Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Vita hem

LCroft skrev 2009-12-01 13:02:23 följande:
    www.ostokset.fi/pc/1859/ ser att där kom man inte direkt på sidan, utan man får gå via: Lapset - Lelut ja lastenjuhlat - Kotileikki
    Jo, jag hittade.
  • Amelié77

Oj, oj, jag hänger inte alls med här längre...har haft så fullt upp på jobet så jag har inte ens hunnit läsa vad ni skrivit. Vi har även 1000 järn i elden med husbygget just nu. Allt ska bestämmas och beställas NU! Igår inhandlade vi tapeter och idag ska vi beställa laminatgolv, kakel och en duschvägg. Nästa vecka ska vi till banken och innan dess måste vi räkna ut exakt hur mycket vi behöver låna. Grunden till huset och garaget ska göras IDAG! Spännande!

• Amelié77

Pums - jo, det är skoj, men jobbigt på samma gång. Dessutom har vi liiite problem med husleverantören, det känns som om de sätter på extra kostnader på allt vi väljer. Speciellt köket har blivit dyrt, men vi för diskussioner med dem nu och jag tror vi får dem att räkna bort lite.

• Amelié77
    Daggdroppen skrev 2009-12-04 14:34:30 följande:
    He1 *å er! S60 n5 ser är dat6rn 2nas5g f-r 05g! Någ6n s60 2an 3äsa detta 6ch ser vad fe3et 'är 6ch 2an h1ä3*a 05g???
    Vad säger du???

Vilket företag är tillverkaren på de där vita kuddarna med Merry Christmas skrivet inuti en röd cirkel? Finns de ännu att köpas i nån webbutik eller är de slut överallt?
  • Amelié77

Vad konstigt om de stylar ett hus med andra saker än de som ägarna har! Varför gör de så?

• Amelié77

Jag har ju ingen inredningsblogg, utan en scrap- och pysselblogg men ni får gärna kika in där. Idag visar jag dekorerade tändsticksaskar och ljus som vi ska ge Agnes dagistanter i julklapp.
    missgoldies.blogspot.com/

• Amelié77

VN - jag har också fått jättedålig hy på äldre dar. Fattar inte vad som är felet...borde också gå till en läkare.

Nu har jag shoppat! Fick mail från Mixin.se att ett kakfat hade kommit in i lager som jag hade "spaning" på, så nu köpte jag det.
    www.mixin.se/vara.php&gid=2

Hittade dessutom fina scahbloner som jag också passade på att köpa:
    www.mixin.se/vara.php&gid=16&uid=0

• Amelié77

Är det bara jag som inte håller på för fullt i köket med julmaten? Vi åker till mina föräldrar och mamma envisas med att fixa all mat, så jag behöver inte göra ett smack. Lyxigt! Men nästa år då vi har eget hus vill jag gärna att våra familjer kommer till oss istället, så då lär jag väl få koka en hel vecka

Granen är klädd, men jag borde ännu hinna dammsuga och torka damm och sånt tråååkigt. Ska nog gå och göra det nu istället för att hänga här

• Amelié77

Jag har varit sjukskriven sen i fredags. Skönt på ett sätt att få ta det lite lugnt och hinna städa lite i lugn och ro innan jul, även om jag såklart hellre skulle vara frisk. Vi kommer ändå inte att vara hemma så mycket över jul, så det behöver inte städas så mycket

Igår var vi och kollade på nya soffor till TV-rummet på vinden. Vi tänkte ha lite mer modern stil där och jag har fastnat för dessa soffor från Jysk som är sååå otroligt sköna:
    www.jysk.se/130/133/3690001/a/catalog
    De är nedsatta till 350 euro styck nu så vi tänkte passa på och köpa 2 st 3-sitsiga soffor. Men då vi sa att vi inte behöver dem före i början av februari så sa hon som jobbar där att de även kommer att ha samma pris på den i slutet av januari (rabatten gick nämligen annars ut imorgon). Så då väntar vi med att köpa dem till dess. Jag är liiite skeptiskt till soffor från Jysk...undrar om de håller nåt eller om de slits sönder genast?

Svar på tråden Vita hem