• Pums

Vita hem

versan skrev 2009-11-25 11:49:12 följande:
    Underbart bord så snyggt så det var inte klokt.Själv tycker jag inte det gör nåt att ni "bara" skriver nytt i bloggen.Känns som en liten överraskning att få komma in & läsa vad det handlar om. och Jag studsar alltid in & läser & komenterar här eftersom det inte alltid går att komentera för mig i alla bloggar. (surar... fattar inte varför jag inte hajjar det där med att välja profil för att kunna lämna meddelande)  hehe... känner mig något korkad.   kram Versan
    Åhh tack ,vad gullig du är!
  • Pums
    versan skrev 2009-11-25 20:08:22 följande:
    Väldigt lugnt men här har jag haft det fullt upp.Spacklat en vägg i hobbyrummet mitt. (synd att det tar så länge bara att få klart när man är handikappad) Har hållit på med 2 väggar i 2veckor nu man får ta en liten bit -vila ta en liten bit till Och vila osv...Sen har jag beställt glasögonbågar över nätet som jag skall köpa så nu har jag testat 4bågar & fastnat för en båge. (Lensway är firman -har någon nån erfarenhet av dom så dela med er. )Syrran har köpt över nätet & var supernöjd med sina. Så nu är det min tur.Jag var in med mina glasögon till optikern & ville att dom skulle kolla varför jag får runda ringar när jag tittar mot ljuslyktor osv... Då visar det sig att dom har nötts när man har putsat dom med putsduken & deras vätska, :-OPåpekade detta & hon sa att dom kan INTE göra nåt åt det. Pågrund av att 2åriga garantin gick ut för 5månader sedan så måste jag köpa nya glasögon.  Då jag köpte Titanbågar så gick glasögonen på 5000kr.Och jag hade specialbehandlade plast glas som skulle vara Hårda & reptålig.men pyttsan....Denna gång funkade det inte.Tycker det är rent bedrövligt Jag har aldrig haft detta problem förr & jag har haft plastglas i flera herrans år. Jag frågade vad det skulle kosta att "bara" byta ut glasen i bågarna & då svarar hon 2000kr & sen tillkommer diverse behnadlingar ca 1000kr till så summa 3000kr för att byta ut glasen. GLÖM DET....Kommer inte sätta min fot på den firman nåt mera.Hädanefter beställer jag över nätet. (sur jag)Pratade med kundmottagningen på Lensway & dom sa att dom kunde byta ut plastglasen i mina gamla glasögon med. Och hör och häpna kostar "bara" 800kr med alla specialbehandlingar med.  
    Vilka rövarpriser!!

Hoppas du blir nöjd med de du köpt på nätet!
  • Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-25 23:16:24 följande:
    HEJ HOPP!!nu så börjar damen bli nöjd härhar spikat upp de sista foderena och socklarna nu i kväll, inte en lugn stund sen jobbets slutmen fint blir det!!även hunnit advents pysslavet att ngn frågade efter en Jätte stjärna till ? fönstret..va inne på vår järnaffär idag  och de har en gigant för 399 lr va det 499 kr fanns i både vitt och rött!lite nytt i bloggen finns oxå
    När sover och vilar du då gumman??
    Du måste ta hand om dig också!
  • Pums

Godmorgon!!
    Inatt har jag sovit uselt. Somnade närmare elva igår men så vaknade jag halv tre på natten, klarvaken!
    Somnade inte om förän efter fem och sen vaknade lillen kvart i sex.
    Så jag fick mig väl en sisådär fyra timmars sömn inatt.
    Gäsp!!!!!

• Pums
    versan skrev 2009-11-26 08:43:03 följande:
    Gudarnas skymninng! Vad det ser gott ut. Din fresterska där.   Och jag som behöver gå ner i vikt hehe... inte baka på mera  Slurp  nu måste jag köpa mandelmassa. ********************************MÅSTE STÄLLA EN FRÅGA TILL ALLA! Vad kostar saffran hos er?Köper ni på affären eller har ni någon bra E-butik ni handlar hos?Jag höll på att vända i dörren när jag såg kvittot på ICA (trodde dom slagit in fel pris).Jag betalade 32.90 för 0,5grams paket.  I fjol betalade jag 24kr Och redan då tyckte jag det var hutlöst dyrt.Hehe... Det går mycket saffran hos oss.
    Tror jag betalade samma summa! Höll på att få hjärtproblem när jag köpte 2 pkt saffran så när hon drog PLU koden och blipp blipp sa det och på skärmen stod det 70 pix liksom!
  • Pums
    versan skrev 2009-11-26 08:56:03 följande:
    Hahaha... samma här när jag såg kvittot. Fasen att det ska vara så gott med saffran.I fjol gick det ca 15-20 st.
    Trötta klubben idag då!
  • Pums

Trots 4 timmars sömn inatt så har jag farit fram som en virvelvind idag och gjort massor!
    Städat, pyntat, varit i skogen för att bara nämna några saker.
    Men nu efter maten och när jag satt mig ner för att kolla in här så kände jag hur trött jag var.
    Blir nog tidigt i säng ikväll....

På tal om ljus. Idag sken solen lite lite grann och under den stunden for jag fram och tillbaka över huset för att hinna ta lite kort på sånt som jag länge velat visa er.
    Men tvivlar på att de blev så bra för jag var så stressad.

Svar på tråden Vita hem