Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vita hem

Bellevue; Haha du får la tag dig en slurk efter jobbet då!
    Likörglas eller ljuslycktor, de var rätt fina ändå!

• Gummsan82

Passar dessa handtag www.biltema.se/products/productimage.asp ihop med dessa knoppar www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40046157 ?

Vi hade bestämt oss för LINDSDAL handtag och knoppar men nu har jag kanske ändrat mig ang handtagen... Vad tror ni blir snyggast? Dessa luckor har vi www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/kitchen/tools/kitchen_style_selector

Har de sånna skålade handtag på Ikea? Eller någon annas stans?

• Gummsan82

Tack för era synpunkter och handtagen!

Maken blev lite sur när jag sa att jag kanske ville byta... jag tänker på att handtagen är lite mindre klättervänliga än Lindsdal-handtagen från Ikea... vi har två små apor här hemma
    Vi, eller maken min , monterade upp knopparna idag, blev jättefint! Får se lite om jag kan övertala honom... eller om jag får ge mig....

• Gummsan82

Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.
    Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema
    www.tidningskungen.se/

• Gummsan82

I går hittade jag en tjej på Blocket som sålde en mindre servis bestående av 6 mattallrikar, 6 assietter, 4 (eller om det var 6) mindre skålar till frukostfilen typ och en lite större skål. Stilen var lantlig, lite shabby, vitt porslin och under glasyren så var det lite slitet så man så lergodset under. För detta skulle hon ha 300 kr och det var nytt och oanvänt, etiketterna satt kvar under. Sa till min man att jag önskade mig det i julklapp, bad snällt och viftade lite med ögonfransarna Mailade en länk till annonsen och vart hon bodde till honom på jobbet. I kväll skulle jag iväg å posta lite paket och råkade se att det stod en kartong i bilen, en bananlåda med tidningspapper i. Och annonsen är borttagen... Hoppas hoppas!

• Gummsan82

Begriper inte varförman måste posera i underkläder... och att man ens måste bära kläderna när man fotar dem... jag fotar mina på golv, bord etc och det funkar bra.
    De måtte vara exibitionister...

• Gummsan82

mage06: jag sökte på kofta stl 38/40 Såg första bilden och kollade sen på hennes övriga auktioner... himmel å pannkaka!

• Gummsan82

Pysseltips!
    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.folkbladet.nu/%3Fp%3D127688&usg=__SdHAK5w-e4PI5QY_ztiJv4r-Opc=&h=330&w=466&sz=49&hl=sv&start=61&um=1&itbs=1&tbnid=q-3kqSnS0ja1oM:&tbnh=91&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dkrans%2Blingonris%26ndsp%3D21%26hl%3Dsv%26rlz%3D1R2MOOI_svSE348%26sa%3DN%26start%3D42%26um%3D1

• Gummsan82

Hej på er...

Hade planerat att pyssla lite inför denna julen bl.a. en lingon- och en blåbärskrans... Men nu har all motivation och glädje inför detta runnit ut mig. Orsaken; min man...
    Vi skulle börja julpynta, ställa fram tomtar och så, nu ikväll... Han börjar med det och jag slår in lite julklappar på kontoret... när jag kommer ut så har han plockat ner alla fotografier så familj, släkt etc i vitrinskåpet i tvrummet. Ja han har i stort sett röjt undan allt pynt, prydnadssaker och fina små detaljer som jag gillar att ha framme. Inte bara i vardagsrummet utan i alla rum utom typ tre... 'Man måste ju plocka bort om man ska kunna ställa fram julsakerna', var hans kommentar när jag blev arg, ledsen och förbannad över vad han gjort. Jag tycker att man kan komma överens om vad man sk ta bort och ställa fram...
    Risken är att jag är en inredningshitler nu när man varit hemma så mycket och verkligen börjat intressera sig för en viss typ av stil på inredning och sitt hem. Jag önskar faktiskt att han inte brydde sig alls... att jag fick pynta och inreda utan att han hade en åsikt.
    Faan... jävla skit!
    Såg fram emot att inreda och pynta nya köket och badrummet men nu bryr jag mig inte. Känns inte roligt när jag vet att han retar sig på vad jag vill ha framme och vart jag vill att en del saker ska stå...

Jaha... det var den julefriden... fuck!

• Gummsan82

Ursäkta svordommarna! Ordförådet blir inte så städat när man är ledsen och arg...
    Hoppas ingen tog illa upp!

• Gummsan82

Hej hej på er!
    Nu har jag hämtat mig från min humörssvacka Den följdes av något som liknar magsjuka, illamående, trötthet och yrel men utan kräk och diarré. Min lille Isac drabbades av diarré och feber som pågick i nästan en vecka. Nu mår vi båda bra och jag fick äntligen in en kranspysselbeskrivning i bloggen.
    Njuter just nu av snö och kyla, i morgon skall granen kläs och på söndag ska hela familjen ge sig och och försöka inhandla de sista julklapparna... vi blir nog ensamma i affärerna... eller vad tror ni?!

Håll till godo! pyretochmyran.blogspot.com/

• Gummsan82

Hej hallå!
    God jul, god fortsättning och gott nytt år på er!

Monterade upp mina, de är ju familjens egentligen men jag säger mina för det är mitt köp och min idé, fina svarta septimlampor i köket i dag. Bild dyker upp i bloggen i morgon eller på måndag.

Kan inte sluta förundras över den vita och kalla julen vi haft. Helt otroligt!

Kram och god natt på er!

Svar på tråden Vita hem