Vita hem
Hej, hej! Snöö! Vad fint det är alltså, hoppas den stannar lite...

Nu skall jag titta lite i bloggar

Hej, hej! Snöö! Vad fint det är alltså, hoppas den stannar lite...
Hej! Många sjuklingar kan ja se, trist och krya på er och familjen! Jag har en liten E hemma som har haft irriterade ögon några dagar, hög feber och har kräkts en gång. Hon har varit feberfri sen igår förmiddag men får vara hemma idag också. Mysigt att ha ett barn i taget ibland. Jag tjatade precis om att få läsa en bok men hon ville hellre se film Men det är ok, vi läser varje dag ändå
Så nu är det Nicke Nyfiken på danska som hörs i bakgrunden *hihi*
Fluffiga: Stackare ang sömnen. Det är tortyr det där att inte få sova! Som tur är sover E hela nätterna och kommer aldrig över till oss. S vaknar en gång varje natt och får välling (ett trätoämne för mig och M eftersom jag tycker att det är en dålig vana och riktigt dåligt för tänderna...).
Ett litet tips för er som har Ektorpsoffor. Extra dynklädsel... www.tradera.com/Kladsel-till-Ikeas-Ektorp-3-sits-soffa--auktion_103912145 fanns en i sand också
Ha en fin dag!
Oj, oj, virus!? Jag fick bråttom att lägga ner de senaste bilderna på usb-minnet Nu är det helg, igen! Idag har det varit gnistrande kallt, sol och snö! Underbart! Nu kan till och med "en vinterdyster en" njuta
I helgen blir det Rocky Road, ja, jag har också trillat dit, och så kommer pappa med en gran från sin skog. Jag får fyra stycken att välja mellan men han sa att de var lite tunna...
hoppas det finns en ok i alla fall...
Hoppas ni får en fin helg!
Amaryllisfunderingar i bloggen
www.noamajahemma.blogspot.com
Hej, hej! Åh, vad ni pysslar! Jag är som vanligt som fastfrusen i marken, förmodligen fram till kvällen före julafton då ALLT skall göras samtidigt... Jag börjar nästan acceptera att jag är sån.
Vi skall inte ha någon skinka i år eftersom vi äntligen kommit på att ingen egentligen gillar det särskilt mycket, haha. Så det blir danskt med ankbröst istället till M:s stora glädje. (sen blir jag väl tvungen att tvinga i mig åtminstone en av hans brune kartofler...vilket är potatis på glas som steks i socker *ryser*, typiskt danskt.
I helgen var pappa här med julgranar från sin skog så vi fick fyra stycken att välja mellan, fina, klassiska med tunna barr, som jag gillar dem . Så hade han med sig egna äpplen, rårörd lingonsylt och inlagda rödbetor. Gulliga pappa och hans fru
Han jagar och har skjutit en älg, ja, det är hemskt men jag äter det ändå
, så det blir nog älg hos honom i mellandagarna...
Jag sitter här och mår sjukt illa men vägrar kräkas...Barnen har varit hemma med dåliga magar idag...jag vill inte!
När skall vi julhandla mat egentligen?
Äh, jag klämde in ett "snöinlägg" i bloggen...så ni som tröttnat på snö varnas
www.noamajahemma.blogspot.com
Oj, oj, Leia, du måste ta det lugnt! Kram och god jul!
Krya på alla andra sjuklingar! Maginfluensa är inte det man önskar sig till jul direkt... Jag har också någon variant men kan låta bli att kräkas på ren vilja, däremot finns det ju andra vägar för den att ta sig ut... Kul när jag bara vill äta godis
Jag och handspriten måste ut i julhandeln idag eftersom de vuxnas julklappar inte är klara. Not superfun!
Här var det fridfullt värre Sitter och tuggar Ernst jullimpa som mamma bakat och grönkål
Jultomten tyckte visst att vi alla varit snälla så det var ju bra! Det är lite galet med barnen...1,5 och 3 år så förväntar de sig liksom ingenting, de hade varit nöjda med första julklappen! Sen förstör man deras lek med att trycka nya julklappar i händerna på dem
Verkligen övermaterialistiskt samhälle vi lever i. Men det var mysigt och idag är de trötta (yay!).
Tyvärr har en hel del av snön töat bort idag och det blååååser. Men det skall bli kallt igen *hoppas på skridskoisar*
Krya på alla sjuka!
Kram
Duh, hur mycket rymmer en normalstor påse dumlekola? Jag har 220 gramspåsar men de är väl större än de Leila tänkt sig?
Hej, hej! Hoppas alla har det bättre nu!