hus... Vi har i alla fall köksledningar mot en yttervägg och flera av mina vänner och familj som bor i villa har både kök och badrumsledningar mot yttervägg...Stänger man av värmen i huset så är det visst bra med glycol i ledningarna men det är ju något annat... Men det kanske beror på var du bor också...brukar det bli 40 minus där du bor?
    Peak: Till barnen så måste jag ju tjata om How to Kiss a Frog, Lucky Wang, Cecilie Westh (numer Cupcake). Sen gillar jag de barnkläderna som de gör reklam för högst upp på fl:sida sen ett tag galet mycket! Jag köper mest på Tradera, folk använder inte så dyyyra kläder så de är som nya när jag köper dem till en tredjedel av priset{#lang_emotions_demon} Annars köper jag på rea. Betalar inte 400kr för en klänning till barnen! Sen köper jag också på h&m såklart, gillar logg bäst.
    Till mig själv: Melmelli har underbara kläder, American Vintage, Hunky Dory, Vila... Inredning: Hmm, jag är galen i Day just nu, vill ha allt!

• mage06

Måste tillägga att jag så klart blandar massor med Lindex (som jag upptäckt på senare tid har en hel del guldkorn), h&m. Sitter just nu med en skogshuggarrutig tunika från Åhléns, en velour munkjacka från L.O.G.G. och blanka tights från Lindex, hihi...

• mage06
    Ari Gold skrev 2009-11-24 19:02:04 följande:
    Jag tycker det är OK att länka till bloggen OM man skriver en notis i tråden vad man bloggat om. Jag läser bara bloggar sporadiskt men vill gärna se när det är något jag är intresserad av, tex loppisfynd. Korta nlägg av typen "nytt i bloggen" tycker jag helt ärligt däremot bara är störande. Lite mer än så kan man faktiskt anstränga sig tycker jag.
    Det är en bra idé det där med att skriva ungefär vad inlägget handlar om, det brukar jag också försöka göra. Däremot tycker jag inte att det är störande om någon inte gör det, det är varken ansträngande att hoppa över inlägget eller att trycka på länken...tycker jag
    Villa Nordåker skrev 2009-11-24 19:04:39 följande:
    Jag har också märkt att KAppahl har ryckt upp sig likaväl Lindex på damsidan eller så är det för att vi börja bli gamla
    Ha, ha, nej det måste vara det att de ryckt upp sig
  • mage06

Åh, den här diskussionen gillar jag, ständigt aktuell Jag har varit hyfsat barnslig ett par dagar nu...men jag är såååå trött på att curla min man, så nyss plockade jag ur ALLT jag precis plockat i diskmaskinen efter att han sagt att jag inte gör någonting (han var sur så klart, annars brukar han inte säga så). Han gör en sak, lagar mat ganska ofta men å andra sidan så ser det ut som kriget i köket efteråt...och det brukar bli jag som fixar det OCH frukosten skall vi inte tala om, han reser sig upp och går när han och barnen är färdiga S 1,5 år däremot tar sitt glas och går och ställer det i diskmaskinen, grrrrr, det här är tydligen verkligen vad jag går igång på just nu

• mage06
    mage06 skrev 2009-11-24 20:28:33 följande:
    Åh, den här diskussionen gillar jag, ständigt aktuell Jag har varit hyfsat barnslig ett par dagar nu...men jag är såååå trött på att curla min man, så nyss plockade jag ur ALLT jag precis plockat i diskmaskinen efter att han sagt att jag inte gör någonting (han var sur så klart, annars brukar han inte säga så). Han gör en sak, lagar mat ganska ofta men å andra sidan så ser det ut som kriget i köket efteråt...och det brukar bli jag som fixar det OCH frukosten skall vi inte tala om, han reser sig upp och går när han och barnen är färdiga S 1,5 år däremot tar sitt glas och går och ställer det i diskmaskinen, grrrrr, det här är tydligen verkligen vad jag går igång på just nu
    Skall tillägga att jag är löjligt dålig på att plocka upp mina kläder efter mig{#lang_emotions_embarassed}...Därför köpte jag en tvättkorg i papp på Granit så kan jag gå runt och samla upp kläderna i den om jag inte har tid att sortera just då, jättebra Hur gör ni med kläder som är använda men inte redo för tvättkorgen? Hänger tillbaka i garderoben eller? Hmm, jag är dålig på det där
  • mage06
    Villa Nordåker skrev 2009-11-24 21:07:17 följande:
    Kläder som jag ska använda nån gång till hänger jag oftast/ibland upp på en galge som sen hänger på en krok insidan av garderoben.
    Hmm, smart, det skulle jag kunnat fixa om det inte var för att jag tänker montera ner alla garderobsdörrar och ersätta med draperier Nee, jag behöver en garderob till helt enkelt, jag har bara en standardgarderob, EN! Hur mycket plats har ni?
  • mage06

Hej flickor! Tack för fikat Fluffis! Hur har er advent varit? Det mest "adventiga" jag gjort var att vara hos en kompis som har 1:a adventsfirande varje år, trevligt! Hon har ett så fint hem med en massa fina stilleben också. Hon var tvungen att flytta från deras hus efter en skilsmässa och köpte en ganska ordinär lägenhet men har ändå lyckats! Gillar sånt! Men så är hon ju dansk också med en mamma som haft en antikaffär i många år *hihi*

Ari Gold: Det är så roligt med fixare och trixare som fixar nytt kök billigt Sånt imponerar och ger personlighet

Jag sitter här med nya Lantliv som jag fom nu kommer att få gratis av en kompis vars jobbarkompis dotter är chefredaktör på tidningen Gratis är godast *haha*

• mage06
    Tjock kulan skrev 2009-11-30 19:00:05 följande:
    Hejsan Kikar in från tvättberget som jag håller på att vika i snygga högar.... Är på jakt efter en juloutfit till Elsas fotografering. Jag är egentligen emot att klä ut barnen i dräkter men mor och farföräldrar är ju svaga för sånt . Kollade på Tradera och hittade denna som var lite söt www.tradera.com/Supersot-Pepparkaksklanning-v... . Men priset är ju sjukt, ny i butik kostar den 129 :-0.
    Lyckliga deras mor -och farföräldrar Utav oss får de bilder av barnen där de knappt ser hur de ser ut, hihi, allt för konsten Sen får de en varsinn dagisbild av dem, köper dem för deras skull Kan du inte fota dem i typ linne och trosa bara då? Det är ju så gulligt med nakna tår, bulliga ben och knubbiga armar, tror du inte att det är så att mor och farföräldrar TROR att de är svaga för nisseoutfits och att de kommer att bli glatt överraskade?

Hoppas att ni har det bra annars!
  • mage06

Alltså vår kommun behöver ett estetiskt råd och jag kan anmäla mig som frivillig ordförande *fniss*. Någon kommungubbe har fått fria händer verkar det som att "pynta" granen nere på torget i vårt GAMLA område... Han (jag gissar han) valde tema LAS VEGAS! Jag vill bara gråta!!! I toppen är det röda, gröna, gula, blå...har jag glömt någon färg...? ljusslingor i tub typ, som BLINKAR! Buhuhuuuu SEN kommer den vanliga belysningen UNDER !!! Varför, varför,varför?!

Svar på tråden Vita hem