• Pums

Vita hem

Hej på er!

Ja det där med signatur är ju lite kul varför man "heter" det man heter.
    När jag börjde vara här på FL var jag mest på gravid forumet när jag väntade lillen. Så varför blev då signaturen just Pums?
    Lite löjligt kanske men det är vad min man kallar mig i smeknamn. Började med pumpkin och slutade med att det blev Pums.
    Får se om jag byter men det blir nog samma namn ett tag till.
    Men heter egentligen Catrin om någon undrar!

Kram på er alla goa!

• Pums
    Anton2005 skrev 2010-01-03 21:10:02 följande:
    God kväll!Någon här som är bekant med denna sida?svenskainredningsbloggar.blogspot.com/Jag hade aldrig sett den innan
    Sett att många är med där men jag har aldrig riktigt förstått vitsen med den? Vem som helst verkar ju får vara med?
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-04 00:50:51 följande:
    Hej! Du, vad bra att du påminde mig om det!! Har varit så upptagen med allt som man ska lära sig om bloggningen, att jag glömt bort att berätta om mitt förslag.Är ju som sagt ingen dataexpert, så bloggen tar ganska mycket tid, men det är ju så himla roligt. Hade jag vetat att detta var så kul, hade jag börjat blogga för länge sedan.Senast jag skrev dagbok var när jag bodde i Frankrike, som tonåring.  Men nu till sak!                                      INREDNINGSTRÄFF!! Titta i min blogg, ganska högt upp till höger. En rubrik där heter "INREDNINGSTRÄFFAR" och där kan man maila mig så samordnar jag en träff. Min tanke med detta var, att det först och främst skulle gälla de som läser Vita Hem tråden och Lantliga tråden. Om man skriver ofta, bara skriver ibland eller bara läser våra inlägg, skulle inte spela någon roll. Det viktigaste är att man är kär i den vita stilen.Jag tror ju inte att vi blir för många i alla fall. Ingen har mailat än så länge.Alltid är det ju några som får sjuka barn, får förhinder på annat sätt o.s.v. Det vore ju såå kul att ses!Vad tycker ni om detta?Vilka vill vara med?Natti, natti!Kram Fröken Vit.     
    Ska kolla in på din sida bums!
    Daggdroppen skrev 2010-01-04 14:12:28 följande:
    Hej på er!Har någon av er varit med om barn som stukat armen?William fick den brillianta idén om att bygga en trappa av hushålls- och wcpappersförpackningar igår kväll. Han trillade såklart och slog i armen. Exakt hur och var vet jag inte då jag var i vardagsrummet och detta hände i köket. Han fick rejält ont men somnade efter mycket om och men samt smärtstillande. I natt halv 4 blev det dock en tur till akuten men röntgen var ju stängd så de bad oss återkomma idag. Inget syntes och armen är inte ens svullen men läkaren såg ju hur otroligt ont han hade och hur begränsad med rörelser han är. Han blev ordinerad vila men inget mer. Nu sover han men han grät före han somnade och sa att det kittlar i fingrarna. Det onda är från armbågen och ner till handen. Vridrörelser är jobbigt/går inte. Vad ska man liksom göra? Först la jag en del av smärtan på att han var trött och att det blev uppförstorat i hans huvud men nu vet jag inte längre... Är rädd att något ändå inte är som det ska trots att bilderna såg okej ut... Och tänk vad en osyldig lek kan ställa till det. En lek som jag givetvis skulle ha satt stopp för om jag hade sett den. Men den tog liksom två sekunder att komma på och två till att genomföra. Vi hade kommit från butiken tidigare på kvällen och paketen låg kvar i groventrén.
    Men stackar liten då!
  • Pums

Godmorgon på er!

Idag börjar mannen att jobba efter 2 veckors ledighet med mig och lillen.

Och nästa vecka ska lillen börja på inskolning på dagis,
    vart tog min bebis vägen?

Här har vi nästan minus 20 grader så vi håller oss inomhus idag!

• Pums

Fluff:
    Lillen är 15 månader och ska bara gå några timmar i veckan, jag kommer inte att jobba.
    Min arbetssituation har varit lite konstig senaste åren.
    Hade ett fast jobb på heltid och jag älskade mitt jobb, är utbildad hudterapeut.
    Men chefen/ägaren var en tyrann och psykopat så i ren desperation sa jag upp mig utan att ha ett nytt jobb.
    Och jag kan lova att jag mådde dåligt för vi hade precis flyttat till vårat hus då och det var en stor ekonomisk satsning så att bara leva på en lön sen var inget vi hade räknat med.
    Men jag fick ett nytt tillfälligt jobb som säljare men trivdes aldrig.
    Har sökt lite nya jobb inom branchen men på tre av dom har jag snubblat på mållinjen då det stått mellan mig och en till.
    Så jag har kännt mig lite deppig över det här men nu börjar jag förlika mig med att ev starta eget. Men det kräver pengar som jag inte har så vi får se hur det blir.
    Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen nu  i slutet av månaden när min föräldraledighet tar slut.
    Så hur det blir i framtiden återstår att se.
    Men just nu gör det inte så mycket om jag blir arbetslös, det handlar trots allt om ekonomin i slutändan. Och ironiskt nog kommer jag få ut mer i a kassa än vad jag får nu i fp.
    Kommer inte vara så stor skillnad på vardagen, kommer kännas som jag fortfarande är föräldraledig men att lillen är på dagis nån timme då och då.

• Pums
    Peak skrev 2010-01-05 11:03:39 följande:
    sorry stor bild...kanske ska tillägga att det står "All you need is Lowe" (sonen heter ju Lowe)
    Fin{#lang_emotions_smile}

Men den kommer nog göra riktigt ont.....på revbenen...uhha!
  • Pums

Vi har 30 minus grader här idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle åkt iväg för att hämtat en Blocket pryl vi skulle köpt men bilen startade inte. Så snopet nog får vi hålla oss hemma idag.

• Pums
    Anton2005 skrev 2010-01-06 17:17:28 följande:
    Här har vi haft en sån där underbar dag där allt går fel och allt går sönder. En propp gick i morse och tydligen slog den ut en huvudsäkring i bergvärmepumpen, vilket vi inte märkte fören efter några timmar då det började bli iskallt i huset. Som tur är fixade sambon det ganska snabbt och lätt men det tog ju ett tag att väma huset igen. Bilen startade inte när vi skulle iväg. Jag trodde att med en ny bil skulle man slippa sånt även om det är kallt ute. Sen skulle vi kolla fläkten i kylskåpet och det är en rätt tung pjäs så när vi flyttade det så sprack hjulet och hela Kyl/frysen höll på att välta över oss.Efter det åkte vi hemmifrån för att besöka barnens morfar en stund. Där blev det varmchoklad o massa gott innan vi åkte hem igen.
    Snacka om oflyt!

Hoppas ni får mer tur imorn istället!
  • Pums

Tänk vad kallt det är idag, jag eldar för fullt nu när lillen gått och lagt sig för att få upp värmen inne ytterliggare.
    Hade tänkt kolla runt och uppdatera mig på era bloggar men jag är så trött att det får bli imorn istället.

Kram och godnatt på er all goa!

• Pums
    Sagalin skrev 2010-01-07 06:19:51 följande:
    God morgon!Här började vår dag redan kl 05, Jacob har sovit så oroligt inatt och vaknat flera gånger i natt och varit törstig, jag hoppas inte han håller på att bli sjuk.Jag hade lite funderingar på att åka till Jönköping och Ikea, men det kanske är bättre att åka till helgen när man kan åka själv och maken tar hand om barnen? Risken är att man inte hinner uträtta det man tänkt, man vet aldrig vilket humör barnen är på.
    Nej och man blir lätt besviken om man väl tar sig iväg och barnen inte tycker det är kul......
    Som du säger, risken är att man inte hinner med det man ska.
  • Pums
    Daggdroppen skrev 2010-01-07 08:02:31 följande:
    Är jag den enda som typ aldrig möblerar om? Det enda rummet som jag möblerat om sedan vi flyttade in är sonens rum...
    Nej inte vi heller, om vi nu inte byter ut möbler då.
Svar på tråden Vita hem