Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vita hem

Är det någon här som har boken "VIT JUL"? Är den bra?

• Gummsan82
    Amelié77 skrev 2009-11-24 12:23:07 följande:
    Vi håller på att bli galna här! Har problem med placeringen av duscharna i badrummet! Igår kom jag på en sueprsmart och snygg lösning där den ena duschen skulle placeras på en yttrevägg (alltså inomhus men inte på en mellanvägg utan på en som vätter utåt). Mailade mitt kanonförslag till husfirman och de sa att det kan bli problem med att rören kan frysa om duschen är på den väggen! Grrr! Alltid är det nåt! KAN man lägga en dusch på en yttervägg - nån som vet?
    I vårat hus, som är byggt 1970, går vattenrören till tvätthon i tvättstugan i en yttervägg. Väggen är av lättbetong, ett block. Det var nät vi flyttade in och tills för 3 månader sen dusch där. Det har inte frusit, vilket min svåger som är rörmokare tycker är underligt.
    Det kan ju bero på vad man har för typ av vägg, alltså vad det är för material i väggen. Kan du inte kolla med någon rörmokare om vad som kan gå att göra? Eller sköter husföretaget ALL "montering"?
  • Gummsan82
    Amelié77 skrev 2009-11-24 13:28:00 följande:
    Jo, husföretaget sköter all montering, de har en egen rörmokare. Och han hade sagt att de helst inte gör det, men att det GÅR. Vad är det värsta som kan hända då? Vad händer om de fryser? De tinar väl sen då det blir varmare då...ha, ha!
    Vattenskador är väl det värsta som händer. Men kan ni inte ha utanpåliggande rör då? Kromade...
  • Gummsan82

Go' förmidda' på er!

Ska snart gå upp på vinden och leta fran ljusslingorna vi har ute i träden.
    Nu är alla skåpstommar, bänkskiva med diskho och snedväggen där fläktkåpan ska sitta på plats. Det blir nog kakling i morgon.
    I em/kväll ska maken på julbord med jobbet. Funderar på vad man ska hitta på då med två vilda ungar i ett renoveringskaos... Får vi ihop skafferiet så ska jag nog försöka plocka in lite där. Ska adventpynta färdigt inne med.

Ska försöka få in lite bilder på  hur långt vi kommit med kök och badrum underdagen. Bara batteriet hinner bli färdigladdat och make och svärfar försvinner ur köket

• Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-28 18:16:03 följande:
    Förbluffad över mig självVaknade i ett mkt kyligt hus i morse, vi sov gott ända till nästan nio. (hon den stora sover aldrig länge)hmm kliade mig i huvudet, gick ner och kollade brännaren Jo men visst så lyser den RÖTT dvs den är trasighur gör jag nu??kavlar upp ärmarna och sätter tänderna i ngt jag aldrig ens ögat på förut, en snabb genomgång av maken i mobilenOch tror ni inte att jag fixar det?! skruvade isär den och kollade vad som kan va fel, skruva ihop, köpte delen, skruva isär, bytte delen, skruva ihop!!!Attans va duktig jag ärNu tuffar den för fullt och värmen infinner sig!!Så nu kan jag ngt mer på min merit lista*stolt*
    Gôtt! {#lang_emotions_cool}
  • Gummsan82

Ari Gold;
    Det blev ju jättefint!
    Vad blev slutnotan för köket?

• Gummsan82

Har en liten undran om köksbord... Vill ha ett med så hård och tålig skiva som möjligt. Måste hålla för mina små vandaler Någon som vet?

• Gummsan82

Måste akut till tandläkaren i morgon. Store sonen slog i framtänderna på dagis i dag och slog i dem nyss igen och nu pekar vänster övre framtand lite snett bakåt... Han kommer troligt vis å tappa den runt jul, eller om de tom drar ut den. Tur att han redan tagit dagis fotona... Måste ringa försäkringsbolaget i morgon...

Svar på tråden Vita hem