-
Mycket stilren och snygg, går inte att jämföra med bilmattorna i grälla färger och i heltäckningsmatte materialDaggdroppen skrev 2009-11-29 07:39:14 följande:Godmorgon!NU har jag börjar få lite julstämning här hemma Idag blir det lunch och kaffe hos svärföräldrarna. Inte tackar man nej till det på en söndag KUL att mammaninna tittat in! Det är alltid lika kul då folk tittar in, bara för att säga hej om inte annat. Så att man ser att ni lever Bilmattor: Ha ha.. Ja de är inte fina, MEN kika här! Har funderat jag ska göra en liknande. Tuff och otroligt snygg!!! svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php: Sug åt dig du! Visst är det kul att få positiva komentarer från folk. Minns då vi var nyinflyttade och hade besök mest varje helg det första halvåret. Ha ha, jag levde i ett rus
-
Villa Nordåker skrev 2009-11-30 06:14:36 följande:
God morgon!Tänk idag är det siste november, imorgon börjar julmånaden.En fråga till er som gjort egen pepparkaksdeg, är det svårt?Jag blev lite snål när jag skulle köpa färdig deg igår nästan 30kr för 500g. Jag tänkte med två barn som vill baka räcker knappt ett paket färdig deg utan man behöver två och då blir det dyrt! Jag blir lite sugen på att göra egen deg.Billigt blir det och pepparkakorna blir såååå mycket godare med egen deg. Och att slänga ihop en deg dagen innan baket är inte alls svårt. -
Hejsan
Kikar in från tvättberget som jag håller på att vika i snygga högar....
Är på jakt efter en juloutfit till Elsas fotografering. Jag är egentligen emot att klä ut barnen i dräkter men mor och farföräldrar är ju svaga för sånt. Kollade på Tradera och hittade denna som var lite söt www.tradera.com/Supersot-Pepparkaksklanning-velour-lindex-jul-68-auktion_102793254 . Men priset är ju sjukt, ny i butik kostar den 129 :-0.
-
mage06 skrev 2009-11-30 19:37:51 följande:Lyckliga deras mor -och farföräldrar Utav oss får de bilder av barnen där de knappt ser hur de ser ut, hihi, allt för konsten Sen får de en varsinn dagisbild av dem, köper dem för deras skull Kan du inte fota dem i typ linne och trosa bara då? Det är ju så gulligt med nakna tår, bulliga ben och knubbiga armar, tror du inte att det är så att mor och farföräldrar TROR att de är svaga för nisseoutfits och att de kommer att bli glatt överraskade? Hoppas att ni har det bra annars!
, du e så klok så klok min kära karmavän
. Bilder med knubbiga lår och små händer e min och makens melodi, men far och morföräldrarna är 40-talister och oldschool
, så Alice ska munderas om i lusselinne o lussekrona från Oscar o Ellen och Elsa ja det får vi som sagt se
Allt bra med oss annars Alice har fått svinsprutan idag och var tapper ochkom hem med ett fiskplåster på låret och två bamseklistermärken i handen. Elsa har varit på simm idag med mig och dykt visade inga tecken på trauma utan kom upp ur vattnet lika zenbudistiskt lugn som vanligt.
Vad e det för underbara vänner som du omger dig med ena dagen får du en Odd Molly tunika, nästa har en underbat lght i Köpenhamn och den tredje ger dig gratis Lantliv. Vuilken räkmacka.
-
less is moremage06 skrev 2009-11-30 19:41:26 följande:Alltså vår kommun behöver ett estetiskt råd och jag kan anmäla mig som frivillig ordförande *fniss*. Någon kommungubbe har fått fria händer verkar det som att "pynta" granen nere på torget i vårt GAMLA område... Han (jag gissar han) valde tema LAS VEGAS! Jag vill bara gråta!!! I toppen är det röda, gröna, gula, blå...har jag glömt någon färg...? ljusslingor i tub typ, som BLINKAR! Buhuhuuuu SEN kommer den vanliga belysningen UNDER !!! Varför, varför,varför?!
Villa Nordåker skrev 2009-11-30 20:00:04 följande:Låter riktigt snyggt! Jag tycker att det ska vara vita ljus i träden, möjligtvis gröna i vintergröna buskar, men aldrig blinkande.Nickar instämmandeArctura skrev 2009-11-30 19:13:32 följande:Tjock kulan skrev 2009-11-30 19:00:05 följande:Tackelitack
Googla runt är ett tips. Har sett att många online butiker som säljer ut sina lusse firar dräkter just nu... tex Ellos har rea på Tomteklänningar iallfall.... -
Jättefint skrivbord Fluffiga, vilket jobb du kagt ned men så bra det blev.Daggdroppen skrev 2009-11-30 20:59:16 följande:Nattning på g, men...Nytt inlägg från dotterns rum:lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
-
God morgon
Jag försöker skaka liv i min trötta kropp med några koppar kaffe, Elsa provar sin röststyrka genom att föra samtal med en giraff i babysittern, Alice har vänt upp och ner på sin bobycar och säger att hon tankar bilen och lagar den då den är i sönder. Det känns som det finns hopp för den nya generationen kvinnor när man tittar på Alice som leker mekaniker.
Vad händer hos er idag?
mage06 skrev 2009-12-01 00:11:13 följande:Haha, ja, ja, jag är nog svärdottern from hell antagligen Du är snäll du! Det blir fint med små lucior, litte glitter på huvudet kanske bara? Eller en stjärngossestrut *fniss*. Ojojoj då, fiskplåster, det var inte illa Vi velar fortfarande ang. sprutan...jobbigt med så många beslut...Ja men mina vänner Man kan ju inte låta vem som helst kvala in på vänlistan Man måste ju ha bra glid på räkmackan Nej men, är det inte så att man ofta blir vän med likasinnade? Alltså med ungefär samma intressen...Jag har ju vänner som inte delar mitt inredningsintresse men dem finns det ju inte så stor anledning att nämna här, hihi
Mmm eller hur! Inga färger, inget blink och DEFINITIVT inte i kombination! Så får jag hoppas att jag inte trampat någon på tårna Men det här är ju bara min smak Sen handlar det om att det verkligen är ett gammalt torg i en gammal by! Neon bor inte här! -
www.barnvanligt.nu har mycket fint som jag köpt till AliceAmelié77 skrev 2009-12-01 10:08:42 följande:Var kan man köpa leksaksmat i trä? T.ex. tårtor och bakverk.
-
Hejsan tjejer
Idag har det pyntats lingonkrans till ytterdörren och tallriset i zink hinkarna är oxå på plats utan för dörren ikväll gjordes adventsljusstaken iordning som jag har i vardagsrummet, blev bra. Känner mig extra pysslig denna jul, förvånad över mig själv faktiskt. Imorgon blir det till att göra lite apelsinkola när Alice är på dagis
.
Fluffiga: Vackert vackert, vill nog återfödas som Julia och få sova i den fina sängen.
Numberone: Oj vad ni bygger och stökar, men reslutatet blir nog fin fint, dubbeldörrarna kommer förändra hela intrycket på hhuset, kommer bli supersnyggt tror jag.
Mimmi 71 skrev 2009-12-01 15:04:58 följande:
Är det någon som kan skicka över lite inspiration och lust till mig? Det är panik och jag måste färdigställa sonens adventskalender innan jag hämtar honom hos dagmamman (tjuvade lite egen tid ifrån jobbet igen). 20 småprylar är inhandlade och de fyra återstående kan jag ju handla senare, men jag har abslout ingen lust att slå in 20 paket för tillfället Ge mig inspiration - det är ju meningen att det skall vara roligt och lustfyllt! Vitt paketpapper och röd/vitt snöre har jag så det är ju egentligen bara till att sätta igång.Skall skumma av en del bloggar och sedan måste det ske.Kännde precis som du tidigare i veckan, fy f*n vad trist att sitta och slå in alla dessa småååå paket och knyta fast i kalendern. Nej i mellandagarna blir det inköp av två söta små julstrumpor till nästa år i stället för adventskalender. -
Mimmi 71 skrev 2009-12-02 07:46:17 följande:
Tjock kulan skrev 2009-12-01 21:37:17 följande:Du är galen
Det får nog bli något enklare alternativ till nästa år - skall spana idéer så kanske man faktiskt kan pyssla och sy ihop något själv redan i vår (nu drömmer jag nog lite ) Skulle kunna tänka mig en vit bond med vita fickor på i något slags ulltyg och kanske tova en siffra på varje ficka. Hmmmm Nu blev jag eld och lågor´*säger kvinnan som precis klarar av att sy ett par gardiner
*
Men kalendern som du fantiserar om det låter jättefin