Sett att många är med där men jag har aldrig riktigt förstått vitsen med den? Vem som helst verkar ju får vara med?
Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-04 00:50:51 följande:
Hej! Du, vad bra att du påminde mig om det!! Har varit så upptagen med allt som man ska lära sig om bloggningen, att jag glömt bort att berätta om mitt förslag.Är ju som sagt ingen dataexpert, så bloggen tar ganska mycket tid, men det är ju så himla roligt. Hade jag vetat att detta var så kul, hade jag börjat blogga för länge sedan.Senast jag skrev dagbok var när jag bodde i Frankrike, som tonåring. Men nu till sak! INREDNINGSTRÄFF!! Titta i min blogg, ganska högt upp till höger. En rubrik där heter "INREDNINGSTRÄFFAR" och där kan man maila mig så samordnar jag en träff. Min tanke med detta var, att det först och främst skulle gälla de som läser Vita Hem tråden och Lantliga tråden. Om man skriver ofta, bara skriver ibland eller bara läser våra inlägg, skulle inte spela någon roll. Det viktigaste är att man är kär i den vita stilen.Jag tror ju inte att vi blir för många i alla fall. Ingen har mailat än så länge.Alltid är det ju några som får sjuka barn, får förhinder på annat sätt o.s.v. Det vore ju såå kul att ses!Vad tycker ni om detta?Vilka vill vara med?Natti, natti!Kram Fröken Vit.
Ska kolla in på din sida bums!
Daggdroppen skrev 2010-01-04 14:12:28 följande:
Hej på er!Har någon av er varit med om barn som stukat armen?William fick den brillianta idén om att bygga en trappa av hushålls- och wcpappersförpackningar igår kväll. Han trillade såklart och slog i armen. Exakt hur och var vet jag inte då jag var i vardagsrummet och detta hände i köket. Han fick rejält ont men somnade efter mycket om och men samt smärtstillande. I natt halv 4 blev det dock en tur till akuten men röntgen var ju stängd så de bad oss återkomma idag. Inget syntes och armen är inte ens svullen men läkaren såg ju hur otroligt ont han hade och hur begränsad med rörelser han är. Han blev ordinerad vila men inget mer. Nu sover han men han grät före han somnade och sa att det kittlar i fingrarna. Det onda är från armbågen och ner till handen. Vridrörelser är jobbigt/går inte. Vad ska man liksom göra? Först la jag en del av smärtan på att han var trött och att det blev uppförstorat i hans huvud men nu vet jag inte längre... Är rädd att något ändå inte är som det ska trots att bilderna såg okej ut... Och tänk vad en osyldig lek kan ställa till det. En lek som jag givetvis skulle ha satt stopp för om jag hade sett den. Men den tog liksom två sekunder att komma på och två till att genomföra. Vi hade kommit från butiken tidigare på kvällen och paketen låg kvar i groventrén.
Men stackar liten då!