• mage06

Vita hem

Hej, hej! Snöö! Vad fint det är alltså, hoppas den stannar lite...

Kaktus76 skrev 2009-12-14 11:04:44 följande:
    Är det där du gör dina fina kollage i din blogg?? Isf vilken av alternativen har du valt? Här i Norr har vi det kallt idag,minus 13 grader och det var länge sedan vi hade så kallt..... Är hemma till 16 idag med 2 krassliga barn. Ögonfluss och feber Sedan åker de till sin pappa och jag åker iväg på jobbet... Hoppas ni alla får en toppendag!!
    Ja, det är där Fick tipset av SussiN för länge sen... Det är lite olika vad jag väljer dels kan du ju välja antal rutor själv genom att fylla i antal rader och kolumner dels kan du gå in och välja olika färdiga alternativ. Klickar du på dem ser du till höger ett exempel på hur de ser ut. Have fun!
    Anton2005 skrev 2009-12-14 10:08:51 följande:
    Hej på er! Hoppas att ni alla har haft en bra helg! Jag och sambon var till Sthlm och shoppade klart så gott som alla julklappar. Jag skulle vilja ha en liten sopborste och skyffel i trä till Algot men de var slut överallt. Är det någon här som vet vart jag kan hitta såna? Nu ska jag läsa tebax litte
    Kalikå brukar ha tror jag...

Nu skall jag titta lite i bloggar
  • mage06

Hej! Många sjuklingar kan ja se, trist och krya på er och familjen! Jag har en liten E hemma som har haft irriterade ögon några dagar, hög feber och har kräkts en gång. Hon har varit feberfri sen igår förmiddag men får vara hemma idag också. Mysigt att ha ett barn i taget ibland. Jag tjatade precis om att få läsa en bok men hon ville hellre se film Men det är ok, vi läser varje dag ändå Så nu är det Nicke Nyfiken på danska som hörs i bakgrunden *hihi*

Fluffiga: Stackare ang sömnen. Det är tortyr det där att inte få sova! Som tur är sover E hela nätterna och kommer aldrig över till oss. S vaknar en gång varje natt och får välling (ett trätoämne för mig och M eftersom jag tycker att det är en dålig vana och riktigt dåligt för tänderna...).

Ett litet tips för er som har Ektorpsoffor. Extra dynklädsel... www.tradera.com/Kladsel-till-Ikeas-Ektorp-3-sits-soffa--auktion_103912145 fanns en i sand också

Ha en fin dag!

• mage06

Oj, oj, virus!? Jag fick bråttom att lägga ner de senaste bilderna på usb-minnet Nu är det helg, igen! Idag har det varit gnistrande kallt, sol och snö! Underbart! Nu kan till och med "en vinterdyster en" njuta I helgen blir det Rocky Road, ja, jag har också trillat dit, och så kommer pappa med en gran från sin skog. Jag får fyra stycken att välja mellan men han sa att de var lite tunna...{#lang_emotions_undecided} hoppas det finns en ok i alla fall...

Hoppas ni får en fin helg!

Amaryllisfunderingar i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06

Hej, hej! Åh, vad ni pysslar! Jag är som vanligt som fastfrusen i marken, förmodligen fram till kvällen före julafton då ALLT skall göras samtidigt... Jag börjar nästan acceptera att jag är sån{#lang_emotions_undecided}.

Vi skall inte ha någon skinka i år eftersom vi äntligen kommit på att ingen egentligen gillar det särskilt mycket, haha. Så det blir danskt med ankbröst istället till M:s stora glädje. (sen blir jag väl tvungen att tvinga i mig åtminstone en av hans brune kartofler...vilket är potatis på glas som steks i socker *ryser*, typiskt danskt.

I helgen var pappa här med julgranar från sin skog så vi fick fyra stycken att välja mellan, fina, klassiska med tunna barr, som jag gillar dem . Så hade han med sig egna äpplen, rårörd lingonsylt och inlagda rödbetor. Gulliga pappa och hans fru Han jagar och har skjutit en älg, ja, det är hemskt men jag äter det ändå{#lang_emotions_embarassed}, så det blir nog älg hos honom i mellandagarna...

Jag sitter här och mår sjukt illa men vägrar kräkas...Barnen har varit hemma med dåliga magar idag...jag vill inte!

När skall vi julhandla mat egentligen?

• mage06

Oj, oj, Leia, du måste ta det lugnt! Kram och god jul!

Krya på alla andra sjuklingar! Maginfluensa är inte det man önskar sig till jul direkt... Jag har också någon variant men kan låta bli att kräkas på ren vilja, däremot finns det ju andra vägar för den att ta sig ut... Kul när jag bara vill äta godis

Jag och handspriten måste ut i julhandeln idag eftersom de vuxnas julklappar inte är klara. Not superfun!

Mimmi 71 skrev 2009-12-23 10:17:31 följande:
    Jag har ju funderat på 2 st 3-sits gråa Eketorps till TV-rummet. De är tänkta att stå ittemot varandra så det är trevligt att sitta där och prata utan att TVn är påslagen. Men de senaste veckorna har jag insett mer och mer att våra blå, slitna och tråkiga skinnsoffor är väldigt praktiska att ha så länge lillemannen är liten. Det är väldigt bekvämt att man utan att behöva bli nervös över fläckar låta lillemannen tom få käka mellanmål där. Blir inte längtar allför stor så blir det inga nya soffor för oss de närmsta åren I vilket fall som helst så kommer jag att välja lite mörkare soffor trots att det är väldigt fint med rena vita soffor. Men med två katter och en lilleman i huset så är de ju inte rena så länge
    Vi köpte en vit Nikkala på Blocket för 800 kr med en ny klädsel i sin förpackning. Jag var också orolig för barnen men, peppar, peppar, det  har gått jättebra! Eftersom man kan ta bort och hela klädseln så känns det bra ändå. Där är det nog bättre med vitt på det sättet att man kan använda starkare medel, en svart soffa tex skulle jag bli orolig att den blev blekt efter ett par tvättar... Men barnen får inte äta i vardagsrummet heller{#lang_emotions_undecided}
    Peak skrev 2009-12-23 10:51:19 följande:
    jag var på ikea förra året kvällen innan julafton och de hade då 75% på alla julsaker, vet någon om de har så i år också? Och när de startar denna rea, på dagen, em? Har sett en del saker som jag vill ha och funderar på att ta en tur dit senare...
    Vet inte men jag fick ett mail idag att deras ordinarie rea startar den 26:e...

Tipsar om den här stolen också...så fin men för långt bort för mig...
    www.tradera.com/Shabby-chic-Fin-gammal-stol-auktion_104141414

Ha en bra dag!
  • mage06

Här var det fridfullt värre Sitter och tuggar Ernst jullimpa som mamma bakat och grönkål Jultomten tyckte visst att vi alla varit snälla så det var ju bra! Det är lite galet med barnen...1,5 och 3 år så förväntar de sig liksom ingenting, de hade varit nöjda med första julklappen! Sen förstör man deras lek med att trycka nya julklappar i händerna på dem{#lang_emotions_undecided} Verkligen övermaterialistiskt samhälle vi lever i. Men det var mysigt och idag är de trötta (yay!).

Tyvärr har en hel del av snön töat bort idag och det blååååser. Men det skall bli kallt igen *hoppas på skridskoisar*

Krya på alla sjuka!

Kram

• mage06
    mage06 skrev 2009-12-26 16:34:13 följande:
    Duh, hur mycket rymmer en normalstor påse dumlekola? Jag har 220 gramspåsar men de är väl större än de Leila tänkt sig?
    Äh, glöm det...det gav sig när jag väl gjorde det...
  • mage06

Hej, hej! Hoppas alla har det bättre nu!

Sussi N skrev 2009-12-27 16:09:33 följande:
    Halloj! Länge sedan jag var här, har haft fullt upp både med jobb och hem innan jul Vi har iallafall haft en superskön, lugn, mysig jul hemma hos oss, lååånga lata dagar. Nu ser jag fram emot med spänning på att köra igång med nytt företag i januari och lansera kollektionen som jag tog fram i Kina, den kommer att visas för första gången på Formex i Januari, spännande... Lovar att snart visa bilder, men inte riktigt ännu...hi,hi Har annat nytt i bloggen: www.sussisvarld.blogspot.com
    ...och jag är sååå nyfiken!
    Anton2005 skrev 2009-12-27 22:10:00 följande:
    Jag tänkte höra om det är någon som är sugen på en vitahem-träff i vår? Vi gjorde ju ett tappert försök förra våren men det blev ju väldigt splittrat med flera forum och såna saker och det vore skoj om det verkligen blev av denna gång. Någon mer än jag som skulle tycka det var skoj?
    Det skulle vara trevligt...Stockholm då?

Jag borde försöka sova...som vanligt..och så mycket snö som jag skottat idag (som nu smälter bort av sig själv) så borde det gå
Svar på tråden Vita hem