• Pums
    versan skrev 2009-10-18 19:19:48 följande:
    Nu har jag lagt in bilder på Dotterns färgglada rum.*ruskar på huvudet åt all färg* men som sambon sa det är INTE du som ska sova & leka i rummet. fattar ni jag får inte vara där.... humpfff... han har inte fattat det där.... Jag är ju tjej & älskar att inreda & fixa & dona ju. Känns ju som mitt rum med efter allt man gjort där.  Hon bor verkligen som en prinsessa på ärten denna lilla dam. Undrar just om man gör allt i rummet som man själv ville ha det som barn.
    Jätte sött!! För en liten prinsessa måste det där rummet vara rena drömmen!
  • Pums

Hej på er!!
    Då var det dags för ny vecka igen. Här snöar det men det mesta smälter så fort det når marken.
    Jag har kännt mig lite ur gängorna ett par dagar nu, trött och irriterad. Har liksom inget tålamod. Och då kommer all irritation fram som jag annars sväljer,
    som det här med städning här hemma.
    Är så j-a less på att alltid vara den som ska vara nån förman här för att saker och ting ska hända.
    Varför har män så svårt att plocka undan och städa?? Fattar liksom inte......men det stör mig.... Ska det vara så svårt att ta egna initiativ?

• Pums

Vad händer hos er andra ikväll då?
    Själv så målar jag lite på en stol med tvn på i bakgrunden. Ska kika lite på Sveriges fulaste hem sen, brukar vara rätt skoj. Men har kanske inte riktigt samma inredningsstil som S&T men skoj att se ändå.

• Pums
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 20:21:38 följande:
    Jaha ja, då var 5,25 km avverkade... nu blir det en kopp kaffe och lite frukt i tv-soffan... och ett stort glas vatten!Heja heja heja mig!
    Duktigt!!
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 20:18:44 följande:
    Villa Nordåker; det blev Lidingö, tre st väggvitrinskåp...Ska verkligen försöka fixa lite bilder på ritningen och försöka få in i bloggen...
    Fint.....
  • Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-10-20 06:03:01 följande:
    God morgon, idag känner jag mig nästan utvilad.Släckte nog lampan innan halv tio igår och har bara varit vaken en gång när jag hämtade in Jacob som vaknat i sin säng runt halv två tiden.Dricker lite kaffe, Jacob kollar på Drömmarnas Trädgård och Saga ligger i sängen och maken sover, han jobbade länge igår.
    Vår pojke älskar "Drömmarnas trädgård"!!
  • Pums

Jag har textat en del på sista tiden om det var mig du menade Leia?

Har själv hittat "metoden" på nätet om hur man kan göra, finns säkert flera sätt.

Jag skriver ut texten jag vill ha på datorn. Vänder på pappret och fyller i konturerna med blyerts på avigsidan. Vänd sen pappret igen och placera texten där du vill ha den. Sen gnuggar man med blyerts på framsidan på pappret och då trycks konturerna av på baksidan på möbeln eller vad man nu lagt den på.
    Då har man en "mall" med svaga streck och man kan fylla i med pensel och färg.
    Lite pillrigt att texta trots att man får en liten lathund men rätt rogivande pyssel tycker jag.
    Har precis textat på en stol och klätt om sitsen. Visar senare i bloggen!!

• Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-10-20 09:00:13 följande:
    Pums det lät ju betydligt enklare än min metod! den ska jag testa i em
    Jo det är faktsikt lätt. Enklast är att göra större texter. Blir texten lite bubblig av att färgen blir tjock så slipar jag bara lite lätt över det med sandpapper så fort det torkat.
  • Pums
    Anton2005 skrev 2009-10-20 09:26:36 följande:
    så brukar det bli för mig med. Vet inte alls varför men det brukar ge sig efter ett tag. Jag har kontaktat FL flera ggr om detta men ALDRIG fått svar. Mitt plus har oxå strulant men aldrig fått svar ang det heller.
    Tycker det är en massa saker som strular på fl.....
Svar på tråden Vita hem