• mage06

Vita hem

Johanna: Vad fint och fräscht det blir i köket! Jag tycker hyllor Ni kan ju sätta spots under dem också...?

• mage06

Pums: Så tråkigt med din morfar! Förstår att du tänker extra på honom nu då... Alla har vi väl varit mer eller mindre utsatta för sorg. Tänker på dem när situationer som påminner kommer upp, då och då. Min bästa kompis när jag var tonåring dog bara 16 år gammal när jag var 16, henne tänker jag på nästan varje dag...

Miss Goldie: Om silver och svart går bort så är väl glaset ett bra alternativ. Det enda jag skulle vara orolig för är att det skall kilas in "skit" under skivan så det blir irriterande att hålla rent. Annars kan det se fräscht ut!

• mage06
    JohannaJ skrev 2009-10-31 18:11:51 följande:
    tack! Ska kanske hålla upp en hylla och ta ett foto?
    Ja, gör det!
  • mage06

Johanna: Kolla på det här köket lite längre ner på sidan (om det nu går att komma inte eftersom blogger strular så in i h-e!)

vittochbrett.blogspot.com/

Hyllor och de där fina glasbehållarna...det ÄR ju fint alltså

Peak: Ja sten låter faktiskt snyggast och mest praktiskt? Vi hade ljus marmor runt vår kakelugn när jag var liten kom jag på...

• mage06
    FluffyTina skrev 2009-10-31 19:19:14 följande:
    är det din blogg? i så fall vaaaar hittar man de fina hyllorna med glasburkar?
    Neee, det är inte min blogg, lite längre ner på sidan bara...
  • mage06
    JohannaJ skrev 2009-10-31 19:25:51 följande:
    Jag gjorde det. TYvärr blev det som jag anat. Ljuset på bänken blev skitdåligt. Som tur är hittade jag en alternativ vägg. Vid vedspisen. Ska visa snart.
    Go girl!
  • mage06

Hej på er! Oj, vad ni skriver...eller jag är dålig på att läsa...

Numberone: Suck, ja, svärfäder...jag vet ju inte hur han sa det men han menade nog inte så illa. Ett generationsbundet skämt antagligen...du får väl dra till med något liknande nästa gång han försöker sig på något traditionellt kvinnligt Sist jag var hos svärfar började jag tvätta fönster när han var ute och handlade...det tyckte han att jag genast skulle sluta med eftersom det kunde bli repor...eehh, sure thing "gamgubbe" sitt där och försök titta ut genom dina skititga fönster då (sa jag inte...men tänkte)

Miss Goldie: Det är ju något speciellt med kakelugnar...jag vet inte om du sett mitt inlägg från min väninnas hus, hon har många kakelugnar om du tycker att det är roligt att titta Snäll mamma du har!
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-01 20:24:23 följande:

Njutit av helgen Igår så kratta vi löv, shit vilken träningsvärk jag har idag Fixat och donat lite, ska sätta igen en dörr in till tv rummet..blir nog bra Idag va jag och shoppa med dottern den största. Hon har sålt jultidningar och tjänat 3500kr!! och de ville hon shoppa upp idag så ni må tro det blev glittrande ögon när hon kunde ta allt hon ville va tom så snäll så hon köpte pkt till små systrarna och pappa som va hemma! jag ska vila ikväll, sen blir det fixar vecka!!
    Duktig din dotter varit! Gulligt att hon vill dela med sig

Ari: Så skönt med köket, fräscht det blir! Jag ser det också lite som en sport med budget, lite kul att se vad man kan lyckas pussla ihop
    Pärla1 skrev 2009-11-02 07:08:34 följande:
    Ari gold: Det blir ju jättebra..!! Åh, det vill jag med. Men bor i hyresrätt, så vet inte vad man kan göra. Någon som har tips på nåt man kan göra själv, som inte blir så dyrt?
    En kompis har gjort ett kök med mdf-board som dörrar. Man kan köpa en fräs billigt och göra spår enkelt själv. Snickare har gjort luckorna och så har hon strukit på färg själ och det ser super-proffsigt ut! Vet inte om den här länken kan fungera, annars finns köket i min blogg under inspiration... 4.bp.blogspot.com/_7kVkhQl_fWY/Sb7T8WAGjbI/AAAAAAAAAQ8/A3urIVmhCsY/s1600-h/mosaic+Sia.jpg Vi har funderat på att göra så i vårt kök (hyresrätt).
    Gummsan82 skrev 2009-11-03 13:04:04 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag på en vit tuschpenna? Som man kan skriva på svart papper med så det ser ut som krita på en griffeltavla?
    Granit har nog, men som sagt, det blir ju inte som krita...men vitt
    Kajsas: Usch vad jobbigt och obehagligt. Det är inte roligt när de små kropparna blir sjuka
    Det är underligt det där med Svininfluensan, att de inte vill ta prov...förstår att det handlar om pengar men det finns ju faktiskt Tamiflu och det skall ju sättas in så fort som möjligt...Kan ju vara intressant att veta för många om de haft "den" influensan så kunde de slippa vaccinera sig.

Jag har "städat" lite i bloggen vilket verkar ha resulterat i att min besöksräknare inte fungerar längre... hyfsat irriterande. Nu är frågan hur jag återställer funktionen utan att ta bort tidigare statistik?
  • mage06

Hej alla pyssliga! Så tråkigt att se att så många är sjuka...Krya på er och era barn! Hur går det med katten Pums?

Så underligt det där med testerna på svininfluensan... nej jag tycker inte att det är lämpligt att en rådgivande sjuksköterska skrattar åt en orolig patients frågor... För övrigt är det inte sant att de "slutat" att testa..möjligen på den mottagningen. En kompis har precis legat isolerad med Tamiflu insatt innan de fick svar på om det var svininfluensan... Det var det nu inte... Det är en sån röra med den här influensan så det är inte klokt! Min äldsta dotter blev också testad efter lite tjat från min sida...hon hade det inte heller fö. Vi kommer att vaccinera oss nu. De läkare vi känner rekommenderar det och det räcker för mig!

Mitt huvud är fullt av ideér men utmattningsdepressionen sätter käppar i hjulet för att få något gjort så dagens inlägg i bloggen är ett riktigt soffliggarinlägg...vackra män, *hahaha*

Enjoy:
    www.noamajahemma.blogspot.com

Svar på tråden Vita hem