Vita hem
Mimmi 71 - i mitt galleri här på FL.
Mimmi 71 - i mitt galleri här på FL.
Mimmi 71 skrev 2009-11-19 14:48:11 följande:
Hej på er! Nu har jag varit borta från FL i tre dagar så jag har en massa att läsa. Men först måste jag fråga om lite råd...vi funderar på tapeterna i vardagsrummet ännu. Vi har hittat en tapet som är vit i bottten med smala guldbeige ränder. Den är ganska diskret och neutral. Först hade vi tänkt tapetsera endast en vägg och måla de andra vita, men nu börjar vi fundera på att tapetsera hela rummet med den randiga tapeten. Vad tror ni om det? Jag har tyvärr ingen bild på tapeten, men vardagsrummet kan ni se på ritningen i FL-galleriet. Tror ni att det blir för mycket med tapet på alla väggarna?
Vi håller på att bli galna här! Har problem med placeringen av duscharna i badrummet! Igår kom jag på en sueprsmart och snygg lösning där den ena duschen skulle placeras på en yttrevägg (alltså inomhus men inte på en mellanvägg utan på en som vätter utåt). Mailade mitt kanonförslag till husfirman och de sa att det kan bli problem med att rören kan frysa om duschen är på den väggen! Grrr! Alltid är det nåt! KAN man lägga en dusch på en yttervägg - nån som vet?
Jo, husföretaget sköter all montering, de har en egen rörmokare. Och han hade sagt att de helst inte gör det, men att det GÅR. Vad är det värsta som kan hända då? Vad händer om de fryser? De tinar väl sen då det blir varmare då...ha, ha!
Jag hade tänkt att rören skulle ligga dolda i väggen, men jag KAN ju eventuellt tänka om Jag ser bara framför mig kopparfärgade rör, men man kanske kan ha krommade. Det bästa vore ju om det gick att isolera på nåt sätt inuti väggen så att frysrisken minimeras...för jag är inte så jättetänd på idén med synliga rör...
Kläder till mig själv - blir nog mest VILA, H&M, VeroModa...trist men sant
Till Agnes: Lindex, H&M, Name it
Jag är inte så mycket för dyra barnkläder. Man betalar bara för märket och inget annat. Har köpt några plagg Me&I och blivit väldigt besviken på deras dåliga passform. Dessutom tycker jag Lindex har likadana fast snyggare mönster på sina kläder.
Inredning: House Doctor, Bloomingville, Riviera Maison
Mimmi 71 - japp, jag ska definitivt be dem reda ut varför de inte vill lägga rören där. För jag tycker också det låter märkligt. Jag har skickat flera mail till dem idag, men inte fått nåt svar ännu. Krommade rör låter ju som om det inte vore så dum idé fast de syns...
Peak - Jo, jag bor i Finland. Konstigt om inte Riviera Maison finns i Sverige? Ni som brukar vara före oss med allt! Gillar alla deras saker. Finns både dyrt och billigt.
www.rivieramaison.com/index.cfm
JBack - ok, bra att veta att det iaf funkar att ha det så.
mage06 - nej, det brukar inte bli -40 grader här Max -30 nån enstaka dag i februari typ. Men annars ligger det väl runt -10 de flesta vinterdagar.
Prinsessan Leia - ok...silverfärgade rör kan jag som sagt leva med...tror jag
Pums - vilken tur att du ringde dit och klagade!
Fluffiga - angående rör så tror jag att det kan skilja lite mellan Finland och Sverige där. För här i Finland är nog det vanliga att man bygger in rören i väggen i nya hus, men i Sverige verkar de flesta lämna dem synliga.
Jag vill inte läsa ett långt inlägg på FL där det står vad blogginlägget handlar om och SEN gå in i bloggen och läsa själva inlägget. Nej, det räcker med länken till bloggen och sen går jag in och läser där. Och jag vill gärna att ni fortsätter länka till era bloggar när ni gjort nya inlägg, för annars kommer inte jag att kolla dem.