• Pums

Vita hem

Godmorgon!!

Kommer ni ihåg min räkning för diskmaskinen som jag fick??

De har nu rättat till problemet....
    Så istället för att få betala ca 3300 kr som den första fakturan var på så fick jag en ny på ca 900 kronor!
    Fick även ännu en ursäkt och ett litet presenkort på deras elkedja/affär på 50 kr som kompensation för felet.
    Smart av dom för nu gick jag ju dit och handlade mig en liten ny adventsstjärna som inte bara kostade 50 kronor...hi hi!

Så vad händer idag då?
    Jo en massa skoj!

Först ska vi på loppis på dagen sen i eftermiddag tar jag tåget till min forna hemstad för att träffa ett gäng tjejkompisar och vi ska gå på restaurang.
    Ska bli super mysigt!!!!

• Pums
    Tjock kulan skrev 2009-11-28 08:32:56 följande:
    God morgonMorgonstund har guld i mun, ja enligt dottern i alla fall som vaknade 05.15 och sa inte sova mer. Ja vad gör man? kryper ur sängen, kokar starkt kaffe, sätter på en Emil film och försöker överleva tills det börjar ljusna ute . I dag blir det pepparkaks bak, lite inhandling av hyasinter o annat plock . Låter mysigt, alltid kul att träffa sina tjejer och bubbla och babbla om livet Sussi N skrev 2009-11-28 06:45:53 följande: Välkommen hem, från den ena ytterligheten till den andra, ena dagen i Shanghai nästa på julmarknad i Sverige .
    Känns igen.....
    Våran lille har ofta en inställd timer på klockan fem.
  • Pums
    Mimmi 71 skrev 2009-11-28 09:14:11 följande:
    Samma här! Som tur är kan han ligga och dra sig en stund så vi studsade upp vid 5.30. Men man får en hel massa gjort
    Dra sig? Hi hi!
    Vår unge kör ultrarapid fart från stunden han slår upp sin små ögon!
  • Pums

Godmorgon!!

Igår hade jag permission från familjen och var iväg på restaurang med ett gäng tjejkompisar, mycket trevligt måste jag säga!
    Skönt att för en kväll få vara annat än bara mamma, hi hi!
    Vi åt på en trevlig italiensk restaurang och det bästa av allt var att vi satt och åt länge, i ca 3½ timme. Oj oj oj vad mycket vi vräkte i oss!
    Berättade nu för mina vänner om att jag hade en blogg, det tyckte det verkade jätte kul!
    De delar inte direkt mina intressen (som ni andra gör här{#lang_emotions_smile})
    men de vet hur passionerade jag och min man är vad gäller inredning och det som hör därtill.
    Min ena vän jobbar faktiskt åt Himla och de har ju jätte fina saker men ack så dyra.
    Har en endaste gång köpt en kudde därifrån. Ljusrosa i linne tyg för 250 kronor. Tyckte det var dyrt med tanke på att det inte var något tryck, brodderi eller liknande utan bara enkel sömnad.
    Men fin är kudden!!

• Pums

Goddagens!!

Imorn hoppas jag att vi, hela familjen, kunna få vaccinationen mot gris sjukan ni vet.

Men lillen har feber till och från men dock ingen snuva.
    Han har 8 tänder på genomsprickning samtidigt just nu så det kan vara dom som gör att han får febern men jag är ju inte säker.
    Om den är över 38 grader så får de ju inte ta sprutan om jag förstått rätt,
    är det då innan alvedon? Antar det men ni kanske vet bättre?
    Igår hade han 38,3 utan alvedon i kroppen, har inte hunnit kolla den idag men ska göra det när han vaknar.

• Pums
    versan skrev 2009-11-30 09:55:47 följande:
    Gahhha... Varför funkar det inte att skriva direkt i bloggarna för mig. Måste vara helkorkad jag. Jag skrev nåt sånt här.hehe... du får visa din kära man detta.   Nu stampar jag ned foten tillsamans med Pums. Inga flera döingar i Biblioteket. Mig veteligen så hade bara Jägare som jagade själv uppstoppade djur på väggarna i sina bibliotek i England.Kommer ihåg från min barndom hur rädd jag var för dom STORA älghuvuden & björnhuvuden som man såg på väggarna hos bekanta.brr.... Nej! Satsa mera på Böcker (mååånga böcker) & ett litet rökbord.I rökbordet tex som man förra hade cigaretter så sätter man nötter eller nåt annat gott i. Nej kära Pums jag håller med bort med dom glasartade blickarna som stirrar på en i mörkret. hehe... Men som sagt det är ju en smaksak.     
    Hi hi!!

Vi har faktiskt ett rökbord men för tillfället har vi inte det framme.
    Innan hade vi det stående med gamla böcker och en sjöskumspipa på men återigen så var lillen där och rev.
    Så nu ligger allt i hyllan för pipan är jag väldigt rädd om, det är ett arvegods.
  • Pums
    Daggdroppen skrev 2009-12-01 07:56:43 följande:
    Kul att ni gillade skrivbordet och tack för fina ord! Det känns så kul att bordet användes som sötbord till mig (var prematur så jag rymdes lätt ) och nu går det vidare till dottern. Tyvärr vet jag inget om det före det. Mamma hade hittat det i min farfars gömmor. Men nu däremellan har det legat med bråte i en gammal lada i ca 25 år... Och det var där det blev lite mosat. Här ska jag försöka planera lite för fest. Maken fyller 31 i helgen men fick ingen ordentlig fest ifjol då jag låg invalidiserad. Jag tar gärna emot tips på någon "salt" mat, typ pajer eller andra små "salta bitar". Även tips på söta saker tas emot!Ang julbelysning håller jag med. Jag är grymt anti allt som har med mycket färg att göra. Det värsta är de sk raggarslingorna som folk virar runt trädstammar eller i flaggstången. Jag ryser!!!  
    Nåt plock som är gott tycker jag är när man bakar västerbottenpaj fast i miniportionasformar.
    Lite pyssligt att göra men ack så salt och gott!!!
Svar på tråden Vita hem