Vita hem
Nordåker, säger det även här, sååååå söt och gullig mössa du virkat!!
Nordåker, säger det även här, sååååå söt och gullig mössa du virkat!!
Hej på er!!
Då var det dags för ny vecka igen. Här snöar det men det mesta smälter så fort det når marken.
Jag har kännt mig lite ur gängorna ett par dagar nu, trött och irriterad. Har liksom inget tålamod. Och då kommer all irritation fram som jag annars sväljer,
som det här med städning här hemma.
Är så j-a less på att alltid vara den som ska vara nån förman här för att saker och ting ska hända.
Varför har män så svårt att plocka undan och städa?? Fattar liksom inte......men det stör mig.... Ska det vara så svårt att ta egna initiativ?
Vad händer hos er andra ikväll då?
Själv så målar jag lite på en stol med tvn på i bakgrunden. Ska kika lite på Sveriges fulaste hem sen, brukar vara rätt skoj. Men har kanske inte riktigt samma inredningsstil som S&T men skoj att se ändå.
Jag har textat en del på sista tiden om det var mig du menade Leia?
Har själv hittat "metoden" på nätet om hur man kan göra, finns säkert flera sätt.
Jag skriver ut texten jag vill ha på datorn. Vänder på pappret och fyller i konturerna med blyerts på avigsidan. Vänd sen pappret igen och placera texten där du vill ha den. Sen gnuggar man med blyerts på framsidan på pappret och då trycks konturerna av på baksidan på möbeln eller vad man nu lagt den på.
Då har man en "mall" med svaga streck och man kan fylla i med pensel och färg.
Lite pillrigt att texta trots att man får en liten lathund men rätt rogivande pyssel tycker jag.
Har precis textat på en stol och klätt om sitsen. Visar senare i bloggen!!
Idag har jag köpt lite nya måleri prylar till nästa projekt. Ska göra ett skafferiskåp!