Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vita hem

Prinsessan Leia skrev 2009-11-16 11:34:30 följande:
    kan fixa bild när jag kommer från jobbet...minns inte alls vad den kosta men det va väl över tusen lappen tror jag men då jag målat den o den nu är i behova av ny ommålning får du den för ngn hundralapp
    Väntar på bild...
  • Gummsan82

NU HAR VI FÖRZINKADE STUPRÖR!
    ÄNTLIGEN
    {#lang_emotions_sunny}

Ska ut och fota lite så fort plåtisarna åkt...

• Gummsan82
    Bellevue skrev 2009-11-16 13:31:22 följande:
    Jag har julgardinspanik och ångest. Har aldrig i hela mitt liv haft en julgardin jag varit nöjd med. Och så är jag både snål och fattig! Har ett fönster vid bordet som är 160 cm, tvådelat med mittstolpe, ett över diskbänken som är 80 cm och ett liksom i "gången" mellan diskbänk och skafferi som är 100 cm. Förstår ni vad jag menar med det sista? Längst bort i köket har vi diskbänk med spis och ho och sånt sen är det en gång innan bardisken med skafferi kommer och på samma vägg som bordsfönstret sitter är det ett fönster med element under. Här vill jag endera ha kappa och spänngardiner(?) eller längder för att hindra insyn. I 80-fönstret har vi en hylla en bit nedanför mitten så kappa passar nog bäst där. Har helvita gardiner nu. Tips?
    Hrm... svår fråga... du har ingen bild på köket? Lättare att svar om man ser vad du menar... och du fattar vad jag menar
  • Gummsan82
    Bellevue skrev 2009-11-16 14:28:31 följande:
    Nu ligger det bilder där, la inte en vy över köket så ni förstår planlösningen
    hissgardin eller en enkel kappa.
    Är köket i samma färg fortfarande, har ni ändrat något?
    Har du en budget att följa?
  • Gummsan82

Natti natti på er... nu ska jag försöka vila lite inför  shoppingturen i morgon!

• Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-16 17:23:54 följande:
    lindaiv, frågade samma sak och fick rådet....spola hett vatten på den ett tag så dör dem. Sen la jag dem på tork. Och jag har inte sett ngr kryp än GumsanBild finns nuwww.familjeliv.se/hem/prinsessan_leia/gallery...Som sagt behövs slipas och målas...skulle gärna göra det. Fick en liten idé då jag satt och tänkte på den...och så skulle man kunna skriva Välkommen på den!
    Skulle du kunna mäta den åt mig?
    Typ höjd, bredd och längd samt storlek på facken... så jag kan köpa lådor som passar.
  • Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-18 11:43:13 följande:
    nu eftersöker jag en sak...lr flera sakerBomba mig med bilder/länkar på fina julpyntningar... kransar, bordsgrejer Ja allt ni har!!!!
    Jag ska på krans-pyssel i morgon kväll så efter det kan jag förhoppningsvis erbjuda lite bilder och inspiration!
  • Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-18 20:54:37 följande:
    gumsanhär kommer måtten på skobänkenhöjd 45 cm bredd 120 cm djup 36 cmvarje fack är 27 breda 16 höga och 28.5 djupatillbringat kvällen på jouren, stora flickan fick biverkningar på grissprutan, lr de började i söndags men hemska ögonsmärtor o nu fixade hon inte ljuset. så nu har hon fått ngr droppar som vi hoppas hjälperdå d varit arga snickaren (me like a lot) så har det varit paus fr målandethade iofs inget slippapper så jag får vänta tills i morrn
    Tackar!
    Ska mäta och kolla lite och se vad maken tycker.

Fy vad tråkigt med tösen din, hoppas hon blir bättre och piggar på sig.
    Vi tog sprutor idag hela familjen, även lillen som är 2 år. Store sonen blev jätterädd och ledsen när han skulle ta strutan. Det krävdes tre vårdpersonal och pappan, blev sick i låret. Jag blev också ledsen, stackars prinsen. På Lillen krävdes det två stick då han drog undan armen efter halva dosen. Fast han tog det med mod.
    Själv känner mig lite hängig, känns konstigt i hals och näsa, som om nån bacill är på väg... och värk i höger axel och överarm. Känns som grymm träningsvärk typ.
    I morgon är det pyssel, lek och fika på fm på ÖppnaFörskolan och kranspyssel och lite mat på kvällen, i samma hus.
    Nu blir det sängen!
    Natti natti på er!
  • Gummsan82

Trodde man skulle undvika att bli sjuk ommman tog sprutan... men ändå så sitter man här med feber, huvudvärk, snor och frossa. Bläääää! {#lang_emotions_yell}

Glädjer mig iaf åt kranspysslet igår och den fina adventljusstaken som kom på posten igår. http://www.tradera.com/-Shabby-chic-Adventsljusstake--auktion_101264452
    Tänkte faktiskt julpynpa lite idag... fixa lite gardiner och kolla ljus i elstakerna osv...
    Måste göra nått för att förtränga rusket ute!

Svar på tråden Vita hem