Inlägg från: Amelié77 |Visa alla inlägg
  • Amelié77

Fluffiga - jo, jag har sett det rosa tidigare. Det fanns redan ifjol till julen och jag har kollat under hela året ifall de skulle rea bort det, men nej. Det kostar 79 euro här...kanske de har fått in nån ny modell i år. Måste kolla. Jättefint är det i alla fall!

Igår köpte jag en träspis i rött, blått och träfärg som jag tänkte måla om så den passar i Agnes rum. Så den blir väl vit och rosa då antar jag. Jag hade tänkt snickra ihop en egen spis, men då jag såg den här för en billig peng tyckte jag det var ett bättre alternativ. Den har t.o.m. diskho och kran precis som jag ville ha, så det blir nog snyggt när det är klart.

• Amelié77

Jag är på jakt efter en fin och lagom stor pappersstjärna....eller jag tänkte ha 3 st på rad. Vilken storlek tror ni blir bäst då? Jag har sett allt från 50 cm i diameter till 90 cm. Tänkte köpa Clas Ohlsons på 70 cm men den var ju såklart slut. Plantagen har en snygg i endera 60 eller 90 cm - den ena känns för liten och den andra för stor! Vad tycker ni är en bra storlek på stjärnorna?

• Amelié77

Våra fönster kommer att vara 110 cm breda. Kanske 60 cm vore lämpligt då. Jag skulle vilja ha en riktigt stooor, men då är det nog snyggast om det bara är en (som du har Sussi). Man kan inte riktigt sätta 3 såna på rad tror jag

• Amelié77

Jiihaa, idag är jag glad! Jag var en sväng förbi Clas Ohlson igår och konstaterade att de visst hade kvar de snygga stjärnorna i mellanstorleken (70 cm). Så nu inhandlade jag 3 st. De är sååå snygga - de har 7 uddar och det tycker jag är snyggare än 5 eller 9. Det blir liksom bra proportioner på uddarna då, inte för tjocka eller för smala.

Skulle egentligen har velat köpa fler stjärnor, men det är ju så svårt att veta hur vi vill ha det i nya huset då det inte är byggt ännu Skulle t.ex. kunna tänka mig att ha stjärnor även i burspråket, men då blir det kanske för mycket. Man ser vardagsrummet och burspråket (matsalen) på samma gång och det blir kanske fööör mycket med stjärnor i alla fönster. Eller vad tror ni?

• Amelié77

Tusen tack för era tips! Det är verkligen en guldgruva att ha er! Ni har alltid svar på det mesta!

Svar på tråden Vita hem