-
Ja, det är verkligen hopplöst att få nån läkare att ta provet. Måste vara ett väldigt dyrt prov... Hur mår din syster nu då? Hoppas hon är på bättringsvägen! Skönt att höra att din dotter inte fick några biverkningar alls!versan skrev 2009-11-04 10:00:02 följande:Dotter fick sin spruta i förrgår & hon har inet haft en endaste biverkning än. (knackar i trä nu...) Syrran var supersjuk & har varit det i 3 veckor och hon fick inte heller ta "provet" tillslut så sa jag! Säg att du går inte därifrån innan provet är taget.. Hehe... Och det gjorde hon men shit vad dom knorrade. Men visst det var svininfluensan. Hade dom tagit provet direkt hade hon kunnat få bli behandlad med Tamiflu direkt. Istället för som nu fick hon en förebyggande dos iutifall att hon har den. (skit vårdcentral)
-
Jag har köpt julnumren av både Lantliv och Drömhem & trädgård. Tyckte de var riktigt bra båda två! Sen är ju Vakre hjem & interior min absoluta favvis.Gummsan82 skrev 2009-11-04 10:25:21 följande:När jag var till affären igår så kollade jag över utbudet av tidningar med lantligt tema... Finns det någon som är övergripande om man gillar vit och lantligt stil? Sen funderade jag över julnummer... väntar lite på Lantlivs julutgåva. Drömhem och trädgård hade en nu men vet inte om jag ska köpa den eller vänta till decembernummret... Eller har ni nått annat bra tips på tidning med julinspiration?
Fast ibland är det för shabbigt för mig, men det är alltid inspirerande bilder tycker jag.
-
Jag har fallit pladask för en hög svart lykta från Årstiden. Den ser ut som en utelykta men ska vara inomhus. Men VAR finns Årstiden? Är det en kedja med många butiker? Eller kan man beställa på nätet?
-
Tack för infon! Hoppas de startar en nätbutik! Jag SKA ha den där lykta!versan skrev 2009-11-04 12:33:23 följande:Jag har Handlat redan nu från Årstiden. jag köpte 1234 siffrorna som jag ska ha till blockljusen på min adventsarrangemang. Jag sa Åt Anna på Årstiden Att nu är det nog dax att starta en Webb butik för oss andra som sitter på nätet och shoppar. Hon skrattade & höll med dom var precis i startgroparna för det & kommer att starta upp en Webb butik som kommer att öppnas efter Jul/nyår. Väldigt trevlig tjej.
-
Har du nån mailadress till dem? Jag bor ju i Finland så jag måste kolla hur mycket frakten blir hit... Eventuellt åker jag till Sthlm i vår för att shoppa till nya huset, men om jag ska dra hem den där lyktan kommer jag ju inte att kunna shoppa nåt annatversan skrev 2009-11-04 16:50:14 följande:Du kan nog redan nu beställa lyktan så kontaktar dom dig när den kommer hem. Skulle inte tro det är omöjligt.
Men den måste väl vara monteringsbar, eller vad tror du?
Idag har vi köpt en stod spegel på Jysk:
www.jysk.se/210/136/382/3805051/a/catalog
Den är finare i verkligheten...Den ska vara på väggen i hallen.
Har en likadan fast mindre storlek och svart sen tidigare. Den ska vi ha på väggen i gästtoan. -
Jag reagerade inte alls på det då jag provsatt sofforna. Jag tyckte däremot att man sjönk ganska långt ner i dem. Ektorp-fåtöljen (den mindre modellen) var mycket stabilare än soffan, soffan var mjuk. Vet inte om det är en bra eller dålig sak...vi har i alla fall köpt dem, men vi ska inte ha dem i vår nuvarande lägenhet. Vi köpte vit och Idemo beige klädsel. Sen såg jag på nätet att det finns en ny ljusbeige klädsel nu, Svanby tror jag den hette. Den skulle jag vilja ha också tror jag...har inte sett den live ännu dock.Juleja skrev 2009-11-05 11:20:15 följande:Videli: Jag köpte en på Åhlens för två tre år sen. Den är snudd på en meter i diameter. Kanske har de även i år? Är ni nöjda med Ektoprsofforna? Jag ätnker alltid att de vore bra, och till bra pris, men sen när vi provsitter så tycker jag det är för dåligt sittdjup. Jag vill nog vara mer ombonad av soffan, ni vet.
-
Fluffiga - var det inte tal om att ta tester på er ifall ni har svininfluensan? På Agnes dagis är 13 av 20 barn sjuka idag...vi har hållit Agnes hemma sen i tisdags fast hon egentligen inte var sjuk, hon hade lite ont i magen. Men jag ville inte föra henne till dagis då jag visste att många var snuviga och att hon skulle få sin vaccination igår (ville inte att hon skulle bli sjuk så att hon inte skulle kunna få sprutan). Hon ska vara hemma med sin pappa imorgon, så får vi se hur läget ser ut på måndag. Agnes har 37,6 i feber (beror på vaccinet) och hon är inte sjuk annars. Men på dagis sa de att man inte får komma dit med ett barn innan de är HELT symptomfria från förkylning. Blir svårt för oss för Agnes har ju hostat i 4 veckor och knappas slutar hon med det så där bara över en natt.
-
Man kan vaccinera om de inte har feber, men de måste ju som sagt höra till en riskgrupp för att få det nu. Agnes har förkylningsastma och i alla fall här räknades det som en riskgrupp, så hon fick vaccinet igår.
-
Fluffiga moln - nej, vi behövde inget läkarintyg. Jag sa bara att jag hade pratat med vår privatläkare och hon hade rekommenderat vaccination. På rådgivningen vet de inte alls att Agnes har inf.astma för vi har inte orkat gå via dem då det alltid ska vara så krångligt att få utrett nånting med kommunala läkare...
-
Jadå, det var det! På onsdagen inleddes vaccineringen av de som är i riskgrupp här i stan, så vi var dit den första dagen.Daggdroppen skrev 2009-11-05 20:00:00 följande:Men det var alltså på rdg du vaccinerade henne? Jag ska hänga på telefonen imorgon bitti! Om inte annat får barnläkaren vi har kontakta rdg så vi får!
Leia - här i Finland har jag hört att olika orter har olika syn på det där med förkylningsastma - på vissa ställen hör man till riskgrupp och på andra inte...konstigt! Men om hon har astma även då hon är frisk är hon ju helt klart i riskgruppen.