• mage06

Vita hem

Camilla R skrev 2009-11-11 08:14:19 följande:

Grå känns nog mest klassisk i alla fall. Men fånigt att man inte kund välja helvitt -det måste väl ändå vara det mest klassiska och passa alla?? Fånigt!
    Ja, urfånigt! Standardsverige är så fuuult:[

Fluffis: Förstår att det är jobbigt och oroande med affektkramperna! S & E har båda haft svåra feberkramper och fått åka ambulans flera gånger. En gång mötte läkarbil upp på vägen. När vi kom fram jobbade 4 läkare med att försöka klura ut vad som var fel eftersom E inte ville vakna De diskuterade att ta upp henne till intensivvårdsavd. framför ögonen på oss och där låg den lilla kroppen...usch, det var fruktansvärt. Men det gick bra och troligen hade hon bara fått för mycket Valium som användes till att häva kramperna... Hur som helst så har misstankar om affektkramper också funnits. Väldigt vanligt och ofarligt MEN obehagligt. Här har det "vuxit bort" vid 1 års ålder så det skall nog gå över snart!

Mimmi: Jag kan tipsa om en reflexskärm också. Det har jag och den är super! Du kan få in dagsljus ganska långt med den samt att du kan låta blixten slå i den istället för rakt på objektet. En ställbar blixt då förstås. Det senare skulle jag absolut satsa på men så är jag lite allergisk mot blixtbilder och tar själv hellre suddiga bilder än men blixt rakt på *fniss*
  • mage06

Jag tycker inte att någon skall få ångest för sin blogg... Själv tycker jag att det enklaste är snyggast och mest lättläst. Jag gillar att de flesta med blogspot har samma layout och ungefär samma teckensnitt, det gör att man känner igen sig och hittar dit man skall. Sen är det ju inläggen som ger den personliga prägeln på bloggen. Jag har jättesvårt att läsa vissa bloggar (ingen här inne vad jag vet ) som har konstiga färger på blogg och text. Less is more säger jag sen är det fint och mer inspirerande med vackra bilder

• mage06
    Mimmi 71 skrev 2009-11-11 11:45:11 följande:
    Instämmer i att ingen skall känns prestationskrav över en blogg - absolut inte! Allt man gör skall man göra för att det är kul för sin egen skulle. Men jag tror att man utvecklar sig i både bloggande och fotograferande till det bättre (oftast). Man läser bloggar och blir mer och mer medveten om vad man själv gillar, hur man skall fota för att få en intressant vinkel och rätt uttryckssätt. Sedan måste jag själv erkänna att ibland tar bloggandet allt för mycket tid och då är det betydligt enklare att bara slänga in en bild som man är halvnöjd med än ingen alls Reflexskärm har jag också funderat på, men jag tänkte då experimentera med hemmagjorda varianter. Själv fotograferar jag ju mest produktbilder till bloggen och hade tänkt att anordna en bakgrundskärm med hjälp av tyg (sammet) och kanske kan man få till en reflexskärm av någon slagst skiva och tom en softbox av tyg.
    Jag har den här: http://www.cyberphoto.se/?www.cyberphoto.se/info.php tredje minsta. Skulle vilja ha en silver/vit istället för silver/guld men hur som helst så blir de supersmå när man viker ihop dem och väger ingenting. Bra pris också!
  • mage06
    Mimmi 71 skrev 2009-11-11 12:13:02 följande:
    Hittade den! Kanske får läggas till på julklappslistan
    Ja eller hur, ingen dum julklapp Tittade in lite på dina syalster, duktig du är! Hade jag sett auktionen på kjolen med brodyren tidigare hade jag lätt lagt ett bud. Jag har sytt mycket tidigare men nu bor vi för trångt...Det fungerar verkligen inte för mig om jag måste plocka fram och undan varje gång jag skall sy så jag letar faktiskt lokal. Har dessutom fått 5000kr av min generösa svärfar samt 3000 av min, något mindre generösa (hihi) man till en overlock...Fuderar dock på att köpa en overlock och en coverlock eftersom jag vill kunna sy dekorsöm mitt på tyget men då måste jag som sagt ha plats...

Fluffiga: Usch, flera gånger om dagen!? Mina barns feberkramper har inte heller alltid varit regelrätta kramper faktiskt utan de har bara blivit slappa och borta liksom... Men har de utrett så det inte är epilepsi i alla fall...som iof också ofta växer bort. Hoppas det vänder snart, det är ju trots allt vanligare än man tror men inte mindre obehagligt för det...  "De första granarna"?! Har ni flera? *fniss*

Peak: Har missat, skall du öppna butik? Barnkläder? Bara fysisk eller nätet också? Spännande och lycka till! Jättefina länkar på kläder jag faktiskt inte sett förut! Underbara bilder och kläder! Jag är ju väldigt kär i "How to Kiss a Frogs" kläder också...
    Villa Nordåker skrev 2009-11-11 20:35:26 följande:
    Wow, såg ni hur snabbt han sprutmålade trappan på "Arga snickaren"?!!
    Ibland är det bra att vara arg *fniss*
    Ari Gold skrev 2009-11-12 19:22:17 följande:
    Julpyssel går helt bort för egen del...kanske gör något för barnens skull men det är allt. Jag är bildlärare (bland annat) och lyckas alltid bli ansvarig för alla möjliga verksamheters julpysslande och tvingas julpyssla dagligen i flera månaders tid... Hemmet är pysselfri zon!
    Haha, förstår dig!

Jag sprang in på Ica Maxi idag för att köpa blöjor och där var det ju jul redan...Jag ryser och får inte alls någon julkänsla, julmusik och hela konkarongen...det är så synd att julen blivit så kommersialiserad tycker jag, jag tappar lusten direkt!

Föresten är ju Sussi N i Kina nu för att starta sin smyckestillverkning! Det är sååå spännande och jag väntar ivrigt på rapport därifrån. Hon skall vara där SJÄLV i två veckor Modigt!

Jag sitter med fötterna i ett fotbad som börjar bli kallt

Nytt i bloggen föresten

www.noamajahemma.blogspot.com
  • mage06

Äh, det var ju självaste f*n...Jag har ALDRIG lyckats lägga in en bild i tråden trots plus! Jag har fått det förklarat men lyckad INTE! "Insert Link"-symbolen är grå hos mig...why, why, why!?

Hej föresten

Svar på tråden Vita hem